Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Gerbing varmeklær

Legg inn av LordShaft »

Herregud... tenk å ha disse veiene i sin egen lekestue :redface

Gleder meg noe så innidet #$#"!"$# til denne turen :-)å

Olden
Motorsykkelen din: SR

Legg inn av Olden »

Veien over St. Gotthardpass så ut som en drøm å kjøre på det bildet du la ut! :yeyeye

Ser også at dere skal ifra Stelvio/Bormio og over til Davos. Jeg kjørte fra Davos, ned til St.Moritz og over til Livigno / Bormio i fjor.
Det var en etappe som var skikkelig fin å kjøre. Forcola Di Livigno / Passo Del Bernina heter det der jeg kjørte over mellom St.Moritz og Livigno.
Har dere tid så er det en flott rundtur i stedet for å kjøre igjennom tunellen like nord for Livigno og opp mot Zernez. Men for alt jeg vet så er sikkert det en knall vei å kjøre også :-k :P :p

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Olden skrev:Veien over St. Gotthardpass så ut som en drøm å kjøre på det bildet du la ut! :yeyeye

Ser også at dere skal ifra Stelvio/Bormio og over til Davos. Jeg kjørte fra Davos, ned til St.Moritz og over til Livigno / Bormio i fjor.
Det var en etappe som var skikkelig fin å kjøre. Forcola Di Livigno / Passo Del Bernina heter det der jeg kjørte over mellom St.Moritz og Livigno.
Har dere tid så er det en flott rundtur i stedet for å kjøre igjennom tunellen like nord for Livigno og opp mot Zernez. Men for alt jeg vet så er sikkert det en knall vei å kjøre også :-k :P :p
Takk for tips Olden. Hvor du holder til? Ser du har vært på tur til Farsund og Lyngdal idag. Rv44 er jo bare en eneste lang lykkepille, gleder meg til å kjøre dit igjen. Og i neste friperiode håper jeg det lar seg ordne :prf Blei lovet en prøvetur med en Indian av en hyggelig kar fra Twin Thunder på MCmessa. Det hadde jo vært gøy:)
Jeg bruker mye tid på google maps og google earth om dagen, og passene St Gotthard, Furka, Splugen, St. Bernardino og Susten ligger jo alle i "rimelig" nærhet.
Og idag har jeg kikket endel på franske pass, Col de Turrini og Col de la Bonette ligger jo også nokså nærme hverandre :prf Det er så mye å oppleve, at jeg tror det kan bli den store "tresmak"sommeren :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Olden
Motorsykkelen din: SR

Legg inn av Olden »

Jeg bor faktisk midt på Rv44! ;-) Det er en skikkelig god vei for oss mc folk :thumleft
Nå er det nesten bare mulig å kjøre østover, for det er ett hav med grus i veibanen mot vest..
Du må gi en lyd hvis du skal denne veien, så kan vi slå av en prat og sparke litt dekk hvis jeg er hjemme. Så kan jeg eventuelt slå følge videre til Lyngdal. :-)
Jeg var innom å prøvekjørt 2 stk Indian der i høst. Veldig hyggelig han som driver der.. Steen Gunnar mener jeg på han heter.. :-)

Jeg bruker også litt tid i Google maps for tiden da vi planlegger en tur nedover igjen i begynnelsen av juni. Men vi skal holde oss øst i Italia ved dolomittene og bevege oss over mot Davos og omegn på hjemturen.
Det er jo ett hav av muligheter der nede, så man rekker ikke alt på en tur. :P :p
De franske alper får vente til en annen gang for min del :-)

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Sitter å gløtter innom google maps en del selv, når jeg får tid.... Det er så sinnsykt mye veier der nede. Jeg er jo så ukjent at jeg vet jo ikke hva halvparten av passene heter. Så må bøye meg i støvet.... den eutismen din er faen god å ha til tider Onkel :thumleft

Jeg er nok ikke i tvil om at dette blir en av, eller den største opplevelsen jeg har hatt sålangt på 2 hjul. Sendte inn søknagspapirer på jobb i dag, skal på jobb onsdag 24 juli.... så tar ferie den uken, så har jeg fri i god tid før og etter turen..... Har permisjon slik at jeg jobber 1 uke og har fri 3 uker... :-)å

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Entusiasme.. hehe, ja det er iallefall tid til slikt nå, når man er ute på jobb og været er "såder".
Jeg har som sagt vært endel rundt nedi der, men da med andre hensikter enn motorsykkelkjøring.... men tror nok det blir en høidare, dette her :prf
Jeg begynner fri/fri perioden min den 15. juni, og har fri til (iallefall) 13. juli.
Så får vi se hva vi rekker over på de dagene... om vi ikke er for harde på weissbieren, og kommer oss avgårde om morran, blir det lett litt kjøring :yeyeye

Egentlig burde de sende meg hjem herfra nå, for tankene går mest på mc og kjøretur om dagen... mindre på jobb :knegg

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Hvis dere er i nærheten av Interlaken/Thunersee, så kjør inn i dalen mot Lauterbrunnen/Wengen og videre. Ta heis opp til alpelandssbyen Murren. En by som ligger på en klippe. Jeg så ikke en eneste bil når jeg var der for snart 10 år siden, men tror det går vei opp :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja oppi all denne kjøringen så må vi huske på at det er mange severdigheter i forhold til ting å se, spise og ikke minst drikke. Så vi bør regne med å bruke litt tid på å filme, ta bilder og spise god mat :prf

Selv så må jeg ha helt roen for å konsentrere meg om alle navnene og få søke i fred. Går ikke med for mye leven i hus. Men nå er det fortsatt god tid å gjøre seg opp en liten mening på hvor og hvordan turen blir :yahoo

Note4

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Dette tror jeg blir en jævlig dag.... sitte i havet på jobb, vel vitende om at det er Årets fineste dag, sålangt... der hjemme.
Jeg kan høre både skiene og Speedy rope på meg helt ut hit.... fysj, får prøve å tenke på noe annet :sorry

GOD tur til alle som skal ut på tur idag. Kjør pent..sesongen er enda lang :thumleft

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg vurderte å kjøre til norheimsund i dag, men en kompis/kollega i samnanger sa og sendte bilde på at det var relativt mye frost der inne i natt. Så får ny status que i 12 tiden. Da har solen fått varmet litt....

Her i Bergen City, våknet jeg til 4 grader, blå himmel og strålende sol :mk litt rim på tak og mørke partier, men ikke noe som ikke smelter vekk på en time eller to. Så ikke for å være alt for ufin, det blir en liten tur ut på biken i dag, før jeg skal ta dagens cardio på fjelltur :vs

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Hele landet bader i sol i dag.
I skrivende stund er det enda kuldegrader her, men utpå dagen blir det nok lunk ja.
Det hadde nok vært en flott dag også på alpint i dag, men tenkte jeg skulle gjøre unna våronna hjemme i helga slik at alt er klart til Tigern dukker opp en dag.
Veit ikke om det var litt trøst jeg Olav. God vakt :vs

Brukeravatar
Haymaker
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Legg inn av Haymaker »

10 grader, 69 grader nord. Så her er det knallbra :prf

Brukeravatar
Olav K

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- 100-tallet er 100

Legg inn av Olav K »

Det er fortsatt harde dager åp jobb, og Ojda og LilleLord gjør sitt beste for å være slem med en plaget sjel :O :O
Men de mener det sikkert godt på sin egen måte. :knegg

Men bare vent Lordi, plutselig en dag sitter jeg utenfor Arna Brannstasjon med en kald weissbier, når du er på vakt.

Og takk til BusaTrond som er grei nok til å fortelle at han IKKE er ute og kjører i helga. Ikke på ski engang. Men jeg likte rommet ditt i 2. etg, det var som Ojda skrev, akkurat som på Paulsens Hotel i Lyngdal :prf

Men det er egentlig ikke så nøye om gutta terger, for idag er det jamt 100 dager til Kielbåtenm legger fra kai, og Olav er med...
En eller to offshoreturer igjen, og det går jo fort :knegg
Og hvem vet, kanhende jeg minner dere på at det nærmer seg tur, etterhvert som dagene går :twisted

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

I dag er det javnt 80 dager til Kiel-ferga legger fra kai, og ojda er med om bord :lol

Å du skal vite det Olav K at vel kan vi terge deg, men det at vi får bittelitt
dårlig samvittighet beviser jo at vi tross alt er gla i deg :vs

Hadde heller ikke samvittighet til å ta ut Tiger`n i dag :redface
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Heldigvis skal jeg være med på denne turen så for meg er det helt strålende at du minner oss på hvor mange dager det er :prop:

Jeg eier ikke samvittighet, så jeg tok ut biken i dag. Ble ikke alt for mange milene, men fikk meg 3 timer ute... Men nå blir den stående til etter påske. Hadde en litt guffen opplevelse på slutten av turen i dag, kommer mer i egen blogg... samt noen bilder.

Å skulle du forville deg innom stasjonen med en weissbier så må du ikke glemme at det er relativt trøkk i en 1,5" slange med 8 bar trykk fra pumpen :lol :lol
Skal heller være grei å invitere deg inn så du får låne dusjen, noe varme klær og en kaffe etterpå :redface

Svar