Sykkelen veltet på grusen...
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Sykkelen veltet på grusen...
Sett på velteklosser, så sparer du mange kr om uhellet skulle være ute en annen gang.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Sykkelen veltet på grusen...
Kvinnfolket mitt har samme sykkel som deg. Hun ble påkjørt bakfra i fjor vår og veltet. Fikk skrevet med nye motordeksler på taksten. Husker ikke nøyaktig prisen, men de var overraskende billige helt ny fra Suzuki forhandler, type 250-300,- kr 

- DelRey83
- Innlegg: 65
- Registrert: 26 jan 2015, 21:08
- Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
- Bosted: Bergen
Re: Sykkelen veltet på grusen...
Hmm velteklosser..er det vanlig å ha..?kansje lurt som newbie..er det standard str eller går det på type sykkel?hvordan festes de?vil IKKE skru i kåpe o.l. .....LoneRider skrev:Sett på velteklosser, så sparer du mange kr om uhellet skulle være ute en annen gang.
og..tenker at de lett ødelegger litt av utseendet på mc'n

men blir jo ikke akkurat vakkert med masse riper og skrap osv heller..

Re: Sykkelen veltet på grusen...
Ta en titt her:DelRey83 skrev:Hmm velteklosser..er det vanlig å ha..?kansje lurt som newbie..er det standard str eller går det på type sykkel?hvordan festes de?vil IKKE skru i kåpe o.l. .....LoneRider skrev:Sett på velteklosser, så sparer du mange kr om uhellet skulle være ute en annen gang.
og..tenker at de lett ødelegger litt av utseendet på mc'n![]()
men blir jo ikke akkurat vakkert med masse riper og skrap osv heller..
http://www.rg-racing.com/browseBike/Suz ... 124BL.aspx
Monteres på ramma innenfor kåpene, og stikker ut.
Smak og behag om man det ødelegger. Jeg syntes det ikke ødelegger design og funksjon overveier det lille tap av design IMO

Re: Sykkelen veltet på grusen...
Har selv noen velteklosser på min sykkel, hvis man finner noen som man liker og ikke synes at det gjør sykkelen styggere i nevneverdig grad, så kan det muligvis redde sykkelen litt ved velt i lavere hastigheter, som f.eks å miste forhjulet i et sving med litt grus. Det finnes mange fabrikanter og det finnes vel til nesten alle sykkeler :)
Et par eksempler til min sykkel, jeg synes de første 2 er greie i utseendene, mens jeg liker ikke de runde klossene til Sato til min. Sikkert andre som har andre meninger :)
http://t-rex-racing.com/catalog.php?item=438" onclick="window.open(this.href);return false;
https://shop.partsworldshop.com/en?session.lhk=5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.satoracing.com/1199panigale_ ... liders.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Et par eksempler til min sykkel, jeg synes de første 2 er greie i utseendene, mens jeg liker ikke de runde klossene til Sato til min. Sikkert andre som har andre meninger :)
http://t-rex-racing.com/catalog.php?item=438" onclick="window.open(this.href);return false;
https://shop.partsworldshop.com/en?session.lhk=5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.satoracing.com/1199panigale_ ... liders.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sykkelen veltet på grusen...
Synd de ikke finnes på ebay. Ved kjøp fra amerikanske netbutikker må man ofte betale det hvite ut av øyet i frakt. Ebay er perfekt sånn sett, samtidig er de ofte mer medgjørlige med å skrive ned verdien dersom det går over tollgrensa.mordor skrev:Har selv noen velteklosser på min sykkel, hvis man finner noen som man liker og ikke synes at det gjør sykkelen styggere i nevneverdig grad, så kan det muligvis redde sykkelen litt ved velt i lavere hastigheter, som f.eks å miste forhjulet i et sving med litt grus. Det finnes mange fabrikanter og det finnes vel til nesten alle sykkeler :)
Et par eksempler til min sykkel, jeg synes de første 2 er greie i utseendene, mens jeg liker ikke de runde klossene til Sato til min. Sikkert andre som har andre meninger :)
http://t-rex-racing.com/catalog.php?item=438" onclick="window.open(this.href);return false;
https://shop.partsworldshop.com/en?session.lhk=5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.satoracing.com/1199panigale_ ... liders.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg fikk bestilt denne: http://www.ebay.com/itm/Engine-Cover-Cr ... 22?vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; så kan hende det blir minst like bra når jeg får den byttet i en sort istedenfor den originale sølvgrå.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Sykkelen veltet på grusen...
Alltså ca samme pris som nytt, orginalt deksel fra Suzukirg2720 skrev:
Jeg fikk bestilt denne: http://www.ebay.com/itm/Engine-Cover-Cr ... 22?vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; så kan hende det blir minst like bra når jeg får den byttet i en sort istedenfor den originale sølvgrå.



Re: Sykkelen veltet på grusen...
Du postet etter jeg hadde bestilt.Andreas skrev:Alltså ca samme pris som nytt, orginalt deksel fra Suzukirg2720 skrev:
Jeg fikk bestilt denne: http://www.ebay.com/itm/Engine-Cover-Cr ... 22?vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; så kan hende det blir minst like bra når jeg får den byttet i en sort istedenfor den originale sølvgrå.![]()
Men det blir sikkert bra det der også
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Sykkelen veltet på grusen...
Se der ja! Jeg ble for treg igjen



Re: Sykkelen veltet på grusen...
Også fullt mulig å slipe ned ripene. Det er mye metall å gå på. Du kan begynne med fil og så benytte finere og finere slipepapir. Ser ikke ut som du behøver å ta av dekselet for å gjøre dette. Enklest å bytte dekselet, men koster mer. Pakning må skiftesrg2720 skrev:Hei,
Sopingen er ikke 100% for å si det sånn og da jeg skulle ta en U-sving i går lå sykkelen plutselig på siden.
Skadene ble ikke ALT for store, det gikk mest utover lokket på girkassa(?).
Jeg har ikke peiling, er det mulig å bytte bare denne ene delen som tok mesteparten av støyten?
Har lagt ved bilde....
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Sykkelen veltet på grusen...
Jeg har handlet med JM en gang jeg også. De skaffet en brukt bensintank til en FJ1100 til oss. Denne lar seg ikke skaffe fra Yamaha lenger, og brukte tanker er sjelden vare. Denne endte opp i pris til litt under halvparten av prisen på en ny fra Yamaha (som ikke lenger kan skaffes), og med et forsiktig påslag noe dyrere ut til kunde. Kunden ble veldig fornøyd!gsx750_80 skrev:Jeg forhørte meg med dem (J. M.) om en lykt til en Honda, omtrent da Jan P. Syse startet sin regjering.DrGreve skrev:Uten å konkretisere det noe nærmere, så hold deg unna Japan Motor..
Det finnes en Suzukifantast på Notodden som har mye deler. Sikkert andre som vet navn og nummer.
De påstod at de skulle ha ca halvparten av ny pris, for en lykt som så nesten like jævlig ut som den jeg hadde
stort behov for å bytte, etter en velt i en 30-sone på Årvoll / Bjerke, i Oslo.
Det ble nesten litt for dumt.
Dessuten husker jeg at den jeg var i kontakt med var nysgjerrig på hvor jeg bodde (dvs hvor sykkelen befant seg til vanlig, lurte jeg på). Jeg så ingen god grunn til at den problemstillingen angikk saken, og dette bidro
også til skepsis fra min side.
Til deres "forsvar" kan det jo nevnes at dette er omtrent en mannsalder siden, og jeg har ingen senere førstehånds
kjennskap til butikken..
Tanken var brukt, ikke pen i lakken, og også i en annen farge enn kunden skulle ha. Men kunden var veldig fornøyd. Tanken var fri for rust, og jeg klarte å skaffe den til ham.
At pris på brukte deler ligger på halvparten av nypris er ikke uvanlig. Er varene umulig å skaffe som nye deler kan prisen stige veldig mye, dette er også helt vanlig. Slik sett har du ingenting å kritisere JM for. Delepris på brukte deler er den prisen markedet er villig til å betale, og ikke nødvendigvis billig. Billig blir det bare hvis det er mye av varen.