Ny sykkel vs. brukt?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Zadnez »

dette er en kul sykkel.... for 50K så klarer du deg vel med ansvar og tyveri... da blir forsikringen billig

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... listPos=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Toven

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Toven »

DelRey83 skrev:Hmmm har noen erfaring med Suzuki SV650 SA? Fant en slik på finn, 28.555 km, -07 mod. Pris 60K. Synes den så grei ut.. Noen input her..?
ang;
- storservice(når=evt ekstra utlegg)
- sittestilling/salhøyde
- verdi(høy pris..?)
- evt. "sykdommer" på de som er kjent
- generelt++ :-)
Leste annonsen, send en mail og spør om 24.000km servicen. Den omfatter ventilsjekk/justering som er kostbart. Selv om han skriver at alle servicer er fulgt er det greit å spørre :prf
Kjede/drev stod det ikke noe om heller.
Men virker da som en fin sykkel :) Slip-on, tail tidy og helkåpe koster noen kroner :) Hvorfor det følger med originaleksos lurer jeg på, den er ganske ubrukelig ettersom man må kutte eksosen med baufil eller vinkelsliper ettersom det er èn del. Kanskje det er et hel-anlegg og da bør vel den vel mappes :-k Ser ikke sånn ut men

Men sånn ellers bør du ta en titt rundt på ramme etter korrosjon. Ta av passasjersete og se litt rundt på ramma under der samt generelt. Også under styret/yoke kan det se litt guffent ut - er nokså normalt og kan males over, men greit å se etter.

Toven

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Toven »

Zadnez skrev:dette er en kul sykkel.... for 50K så klarer du deg vel med ansvar og tyveri... da blir forsikringen billig

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... listPos=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Lover alltid godt når IF ikke vil gi pris på internett :-)å

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Zadnez »

Hun må ta kun delkasko
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av DelRey83 »

Toven skrev:
DelRey83 skrev:Hmmm har noen erfaring med Suzuki SV650 SA? Fant en slik på finn, 28.555 km, -07 mod. Pris 60K. Synes den så grei ut.. Noen input her..?
ang;
- storservice(når=evt ekstra utlegg)
- sittestilling/salhøyde
- verdi(høy pris..?)
- evt. "sykdommer" på de som er kjent
- generelt++ :-)
Leste annonsen, send en mail og spør om 24.000km servicen. Den omfatter ventilsjekk/justering som er kostbart. Selv om han skriver at alle servicer er fulgt er det greit å spørre :prf
Kjede/drev stod det ikke noe om heller.
Men virker da som en fin sykkel :) Slip-on, tail tidy og helkåpe koster noen kroner :) Hvorfor det følger med originaleksos lurer jeg på, den er ganske ubrukelig ettersom man må kutte eksosen med baufil eller vinkelsliper ettersom det er èn del. Kanskje det er et hel-anlegg og da bør vel den vel mappes :-k Ser ikke sånn ut men



Men sånn ellers bør du ta en titt rundt på ramme etter korrosjon. Ta av passasjersete og se litt rundt på ramma under der samt generelt. Også under styret/yoke kan det se litt guffent ut - er nokså normalt og kan males over, men greit å se etter.
Ok takk for bra svar dere! Hva menes med "mappes"..?
Og er det ikke lurt å ha full kasko på sykkel..? Har altid tenkt det...Og enda en ting,hvor er det gunstigst å ta lån..?Evt.utenom banken(om de skulle si nei)
Får jo feriepengene i sommer men det er for lenge å vente,så må ta lån nå og heller betale mye ned på lånet da.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av gorbys »

Det kommer litt an på hva du vil skal dekkes, tar du lån med pant i sykkel må du vel ha fullkasko. Er betaler rundt 3000 i året for ein sv1000 så 650 bør være minst like billig og kanskje billigere og!
Storservice med ventilsjekk/justering skal være tatt på 24000km. Ellers så er det oljebytte en gang i året med filterbytte annethvert år. Se bilde for serviceintervaller. Det er stort sett lite som trengs utenom Storservice.
Bilde

Sittestilling er vel tilnærma lik på 650 og 1000 og eg synes nå den er veldig behagelig. Men eg har helibars på min så styret er litt høyere. Salen kunne vert bedre men igjen så er det individuelt.
Prisen var kanskje litt drug, får vel ein 1000cc for den prisen der....
Trur ikkje det skal vær noko feil med motoren på denne, det er mange sv1000 som får problem med lading men har ikkje høyrt om det på 650.

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av DelRey83 »

Ok flott,takk for svar! Har snakket med eier nå,24.000.km er tatt,var ikke behov for justeringer visstnok. Han har fullt servicehefte på sykkelen,kjede og drev er ikke byttet slik jeg forsto det.
Jeg spurte ang tilstandsrapport,er dette noe det er lurt å ha..?en nødvendighet..? han kunne få time til det men ikke før mot slutten av mnd pga pågang hos verksted. er jo en reell fare for at den blir solgt før det.. :[-X
Argg what to do..

Toven

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Toven »

Neh tror ikke tilstandsrapport er nødvendig, ta med deg noen bekjente som har skrudd litt / vet hva å se etter skal det nok gå bra :)

Betaler vel 4k for delkasko med 40% hos IF, jeg er 22.

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av DelRey83 »

Da har jeg avtalt å se på den i helgen :) Den koster meg 4800.- i året å forsikre, full kasko og 50% bonus.
Er sittestillingen veldig fremoverlent på denne..? Vanskelig å se ut fra bildene..hva sier du Toven? :)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av gorbys »

Finn sykkel og legg inn lengden din på cycle-ergo.com så får du en viss peiling.

Toven

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Toven »

:prf

Jeg har naken versjonen så det nok litt forskjell. Om du går inn på denne siden http://cycle-ergo.com/ så kan du finne sykkelen og skrive inn din høyde. Da får du illustrasjon på hvordan sittestillingen er.

Bilde

Angående sete, som Gorby nevnte. Jeg byttet til Sargent komfort-sete som var en god investering. :-)

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av DelRey83 »

Ok fikk opp;
forward: 32
knee: 69
Hip: 61

(har kun basert det på høyde da) Virker som om den muligers er vel fremoverlent...huffda.. :-k Har altid vært litt "redd" det og tenkt at det er slitsomt å kjøre. Har aldri prøvd da så...,ulig eg tar feil ;-)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av mortenolb »

Tror du skal prøve det før du avskriver det. Jeg ser det egentlig som uproblematisk å ha fremoverlent sittestilling. Vanesak! :prf

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av kjellv »

DelRey83 skrev: Og enda en ting,hvor er det gunstigst å ta lån..?Evt.utenom banken(om de skulle si nei)
Får jo feriepengene i sommer men det er for lenge å vente,så må ta lån nå og heller betale mye ned på lånet da.
Spør i banken først! Der vil du nok sannsynligvis få det beste tilbudet. Du risikerer selvfølgelig at de sier nei. Det bør du absolutt lytte til! Sier banken din nei til å låne deg penger, betyr det gjerne at de som kjenner din økonomi best ser at dette har du ikke råd til :-k

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av gorbys »

Prøv det før du avskrive det, eg "MÅ" ha en sykkel som er framover lent, får vondt i rygg og skuldre av standardsykkler og cruisere.... Men det er faktisk ikkje noko problem å montere enten vanlig styre på den eller bytte ut de originale clipons med noen.litt høyere fra helibar, tarozzi eller woodcraft.
Eg har faktisk eit sett med helibars til salgs men usikker om dei passer 650, meiner den har litt tynnere gaffel...

Svar