2011 12GS: Strøm

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

2011 12GS: Strøm

Legg inn av tagesk »

Er det kun hovedlyset som BÅDE kommer på efter at motoren har startet OG skrus av sammen med tenningen?

Baklyset skrur seg av riktig men kommer på for tidlig (når tenningen kommer på).
12V-uttaket på siden kommer på riktig men skrur seg ikke av før "efter en stund".

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: 2011 12GS: Strøm

Legg inn av DrGreve »

Du har vel en funksjon slik hovedlyset kuttes slik at du har mest mulig effekt til starteren...?
Baklyset har ikke den funksjonen da det er koblet direkte til tenningen.
Jeg har registrert flere ganger at duppeditter har en forsinking i funksjonslyset, at det henger litt igjen før det slukkes.. Hvorfor, aner jeg ikke :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

KawaKjetil

Re: 2011 12GS: Strøm

Legg inn av KawaKjetil »

Pluggen under lykten fungerer vel på samme måte som ladepluggen under setet mtp når den slår på / av. Jeg har koblet GPS på den, og den bryter strømmen et par min etter tenning er slått av.
Resterende har jeg ikke svar på...men kjenner ikke til andre strømkilder i farten som starter med motoren.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: 2011 12GS: Strøm

Legg inn av tagesk »

Bergen skrev:Pluggen under lykten fungerer vel på samme måte som ladepluggen under setet mtp når den slår på / av. Jeg har koblet GPS på den, og den bryter strømmen et par min etter tenning er slått av.
Resterende har jeg ikke svar på...men kjenner ikke til andre strømkilder i farten som starter med motoren.
Problemet er at jeg kan ikke ha to varmevester trekkende 100W fra batteriet "en stund" om jeg skrur av tenningen for å snakke med noen.
Det vil si at jeg trenger at strømmen kuttes når jeg skrur av tenningen.
Hovedlyset (men ikke baklyset!) fungerer som jeg ønsker; sukk - da er det av med tanken, frem med koblingsskjema og loddebolten igjen.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: 2011 12GS: Strøm

Legg inn av RuneMC »

På bil er det jo slik at lys kan bli "hengende igjen" etter at du har slått av tenningen, men hvis du tar ut nøkkelen av tenningen, så slås det helt av... har du prøvd det - dvs ikke bare slå av tenningen men også ta ut nøkkelen?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

KawaKjetil

Re: 2011 12GS: Strøm

Legg inn av KawaKjetil »

Skjønner, du vil at strømmen kutter når du stopper motoren... Lykke til med jobben :thumleft

Svar