Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM
Hej på er alla Triumph-vänner & alla andra goa knuttar!
Denna vecka är den första hela arbetsvecka efter alla helger och klämdagar som det blev detta året. Många har passat på att ta långsemester, hemma eller utomlands. Jag har däremot jobbat alla dagar utom julafton och jobbet har bestått i att flytta hela firman EUROSPEED från Gjuterigatan i Karlstad till Glava.
Varför nu detta?
Jag bor nämligen på Glava Glasbruk, sex kilometer från Glava och drygt 8 mil från Karlstad och har i åtta års tid pendlat, bott i kappsäck osv. och är nu trött på det. När det dök upp en fastighet i hemorten som var lämplig för verksamheten, så var beslutet ganska enkelt.
Så från och med nu så finns vi på adress:
Sågen 1
670 20 Glava
Koordinater: N 59° 33,6105', E 12° 33,5465'
Telefonnummer: 054-85 01 65
Mobilnummer: 070-345 23 85
E-post: info@eurospeed.nu
Nu kommer många av er tänka, måste jag åka ända till Glava för att serva min motorcykel? Men man kan vända på det och tänka ”vad roligt att få se en annan del av världen!”
Jag kommer att skapa ett ”Mecka” eller ett ”Ace Cafe” för er motorcyklister här i Glava, lika populärt mål som räkmackorna i Värmskog, Diner 45, norr om Sunne, Memphis Café Östmark m.fl.
Det kommer att finnas ett trevligt mötesrum där kaffet alltid är på, där det visas mc-filmer, mc-kultur av olika slag och vem vet, kanske serveras det t.o.m. pannkakor med lönnsirap och grädde nån dag! Det kommer dessutom alltid att finnas låne-motorcykel, alternativt låne-bil för de som vill åka in till t.ex. Arvika eller Charlottenberg under tiden man får sin motorcykel servad.
Man kan ju planera in en minisemester också, det finns vandrarhem på Glava Glasbruk, Glaskogens Naturreservat med närmare 40 mil vandringsleder, fina fiske o bad vatten, extremt fina mc-vägar både för grus o asfalt och även djupa ”görhöl” m.m.
Vår Dynojetbänk är uppgraderad och kommer att vara Sveriges modernaste när den kommer igång i mars-april. På servicesidan kommer Triumph att vara vår inriktning men vi kommer som tidigare att serva alla märken.
Försäljning av motorcyklar, nya och begagnade, kommer vi fortfarande ha kvar och reservdelar & tillbehör kommer att skickas mot faktura precis som tidigare.
Vi ses i Glava, ha dä gött/Roger
O du, Dela gärna detta!
Denna vecka är den första hela arbetsvecka efter alla helger och klämdagar som det blev detta året. Många har passat på att ta långsemester, hemma eller utomlands. Jag har däremot jobbat alla dagar utom julafton och jobbet har bestått i att flytta hela firman EUROSPEED från Gjuterigatan i Karlstad till Glava.
Varför nu detta?
Jag bor nämligen på Glava Glasbruk, sex kilometer från Glava och drygt 8 mil från Karlstad och har i åtta års tid pendlat, bott i kappsäck osv. och är nu trött på det. När det dök upp en fastighet i hemorten som var lämplig för verksamheten, så var beslutet ganska enkelt.
Så från och med nu så finns vi på adress:
Sågen 1
670 20 Glava
Koordinater: N 59° 33,6105', E 12° 33,5465'
Telefonnummer: 054-85 01 65
Mobilnummer: 070-345 23 85
E-post: info@eurospeed.nu
Nu kommer många av er tänka, måste jag åka ända till Glava för att serva min motorcykel? Men man kan vända på det och tänka ”vad roligt att få se en annan del av världen!”
Jag kommer att skapa ett ”Mecka” eller ett ”Ace Cafe” för er motorcyklister här i Glava, lika populärt mål som räkmackorna i Värmskog, Diner 45, norr om Sunne, Memphis Café Östmark m.fl.
Det kommer att finnas ett trevligt mötesrum där kaffet alltid är på, där det visas mc-filmer, mc-kultur av olika slag och vem vet, kanske serveras det t.o.m. pannkakor med lönnsirap och grädde nån dag! Det kommer dessutom alltid att finnas låne-motorcykel, alternativt låne-bil för de som vill åka in till t.ex. Arvika eller Charlottenberg under tiden man får sin motorcykel servad.
Man kan ju planera in en minisemester också, det finns vandrarhem på Glava Glasbruk, Glaskogens Naturreservat med närmare 40 mil vandringsleder, fina fiske o bad vatten, extremt fina mc-vägar både för grus o asfalt och även djupa ”görhöl” m.m.
Vår Dynojetbänk är uppgraderad och kommer att vara Sveriges modernaste när den kommer igång i mars-april. På servicesidan kommer Triumph att vara vår inriktning men vi kommer som tidigare att serva alla märken.
Försäljning av motorcyklar, nya och begagnade, kommer vi fortfarande ha kvar och reservdelar & tillbehör kommer att skickas mot faktura precis som tidigare.
Vi ses i Glava, ha dä gött/Roger
O du, Dela gärna detta!
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Dette ser jo veldig bra ut
Men som sagt... 40 mil totalt blir litt friskt når temperaturen er ned mot 3-4 grader... :-)å

Men som sagt... 40 mil totalt blir litt friskt når temperaturen er ned mot 3-4 grader... :-)å
- Bjerknez
- Kontakt:
Tror jeg skal pakke opp sykkelen og ta denne rundturen jeg gitt
https://www.google.com/maps/dir/59.194, ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.google.com/maps/dir/59.194, ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
Ble litt endring i planene angående ruten. Kjørte heller en tur til Lier for å besøke Tommas i steden
Deilig med en kaffe i solveggen etter en transportetappe. Som vanlig fikk vi sparket litt dekk og løst noen verdensproblemer denne gangen også
Så hjertelig takk for pulverkaffe'n og den hyggelige praten Tommas!
Bildebevis må til:

Deilig med en kaffe i solveggen etter en transportetappe. Som vanlig fikk vi sparket litt dekk og løst noen verdensproblemer denne gangen også

Så hjertelig takk for pulverkaffe'n og den hyggelige praten Tommas!

Bildebevis må til:

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Og hva har skjedd med sprengt Q-tips sveisen
Ellers må jeg si jeg gleder meg til å kunne gjøre det samme. Fortsatt snø i solveggen her jeg bor...
Må drøye noen få uker til...
Har jo heller ingen sykkel på stallen
:-)å

Ellers må jeg si jeg gleder meg til å kunne gjøre det samme. Fortsatt snø i solveggen her jeg bor...
Må drøye noen få uker til...
Har jo heller ingen sykkel på stallen

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Haha, ja nå har jeg virkelig fjonget meg opp for sesongen. Nå kan jeg ta av meg hjelmen med god samvittighet, vel vitende om at jeg ikke skremmer bort noen. Vertfall ikke med hårsveisen
Men uansett... ble 30 friske mil totalt i dag. En fin liten formiddagstur, men dog noe frisk

Men uansett... ble 30 friske mil totalt i dag. En fin liten formiddagstur, men dog noe frisk

- Bjerknez
- Kontakt:
I morgen blir det vask og stell av sykkelen, samt smøring av kjede etc.
Må jo være fjong og fin til lørdagen når den skal treffe andre motorsykler
Street'en skal ta båt for første gang til helgen, så det blir nok en fin opplevelse vil jeg tro

Må jo være fjong og fin til lørdagen når den skal treffe andre motorsykler

Street'en skal ta båt for første gang til helgen, så det blir nok en fin opplevelse vil jeg tro

- Bjerknez
- Kontakt:
I dag har jeg tatt en grundig vask av sykkelen, samt smørt kjedet etc. Så nå er jeg klar for tur i morgen
Mistenker en kjølig start på dagen med null grader, men vi snakker kun ca. 3-4 mil til fergen så det bør gå greit.
Dog er det meldt opp mot 7-8 grader utover dagen når solen tar tak

Mistenker en kjølig start på dagen med null grader, men vi snakker kun ca. 3-4 mil til fergen så det bør gå greit.
Dog er det meldt opp mot 7-8 grader utover dagen når solen tar tak

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Blir tur på meg også i morgen, men jeg venter til klokken er 12ish også kjører jeg til rundt 16.... da er det optimal temp og veiene har tørket opp i forhold til skyggepartier osv. Blir nok ikke noe langtur, da det har snødd mye i indre strøk denne sesongen. Men her langst kysten er jo mye fint å se på også. Muligens jeg må besøke Fitjar eller sotra 

- Bjerknez
- Kontakt:
Ja, vi har vert heldige her på Østlandet i år med tanke på været. Er fortsatt kjølig på nettene, men er såpass tørt ellers at noen minusgrader gjør ikke noe. Spesielt ikke når det pleier å bli relativt varmt på dagen 

Ser du har vaska sykkelen i dag. På en skala fra 1-10, hva gir du lufttørkeren? Var det noe suksess?
Sent from my iPod touch using Tapatalk
- Bjerknez
- Kontakt:
Tja, man sparer ikke mye tid, men den er gull og bruke på kronglete steder etc. Jeg tror jeg vil gi den en god 7'erOrion skrev:Ser du har vaska sykkelen i dag. På en skala fra 1-10, hva gir du lufttørkeren? Var det noe suksess?

Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOMMET!
Kjekt å høre. :-) Går gjerne litt på teknikk også.
- Bjerknez
- Kontakt:
Hjemme igjen etter en frisk runde samens med Cutless. Ble rundt 20 mil i dag. Turen gikk til Ed i sverige før vi tok den "blågrønne" ruten hjemover. Fantastiske MC veier!
Takk for turen Cutless! :-)å

Takk for turen Cutless! :-)å
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Det var en flott tur med fantastiske veier, synd vi ikke filmet :)