Airbag MCvest

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Airbag MCvest

Legg inn av DelRey83 »

Kom til å tenke på noe..akkurat nå har jeg bare en halvarssons ryggplate/skinne,har savnet noe som beskytter foran og,dvs stort sett hele overkroppen. Noen som har noen tips/innspill..?
Er disse airbag-vestene/klærne noe å tenke på? Evt.hva annet finnes? Synes det virker som de "helvestene" som selges tar mye plass..tviler på jeg får igjen jakken da med noe sånt på :P :p går såvidt med ryggskinnen jeg har nå.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Airbag MCvest

Legg inn av Flanker »

En type vest ala dette kan være et greit kompromiss? http://www.forcefieldbodyarmour.com/pro ... -vest/2427" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Airbag MCvest

Legg inn av MLeikarnes »

Brukte sånn airbag-vest når jeg var på kjøreskolen, den lå utenpå klærne som en sånn redningsvest som blåser seg opp på en måte. Men jeg syns ikke noe om å ha noe som gjøre at jeg sitter fast i sykkelen dersom utløsermekanismen ikke fungerer...

På langtur kjørte jeg og kjørelæreren hver vår sykkel, i ett kryss trodde kjørelæreren at jeg kjørte (aner ikke hvorfor... :-k ) Han kjørte ihvertfall inn i meg bakfra, traff eksosen og toppkoffert festet, han falt av og den stroppen gjorde at han hang fast i sykkelen og vesten løste seg ikke ut :scratch Endte med at jeg måtte løfte sykkelen hans av ham og klipse løs airbagen. Mener at en slik airbag vest skal løse ut når man faller av...

Forcefield har noen hel skinner som beskytter hele overkroppen som er sagt å være veldig tynne og lette. for eksempel: http://www.forcefieldbodyarmour.com/pro ... flite/2440
De har også "skjorter" med padding som passer sammen med f.eks ryggskinne:
http://www.forcefieldbodyarmour.com/pro ... shirt/2407

Venter for øyeblikket på en Forcefield Sport lite ryggskinne som skal komme i posten når som helst.
Når man faller av er det oftest ryggen og hofte/lår som får støyten er min erfaring (har vært i grøfta noen ganger...) Samt leggene kan få hard behandling av forhvilere mm. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe en slik skjorte som jeg linket til ovenfor etterhvert, albuer får også røff behandling til tider, ihvertfall når man seiler bortover veien på vinteren... :mk

edit: ser Flanker kom meg i forkjøpet med samme produsent... :prop:
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Airbag MCvest

Legg inn av Tobben84 »

Hei, jeg sitter å vurderer kjøp av en sånn:

http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?f ... 58&ref=fas" onclick="window.open(this.href);return false;

Den ser komfortabel ut, og kan tenke meg den kan fungere som et plagg under jakken istedenfor en tynn tskjorte....

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Airbag MCvest

Legg inn av DelRey83 »

Hmm takk for gode svar!tror dette må undersøkes nærmere,likte spesielt godt forcefield sitt. Er vel kansje lurt å sjekke hva som faktisk scorer bra i tester også..selv om dem er godkjente som level 2.så er det sikkert forskjeller på de ulike modellene :thumleft

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Airbag MCvest

Legg inn av ATWindsor »

Både alpinestars og dainese har airbag-systemer som virker vesentlig bedre enn disse "dødmannsknapp"-aktigte greiene, men de er ganske dyre, typ 10 000+

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Airbag MCvest

Legg inn av DelRey83 »

Aiai såpass ja!! :doh
Ikke akkurat billig...æhh noe som irriterer meg,da jeg prøvekjørte nye sykkelen her hinn dagen(ser at du ATWindsor også har Suzuki SV forresten ) ;-) så merket jeg at ryggskinnen sklir opp på en måte,så den kommer i kontakt med bakre del av hjelmen.Tok meg selv i å sitte å dytte den ned med bakhodet hele tiden,= vondt i nakken! Særdeles lite behagelig. Litt crap siden den ryggskinnen(halvarssons)er flett ny :[-X
Noe jeg kansje gjør feil når jeg tar den på??Må ha den utenpå skinnbuksa,(altså ikke nederste del nedi) det blir for trangt ellers. Det sitter riimelig tight på fra før.. Kansje jeg skal høre med forhandler hva de sier. Lengdemessig skal jo den str passe til meg så..

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Airbag MCvest

Legg inn av Flanker »

Kan du slakke på skulderstroppene? Hvis ja, så prøv det...

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Airbag MCvest

Legg inn av DelRey83 »

Ja kan jo det,men de er rimelig slakke fra før synes jeg!muulig de strammer mer enn hva jeg tror når jeg kjører da,siden overkroppen er lent fremover og armene like så. Men har aldri notert meg at de skal være for stramme. Får teste neste tur (må bare få sykkelen hjem først) ;-)

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Airbag MCvest

Legg inn av MorganX »

Kanskje få deg ryggskinne i riktig størrelse? Jeg er ikke så høy 171cm så jeg måtte ned på small av Halvarssons ryggskinner.

Svar