Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Har en plan om å lage en "custom" collector box i rustfritt. Tipper det vil gjøre susen! Hadde vært litt artig å lage en 4-1 boks også, men tror det blir med tanken...
Må ha tak i et rebuild-kit til master-sylinderen på forbremsen. (Har funnet noen dråper bremseveske på løftebordet, og det kan vi IKKE ha).
Må ha tak i et rebuild-kit til master-sylinderen på forbremsen. (Har funnet noen dråper bremseveske på løftebordet, og det kan vi IKKE ha).
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Nei det kan vi ikke ha, er jo ikke noe Harley.....

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Collector i rustfritt høres bra ut.
To rør. Ett i samme diameter som grenrørene og ett større, som du klemmer til det blir ovalt til tverrøret.
To rør. Ett i samme diameter som grenrørene og ett større, som du klemmer til det blir ovalt til tverrøret.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Blir vel to rør som jeg må trikse til så de passer slik at jeg får tredd rørene inni. Tenkte i grunnen ikke på at røret imellom burde være tykkere, for røret på Diversion'en er ikke rare greiene. Tror jeg går for en H med solid mellomrør. Takk for tipset!!! 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Hva er utv diameter på grenrørene dine ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
40mmJompa skrev:Hva er utv diameter på grenrørene dine ?
Tror jeg må gjøre noen små modifikasjoner på grenrørene også, men det gjør det hele litt mer interessant. Liker tanken på "man tager vad man haver" og gjør det beste utav det. Pengene satt jo ikke så løst på 80-tallet...

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Hvis du gjør alvor av å lage ny kollektor, har jeg verktøy til å utvide rørender fra 38 innv til i overkant av 40. Sånn at de går utenpå rør som er ø40 utvendig.
Send pm om du er interresert.
Send pm om du er interresert.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Aldri vært nærmere enn nå!!!
Har ikke fått tid til å lage collector for midt-rørene ennå, men det frister fælt å fylle på litt eksplosjonsfarlig veske og sjekke om om det smeller, gitt!
Tipper det er 1000 ting jeg har glemt (som vanlig), så det kan hende jeg drøyer litt og tenker over hva det muligens kan være en gang til...
:-)å
Har ikke fått tid til å lage collector for midt-rørene ennå, men det frister fælt å fylle på litt eksplosjonsfarlig veske og sjekke om om det smeller, gitt!
Tipper det er 1000 ting jeg har glemt (som vanlig), så det kan hende jeg drøyer litt og tenker over hva det muligens kan være en gang til...

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Har fått orden på forbremsen som lakk. Case closed 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Ta et par minutter å gå over sykkelen fra topp til tå før du drar igang så du ikkje gjer noko dumt. Glømt olje, glømt å koble til ei ledning etc, 1000 ting som du seier som ein fort glømmer når ein nærmer seg mål 

- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Etter å ha satt sammen forgasserne viste det seg at jeg ikke fikk liv i syl. nr. 2. 
Lurte lenge å hva dette kunne skyldes, og bytta om på tennplugg-ledninger, sjekka plugger og allverdens. Til slutt begynte jeg med det "enkleste". Får sylinderen "saft"? Skrudde opp bunnskruen på forgasseren, og der var det tørt, gitt. Tok ut forgasserne igjen og åpna 2'eren. Dyse-nåla som styres av flottøren var "stuck". Fiksa opp i det, og skulle prøve å starte den, men da var ikke startmotoren villig...
.
Har nå fått "overhalt" startmotoren (egen tråd), og i dag var det testing... Var knapt borti starteren før den startet som ei klokke!! (Eller; Vegg-ur kan man vel heller si, siden eksosen fra 2 og 3 sylinder ikke går gjennom potta ennå
)
Det begynner å nærme seg noe nå, men de eksos-røra er en hardere nøtt enn jeg forutså. Finner rett og slett ikke rett dimensjon... Har sjekket både BT og skraphandleren, men nix... Skulle ikke tro det skulle bli så forbasket vanskelig!!

Lurte lenge å hva dette kunne skyldes, og bytta om på tennplugg-ledninger, sjekka plugger og allverdens. Til slutt begynte jeg med det "enkleste". Får sylinderen "saft"? Skrudde opp bunnskruen på forgasseren, og der var det tørt, gitt. Tok ut forgasserne igjen og åpna 2'eren. Dyse-nåla som styres av flottøren var "stuck". Fiksa opp i det, og skulle prøve å starte den, men da var ikke startmotoren villig...

Har nå fått "overhalt" startmotoren (egen tråd), og i dag var det testing... Var knapt borti starteren før den startet som ei klokke!! (Eller; Vegg-ur kan man vel heller si, siden eksosen fra 2 og 3 sylinder ikke går gjennom potta ennå

Det begynner å nærme seg noe nå, men de eksos-røra er en hardere nøtt enn jeg forutså. Finner rett og slett ikke rett dimensjon... Har sjekket både BT og skraphandleren, men nix... Skulle ikke tro det skulle bli så forbasket vanskelig!!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- 500DOHC
- Innlegg: 76
- Registrert: 27 nov 2011, 14:16
- Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Ehh, 1980 GSXR sier du? Ble ikke 750 lansert i 84 og 1100 i 86?Bjerknez skrev:Fin klassisk sykkel dette![]()
Min nabo har nesten en som er helt lik. Men han har en 1980 modell GSXR 1100 som forøvrig er helt strøken. Har ikke peiling på det, men i følge han er dette en ganske sjelden sykkel å se på veien i dag og når denne sykkelen var ny var det i følge han noe av det råeste man kunne få tak i. Eller?
Er et bilde av den her, helt til høyre:
Anyway, norse, denne vil du nok få mye glede av

[album]3317[/album]
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Det er vertfall ganske sikkert en 80-modell som er avbildet. Kanskje det er en 1100? Det er vertfall ikke en 750.
Kan høre med naboen hvis det er interesse for det
Kan høre med naboen hvis det er interesse for det

- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Den gamle sykkelen min er ikke en GSXR, men GSX750E(T). "T'en betyr rett og slett bare at det er en -80-mod...500DOHC skrev:
Ehh, 1980 GSXR sier du? Ble ikke 750 lansert i 84 og 1100 i 86?
Anyway, norse, denne vil du nok få mye glede av
I statene het modellen GS...
Før:

Nå:

Ideen er å bruke den som "Søndags- & Stand-by"-sykkel i tilfelle noe må gjøres med "arbeids-hesten" (Yamaha XJ900S Diversion, -97-mod).
PS: Den er nå blå, siden det var det som stod i kjøretøyregisteret

Sist redigert av norse900 den 04 aug 2015, 17:41, redigert 1 gang totalt.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Ja, den kan du da absolutt vise deg ute med på en søndag 

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.