Hvilke luft trykk skal eg ha på kawasaki ninja 250r 2011 model?
Hvor mye foran å hvor mye bak?
Takker for svar.
Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell
-
- Innlegg: 96
- Registrert: 22 des 2013, 02:07
- Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
- Bosted: Bergen
Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell
Sjekk siden til dekkprodusent.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell
Min erfaring er at søkemotorer som f.eks. Google gir greie svar på slike spørsmål:
https://www.google.no/search?q=kawasaki ... e+pressure
https://www.google.no/search?q=kawasaki ... e+pressure
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell
"...28/32 recommended by Kawasaki..." dvs 28 foran, 32 bak.JavaUpdate skrev:Hvilke luft trykk skal eg ha på kawasaki ninja 250r 2011 model?
Hvor mye foran å hvor mye bak?
Takker for svar.
( http://faq.ninja250.org/wiki/What_tire_ ... d_I_use%3F" onclick="window.open(this.href);return false; )
2008 og framover er vel samme sykkel, praktisk talt.
Jeg har benyttet det som står i instruksjonsboka (Ninja 250R) , som antakelig er identisk med tallene nevnt over.
Etter service hadde det blitt fylt vel mye luft i bakdekket, ved en anledning. Jeg kunne se at dekket
ble raskt slitt på midten, og senket trykket tilbake til det normale.
Bakdekket holdt ca 18-19 000 km, og jeg har fortsatt det originale framdekket, etter 27700 km.
Framdekket synger på siste verset, og vil vel antakelig bli byttet på 30 000 km service, om ikke før.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell
30.000 på et dekk?? det høres helt sinnsykt ut??
Hvilket dekk har du på sykkelen? 2.5 til 2.6 foran og 2.9 til 3.0 bak høres mere riktig ut i mine ører
Avhenger selvølgelig av type dekk, og eventuellt last av sykkelen

Hvilket dekk har du på sykkelen? 2.5 til 2.6 foran og 2.9 til 3.0 bak høres mere riktig ut i mine ører

- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell
IRC Roadwinner er dekkene som står på, originalt, på Ninja 250R .LordShaft skrev:30.000 på et dekk?? det høres helt sinnsykt ut??![]()
Hvilket dekk har du på sykkelen? 2.5 til 2.6 foran og 2.9 til 3.0 bak høres mere riktig ut i mine ørerAvhenger selvølgelig av type dekk, og eventuellt last av sykkelen
Når det gjelder last, så viste en vektstasjon 290 kg. Dersom sykkelen veide 170 kg med drivstoff,
tilsier det at fører, klær, hjelm og ryggsekk veide omkring 120 kg.
Dekkenes levetid varierer jo mye, med type og kjørestil. Kort tid etter at jeg kjørte opp til MC kjøpte jeg en
Honda CB 1100 F, og bedrev daglig "nødakselerasjon" og blandet grisekjøring. Jeg husker at et Pirelli Phantom
bakdekk var praktisk talt utslitt etter 3000 km, og corden i dekket var delvis synlig etter 4000 km, da det ble skiftet.
Sykkelen (250R) ble tatt i bruk første gang for 3 år siden, av meg. Gummien er neppe vesentlig svekket på denne tiden, så slik sett er vel dekket ok etter 27 700 km. Det er mulig jeg ville fått beskjed om å skifte det i en evt
kontroll, men det er fortsatt en del spor igjen, også denne randen i midten, som følger hele dekkets omkrets.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell
Den første sesongen jeg kjørte 250Ren på IRC Roadwinner kan jeg ikke huske å ha hatt noen problemer med at de slapp, eller at jeg registrerte dårlig feste. Antakelig har det sammenheng med at jeg etter et tilbakefall tilElolz skrev:Ninja 250R sliter veldig lite på dekkene etter min erfaring. De originaldekkene som sto på min (Roadwinner) var knallharde og livsfarlige på vått. Skulle ikke forundre meg om de varte i et tiår. Jeg byttet de etter et par tusen km etter flere uforklarlige slipp i rolig fart på vått føre. Heiv på Pirelli Diablo Rosso som er kjent for å ha godt grep men forsvinner kjapt etter 5-8 tusen km på vanlige 600-1000cc. Men etter samme kjørelengde var de ikke i nærheten av å være halsvlitte engang på 250'en.
MC, som kom i 2010, har lagt meg til en kjørestil som heldigvis ikke minner mye om den jeg hadde i 20- og
starten av 30-årene.
Jeg finn en gang sleng på en lånt CB 1100 F, i en rundkjøring på Ensjø i Oslo. Det var friksjon omtrent på linje
med et vått såpestykke i et badekar. I det tilfellet tipper jeg det kunne skyldes diesel i vegbanen, som etter
hva jeg har hørt, kan medføre såpeglatte kjøreforhold.
Tja, når jeg tenker meg om fikk jeg også skrens på en lånt Z 1000 en gang også, pga at forgasser(e) fløt over og bensin havnet mellom dekk og vegbane.. Det ble også glatt, så både diesel og bensin på asfalt kan skape
problemer. Rundkjøringer nær bensinstasjoner er jeg litt ekstra skeptisk til.. Fort gjort at en overfylt tank skvulper over, der..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell
Den første sesongen jeg kjørte 250Ren på IRC Roadwinner kan jeg ikke huske å ha hatt noen problemer med at de slapp, eller at jeg registrerte dårlig feste. Antakelig har det sammenheng med at jeg etter et tilbakefall tilElolz skrev:Ninja 250R sliter veldig lite på dekkene etter min erfaring. De originaldekkene som sto på min (Roadwinner) var knallharde og livsfarlige på vått. Skulle ikke forundre meg om de varte i et tiår. Jeg byttet de etter et par tusen km etter flere uforklarlige slipp i rolig fart på vått føre. Heiv på Pirelli Diablo Rosso som er kjent for å ha godt grep men forsvinner kjapt etter 5-8 tusen km på vanlige 600-1000cc. Men etter samme kjørelengde var de ikke i nærheten av å være halsvlitte engang på 250'en.
MC, som kom i 2010, har lagt meg til en kjørestil som heldigvis ikke minner mye om den jeg hadde i 20- og
starten av 30-årene.
Jeg finn en gang sleng på en lånt CB 1100 F, i en rundkjøring på Ensjø i Oslo. Det var friksjon omtrent på linje
med et vått såpestykke i et badekar. I det tilfellet tipper jeg det kunne skyldes diesel i vegbanen, som etter
hva jeg har hørt, kan medføre såpeglatte kjøreforhold.
Tja, når jeg tenker meg om fikk jeg også skrens på en lånt, eldre, Z 1000, pga at forgasser(e) fløt over og bensin havnet mellom dekk og vegbane.. Det ble også glatt, så både diesel og bensin på asfalt kan skape
problemer. Rundkjøringer nær bensinstasjoner er jeg litt ekstra skeptisk til.. Fort gjort at en overfylt tank skvulper over, der..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80