Den Store KTM LC4 690-tråden
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Da har jeg fått ca 50mil på min KTM 690SMC-R, meget kjekk sykkel, men driver med innkjøring så er max 6000rpm.
Føler jeg sliter litt med å finne et gir når jeg kjører rundt, blir fort enten for tung (hakking) eller for lett (høyt turtall)
Men utenom dette er det en meget kjekk sykkel, verfall for meg som ikke har noe særlig erfaring fra før med mc.
Gleder meg til vi får litt bedre vær her i Stavanger :-)
Har ikke forsket noe på det med gassresponsprogramene, men skal bli gøy å prøve seg frem når den er ferdig innkjørt.
Har fått den utstyrt med skliklosser frondt og bak, og sånn plate under motor.
Så neste på listen blir nyttskiltfeste (TRENGER TIPS)
samt nye blinklys, ja jeg ønsker å ha blinklys på en motard.
Kom med innspill og tips til meg folkens
Føler jeg sliter litt med å finne et gir når jeg kjører rundt, blir fort enten for tung (hakking) eller for lett (høyt turtall)
Men utenom dette er det en meget kjekk sykkel, verfall for meg som ikke har noe særlig erfaring fra før med mc.
Gleder meg til vi får litt bedre vær her i Stavanger :-)
Har ikke forsket noe på det med gassresponsprogramene, men skal bli gøy å prøve seg frem når den er ferdig innkjørt.
Har fått den utstyrt med skliklosser frondt og bak, og sånn plate under motor.
Så neste på listen blir nyttskiltfeste (TRENGER TIPS)
samt nye blinklys, ja jeg ønsker å ha blinklys på en motard.
Kom med innspill og tips til meg folkens
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Da har jeg fått montert handguards i vinter. Skulle gjerne hatt de litt høyere, men det setter bremsehendelen en stopper for. Den er litt for stor for handguards egentlig.
Ble litt knot med festebraketten da jeg måtte gå under ledningsnett og wire til clutch, men over på andre siden;
Men alt i alt, meget fornøyd!
Ble litt knot med festebraketten da jeg måtte gå under ledningsnett og wire til clutch, men over på andre siden;
Men alt i alt, meget fornøyd!
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
@stian
Det finnes en closed-loop chip/o2 kontroller sak du kan kjøpe fra en som heter Kevin Hope inne på ktmforums.com. Den passet på min Duke 690 og kan tenke meg at den passer på din også, men det kan han sikkert svare på. Den løser MYE av den problematikken du har med litt harkete motorgange på lavt turtall.
http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/213 ... orted.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@cevillan
Det ser veldig bra ut, men de var enormt klumpete de hendlene dine ja, så trangt ut?
Det finnes en closed-loop chip/o2 kontroller sak du kan kjøpe fra en som heter Kevin Hope inne på ktmforums.com. Den passet på min Duke 690 og kan tenke meg at den passer på din også, men det kan han sikkert svare på. Den løser MYE av den problematikken du har med litt harkete motorgange på lavt turtall.
http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/213 ... orted.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@cevillan
Det ser veldig bra ut, men de var enormt klumpete de hendlene dine ja, så trangt ut?
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hei!
Har 96 % sikkert bestemt meg for og kjøpe en duke R 14 mod. som førstegangssykkel etter prøvekjøring i dag, må bare bli enige med bank og forsikringsselskap først..
Ble rimelig solgt etter bare noen minutter oppå
Er det noen kjente svakheter jeg skal se etter før kjøp?
Noen som har forsikringsselskap og anbefale? Kommer ut mellom 850 og 900 kr. i mnd. uansett hvor jeg sjekker.
Har 75% på bil, så hos noen forsikringsselskap får jeg faktisk 50% startbonus..
Har 96 % sikkert bestemt meg for og kjøpe en duke R 14 mod. som førstegangssykkel etter prøvekjøring i dag, må bare bli enige med bank og forsikringsselskap først..
Ble rimelig solgt etter bare noen minutter oppå
Er det noen kjente svakheter jeg skal se etter før kjøp?
Noen som har forsikringsselskap og anbefale? Kommer ut mellom 850 og 900 kr. i mnd. uansett hvor jeg sjekker.
Har 75% på bil, så hos noen forsikringsselskap får jeg faktisk 50% startbonus..
-
- Innlegg: 269
- Registrert: 01 apr 2014, 10:11
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Kan anbefale KLP til forsikring om du har mulighet.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Da har jeg hentet hjem gullet 2014 mod. Duke R, Fått kjørt et par mil, fy f*n som det drar! Gleder meg til varmere vær og mer kjøring nå!
Noen som kan anbefale et nettsted for kjøp av diverse stæsj? har lyst på handguards f.eks..
Noen som kan anbefale et nettsted for kjøp av diverse stæsj? har lyst på handguards f.eks..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Grattis, det er en herlig sykkel
Jeg bestilte litt snax fra disse http://www.ktmtwins.com/#home" onclick="window.open(this.href);return false;, men jeg tror nesten det er like billig å bestille fra powerpartskatalogen hos forhandleren din. Blir frakt, mva og evt toll og drit oppå summen fra nettbutikk, så ender du nesten likt
Btw, så er KTm flinke til å beskytte varemerket sitt, så nesten alt av ekstras er orginalt ktm powerparts.
Jeg bestilte litt snax fra disse http://www.ktmtwins.com/#home" onclick="window.open(this.href);return false;, men jeg tror nesten det er like billig å bestille fra powerpartskatalogen hos forhandleren din. Blir frakt, mva og evt toll og drit oppå summen fra nettbutikk, så ender du nesten likt
Btw, så er KTm flinke til å beskytte varemerket sitt, så nesten alt av ekstras er orginalt ktm powerparts.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Godtebutikken i Phnom Penh, Kambodsja. Powerparts/-wear er dyrt uansett hvor man er i verden
Her er det kun Duke 200 og 390 som gjelder.
Her er det kun Duke 200 og 390 som gjelder.
Sist redigert av cevillan den 13 mai 2015, 12:29, redigert 1 gang totalt.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
http://www.bikersjersey.com/" onclick="window.open(this.href);return false; har det meste, men det samme gjelder her. Du ender somregel på den samme prisen ved å bestille fra powerparts katalogen hos forhandler.
Veldig kjekk til å finne originaldeler eller ekstradeler. Har de ikke delene, så er det bare å finne delenummeret i KTM katalogen, og sende mail. De fører alle KTM deler (på samme måte som forhandlerene)
Unntakene er nok de større dyrere delene som eksos osv, det kan man spare noen kroner på ved å bestille utenlands.
Veldig kjekk til å finne originaldeler eller ekstradeler. Har de ikke delene, så er det bare å finne delenummeret i KTM katalogen, og sende mail. De fører alle KTM deler (på samme måte som forhandlerene)
Unntakene er nok de større dyrere delene som eksos osv, det kan man spare noen kroner på ved å bestille utenlands.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Takk for tips jeg får sjekke i powerpartskatalogen da, handguards er sårt savnet akkurat nå, blir jo så kaldt på fingrene
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Mulig dette er et dumt spørsmål, men har drevet og lest litt om duke`n på diverse tester og ser at flere nevner en bryter under passasjersalen der man kan endre mellom 3 forskjellige mappinger; standard, sport og komfort.
Jeg finner ingen bryter, men flere kontakter for tilkobling, er denne innstillingen bare noe man kan gjøre på en evt. service, eller er det faktisk en bryter der?
Jeg finner ingen bryter, men flere kontakter for tilkobling, er denne innstillingen bare noe man kan gjøre på en evt. service, eller er det faktisk en bryter der?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Stemmer det.
Stinius Viking Ødegård viste meg hvordan da jeg møtte ham på Tyrigrava da jeg testkjørte 690 Duke i 2012.
Men jeg har ikke god nok kjennskap til sykkelen til å kunne forklare nøyaktig hvor han gjorde justeringene...
Stinius Viking Ødegård viste meg hvordan da jeg møtte ham på Tyrigrava da jeg testkjørte 690 Duke i 2012.
Men jeg har ikke god nok kjennskap til sykkelen til å kunne forklare nøyaktig hvor han gjorde justeringene...
Superbels skrev:Mulig dette er et dumt spørsmål, men har drevet og lest litt om duke`n på diverse tester og ser at flere nevner en bryter under passasjersalen der man kan endre mellom 3 forskjellige mappinger; standard, sport og komfort.
Jeg finner ingen bryter, men flere kontakter for tilkobling, er denne innstillingen bare noe man kan gjøre på en evt. service, eller er det faktisk en bryter der?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Det er en "bryter" som er i en gummisak (rund). med 10 innstillinger.
Jeg husker ikke hva de forskjellige verdiene er, men det stemmer at det er Standard - Soft - og "Sport". Ingen av disse gir noe mer eller mindre ytelse, men sier bare noe om hvor "røff" og direkte gassresponsen er. Jeg har alltid hatt min i Sport.
Jeg husker ikke hva de forskjellige verdiene er, men det stemmer at det er Standard - Soft - og "Sport". Ingen av disse gir noe mer eller mindre ytelse, men sier bare noe om hvor "røff" og direkte gassresponsen er. Jeg har alltid hatt min i Sport.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Har du lyst til og legge ut bilde av hvordan dette ser ut hos deg (eller andre som har sin i "sport") så kunne jeg sett om det er likt hos meg?
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hvis Powerparts har ca samme pris hos den lokale forhandleren, kontra KTM-sjapper på nett fra utlandet, hvorfor støtter dere da ikke opp den lokale forhandleren og heller bestiller deler der