LordShaft skrev:Som du ser i første linjen, jeg referer til deg som i du. Og ikke alle framtidige "kunder"
Jeg er også rimelig sikker på at jeg hele tiden har sagt at hjelmen SKAL av når pasienten er bevisstløs

Jeg er jo en potensiell fremtidig kunde, og jeg har sikkert noen meningsfeller der ute, så det blir sikkert flere enn meg du er revnende likegyldig til, men det er greit nok ... dette trenger vi ikke å diskutere.
Denne setningen :
"Det var da en usedvanlig dårlig holdning til fremtidige "kunder" var ment som en liten fleip
Men til saken ....
Jeg har oppfattet at du sier hjelmen SKAL av. Punktum.
Når du sier "SKAL" med store bokstaver, og samtidig argumenterer mot meg, er det lett å oppfatte "SKAL av" som en evig og udiskutabel sannhet. Det strider mot hva jeg har lært
Det er det jeg har stusset over i denne diskusjonen ... to motstridende meldinger fra samme hold ... fagfolkene her inne har vært ganske så bastante og konsekvente med å si "SKAL" av, mens de fagfolkene jeg har møtt nyanserer dette med å si at situasjonen bestemmer.
Hvis du har lest hva jeg sier, så ser du at jeg er enig at den må av når pasienten er bevistløs, har pustevansker og/eller er kvalm. Men om han/hun er våken og klar, puster fint osv, men "bare" har rygg/nakkeskader kan man med fordel vente på kyndig hjelp, og bevege minst mulig på pasienten
Er dette vranglære skal jeg ta det opp med instruktørene ved neste anledning, og fortelle dem at en fremmed mann med et kult nick og ukjente kvalifikasjoner sier at dette er feil.
Har jeg oppfattet deg feil, så beklager jeg det.