Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
abakuss
Innlegg: 84
Registrert: 20 feb 2015, 23:33
Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
Sted: Verdal

Re: Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av abakuss »

LordShaft skrev:
abakuss skrev:
Med stor fare for å blande meg borti noe jeg ikke har peiling på så kan du jo prøve Giljotin :mk
Hahaha satan så jeg lo av denne :lol :lol
Jeg velger å tolke den positivt :redface

Var selvfølgelig ment positivt..... :prop: slipper å tenke barbering da :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av LordShaft »

Ja er det noe jeg ikke syns er så forbanna festlig, så er det nettopp å barbere seg. Det blir ALDRI tivoli... Det ble hevdet flere ganger i bloggen min, at det kom til å bli noe helt annet med skikkelig barber utstyr... Barberingen ble langt bedre, langt mindre slitasje i huden og følelsen er smooth.... men ikke faen om det er blitt kjekkere å barbere seg :eh =; :lol

abakuss
Innlegg: 84
Registrert: 20 feb 2015, 23:33
Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
Sted: Verdal

Re: Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av abakuss »

Jeg lar alt gro vilt og ser tilslutt ut som ett lykketroll. Så blir det full shining med maskinklipp og glatt barbering, med den følge att barnebarnet nekter å ha noe med meg å gjøre en stund...... :P :p

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av Flanker »

Se her ja! En gledelig nyhet på morgenen...
Bilde

Brukeravatar
Alf Torp
Innlegg: 89
Registrert: 25 jan 2015, 15:37
Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
Sted: Skaun

Re: Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av Alf Torp »

abakuss skrev:
LordShaft skrev:
abakuss skrev:
Med stor fare for å blande meg borti noe jeg ikke har peiling på så kan du jo prøve Giljotin :mk
Hahaha satan så jeg lo av denne :lol :lol
Jeg velger å tolke den positivt :redface

Var selvfølgelig ment positivt..... :prop: slipper å tenke barbering da :knegg
Mulig det bare er en "Urban myth" men det sies nå rundt omkring at Gilette ble grunnlagt av samme familie som oppfant giljotinen... isåfall kan man vel si at interessen for knivblader ligger... i blodet?
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av LordShaft »

Det må jeg si gikk forbanna fort flanker :-k Men vet av erfaring at pakken kan ligge skremmende lenge i oslo :[-X Men det er en annen historie.
Alf Torp skrev: Mulig det bare er en "Urban myth" men det sies nå rundt omkring at Gilette ble grunnlagt av samme familie som oppfant giljotinen... isåfall kan man vel si at interessen for knivblader ligger... i blodet?
:lol

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av Flanker »

Den er allerede på Lierstranda, så jeg regner med å kunne hente den på postkontoret ila. ettermiddagen :-)

Pakken gikk ut fra Miami, og erfaringsmessig går det da raskt. Så også denne gangen. Verre når pakken først skal på kryss og tvers av USA, hvis man bestiller fra «gokk» midt utpå bondelandet ett sted.
Sist redigert av Flanker den 16 mar 2015, 16:49, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av Flanker »

:-)

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av LordShaft »

Hehe den gled gjennom tollen ja :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av Flanker »

Det gjorde den, og den gled også på sykkelen ila. en liten time i kveld! Er bare to skruer og to slangeklemmer, men brorparten av tiden gikk med til å få selve slangene av den gamle kjøleren. Satan som de satt etter å ha vært urørte siden sykkelen ble montert i Bayern for 9 år siden! Trangt og vanskelig å få tak var det også, men med hjelp av en tang og mye fysisk anstrengelse gikk det til slutt.

Da gjenstår det bare å prøvekjøre, noe jeg ikke bega meg ut på i mørket. Og så bytter jeg bremseklosser foran for sikkerhets skyld. Nye ble uansett kjøpt inn i vinter med planer om å bytte ila. våren, så da tar jeg det nå i tilfelle noe olje snek seg ned på klossene.
Sist redigert av Flanker den 16 mar 2015, 21:50, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av LordShaft »

Ja olje på bremseklosser er festelig, har selv prøvd å kjøre med litt wd40 på bremseskiven.... det bar ikke veldig mye effekt en stund. Men gikk heldigvis over etter noen kraftige nedbremsinger :thumleft

Jeg husker selv når jeg monterte effekt anlegget på sykkelen min. ganske nøyaktig 6 timer tok det å demontere det originale, da forbante jeg meg på at jeg aldri skulle bli noe mc mekaniker. Ikke har jeg tålmodighet, ikke har jeg små nok hender osv :redface :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Årets første tur, faen!

Legg inn av Flanker »

Jada, endelig! I svært kjølig vær, men sol fra skyfri himmel, var det på tide å få unna prøveturen etter bytte av oljekjøler. Så etter en tur med bil til Drammen tidligere i dag ble kjøreutstyr igjen dratt ut av skapet og sykkelen hentet. Og det er en suksess! Den brukte oljekjøleren jeg kjøpte er potte tett, og sykkelen går som ei klokke... Så da ble det først en runde nordover til Drammen, med stopp på Rundtom for å forsikre meg om at alt virkelig var tett. Så glad blir man da...

Bilde

Sola varmet litt, men selv med varmeholkene på full guffe og håndtakbeskyttere ble det småkaldt på lankene. Etter inspeksjonen på Rundtom var det bare å lade seg en snus og kjøre videre, via Kobbervikdalen til Sande. Nå har jeg nytt bakdekk, så jeg tenkte at jeg var brukbart i siget og kunne få skrubbet det inn mest mulig, og i stedet for å vende nesa hjemover rullet jeg en tur til Holmestrand. Her var det langt flere skyggepartier, og kulda begynte å merkes godt på hendene. +4 og sur vind er på grensa av hva som er gøy, men boksermotor har uante fordeler. Både som hånd- og hanskevarmer under et kjapt stopp i Holmestrand.

Bilde

Og så dro jeg hjem, med ca. 8 mil under beltet. Ikke noe hard kjøring på årets første tur og med nytt dekk, men gud det gjorde godt! Sykkelen er nå parkert i kjelleren, klar til dyst så snart anledningen byr seg igjen.

PS: Fasit etter oljelekkasjen er også klar. Fylte på 0,6l. olje før jeg kjørte i dag!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Sesongen i gang! (s.23)

Legg inn av Flanker »

Påsken tilbringes på Stadt, med 4 årstider på en og samme dag og uten motorsykkel. Men det er så flott her ute at jeg overlever! Barnedåp på søndag og hjem mandag, og det står sykkelen og venter... Men tur på to bein kan også være fint:
Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Sesongen i gang! (s.23)

Legg inn av Flanker »

Kamerademensen er tydeligvis tilbake igjen denne sesongen, så nok en gang mobilbilder... OlavK raser rundt halve Hardanger, jeg har derimot hatt en stressende start på jobb etter påske, så i ettermiddag var det på tide å kurere hodepine og stiv nakke! Årets første tur med passasjer er unnagjort i 16 grader og stående vær.

Bilde

Det ble bare enn kjapp svingom ut til Holmestrand og hjem igjen, med stopp på Smia MC for en vaffel. Veldig mange klubbmedlemmer innom i dag, så det gikk unna på vaflene ja. Hyggelig å se at det store flertallet har kommet seg på veien igjen.

Fin temperatur gjør også at jeg har fått satt bakdekket mitt på noen små prøver. Tourance Next får bestått, som forventet. Svært tillitsfullt ved nedlegg, og det er raskere og har bedre marginer enn gamle Tourance (uten Next). Banket igjennom Vammensbakkene som fort som jeg maktet i dag, rusten og med passasjer. 1cm. pysestripe står urørt der jeg hadde nærmet meg kanten av dekket mye mer med de gamle. Ser nå at fordekket begynner å slites det også, så må nok byttes ila. sesongen. Men det slites ihvertfall fint.

Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Flankers rare turer og fjas! - Sesongen i gang! (s.23)

Legg inn av Olav K »

:vs
Ser ut som en fin tur det der... jeg har hørt at man kan kose seg på småturer også :thumleft
Dere er iallefall velsignet med et nydelig vær der borte.
Selv håper jeg på en kveldstur imorra, etter at jeg har vært til Ride i Bergen med sykkelen til Jr.
Den skal ha 10000 service (lett forsinket), og har jeg litt flaks får jeg testet en BMW også :[-o< ....time will show
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar