Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå
Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå
Er det sol så kommer jeg, må kjøpe snus til kona.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37
Om det blir kjølig å kjøre er jeg ikke så bekymret for, det bare å kle på seg
Da er et værre med våte veier om det blir kuldegrader om natta´n og dertil glatt på dagen, om ikke sola titter frem.
Om det ikke blir så gæli er jeg klar for en tur jaffal :-)

Da er et værre med våte veier om det blir kuldegrader om natta´n og dertil glatt på dagen, om ikke sola titter frem.
Om det ikke blir så gæli er jeg klar for en tur jaffal :-)
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Høres bra ut folkens!
Er det fare for is, så kaster vi inn håndkle ja

Høres ut som en god plan, BjerknezBjerknez skrev:Høres bra ut folkens!

- Bjerknez
- Kontakt:
Men det skal sies at jeg helst foretrekker halvtørre/tørre veier. å kjøre rundt på vassdrukken asfalt frister ikke veldig. Men vi får se om det rekker og tørke opp nok etter regnet som skal komme fredag... :-)å
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Planen var å ta ut sykkel på lørdag, men blir vrient med en kjøretur siden barna spiller håndballcup.
Får bli en liten tur på søndag isteden
Får bli en liten tur på søndag isteden

- Bjerknez
- Kontakt:
Er meldt relativt mye nedbør på fredag så spørs om det har tørket opp sånn noenlunde til lørdag. I kombinasjon med en kald natt så KAN det bli risikabelt, men vi får som sagt vente og se 

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Det meldes om glatte veier i Østfold utenom E6 og på lørdag er det meldt 0 grader omtrent frem til kl 12.
http://www.nrk.no/ostfold/glatte-veier- ... 1.12065407" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nrk.no/ostfold/glatte-veier- ... 1.12065407" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Kontakt:
Det kan i værste fall se skummelt ut og kjøre på lørdag morgen, så dere for avgjøre om dere tar sjansen. Det vil nok uansett mest sannsynlig bli en tur på oss som bor her nede, så sant det ikke er glatt så klart. Men ruten vil nok endre seg i takt med værfoholdene. 3 varmegrader kan bli kjølig hvis man skal kjøre 15 mil, så da legger vi i tillfelle om ruten.
Oppmøtestedet er uansett Biltema ved E6 i Sarpsborg. Kanskje kan vi skyve tiden en time og si kl. 12:00 hvis forholdene blir bra?
Oppmøtestedet er uansett Biltema ved E6 i Sarpsborg. Kanskje kan vi skyve tiden en time og si kl. 12:00 hvis forholdene blir bra?
Ikke dumt å forskyve fremmøtet en time! Ser skummelt ut på morgenen...
Om ikke ruten blir alt for lang, blir jeg med en sving
Værprofetene lover sol og noen få "røde" over Sarpsborg til lørdag :-)
Om ikke ruten blir alt for lang, blir jeg med en sving

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
For min del snakker vi en tur på totalt 35 mil, og det utgår i så lave temperaturer. Får prøve igjen en annen helg :-)
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Bjerknez
- Kontakt:
Det blir uansett ikke 35 mil i denne temperaturen som er meldt nå. Jeg kan legge opp en tur som går t/r skjærhalden. Da møtes vi evt. i Fredrikstad og det er ca. 6 mil totalt fra Fredrikstad til Skjærhalden og tilbake igjen. Transportetappen for deg kommer så klart i tillegg til dette. Så det blir ca 25 mil totalt for deg. Det er fullstendig overkommelig tror jeg så lenge vi tar noe stopp underveis etc.
Men det forutsetter så klart at det ikke fryser på i natt
Noen aktiv tur på svingete vei som jeg nevnte tidligere i tråden utgår nok uansett. Nå er det turen i seg selv samt det sosiale som teller
Men det forutsetter så klart at det ikke fryser på i natt

Noen aktiv tur på svingete vei som jeg nevnte tidligere i tråden utgår nok uansett. Nå er det turen i seg selv samt det sosiale som teller

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Været blir varmere ser det ut som, 4 grader og sol fra klokken 13.00. Duggpunktet er -5 klokken 0800 og temp er 0 grader - så veiene skal ha muligheten til å tørke til midt på dagen. Med andre ord lav luftfuktighet :)
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Jeg har 20 mil tur/retur Fredrikstad med raskeste rute, som for meg er ferge Svelvik-Verket og over til "den andre siden" via Oslofjordtunnelen. Har heller ikke fått prøvekjørt etter bytte av oljekjøler eller byttet bremseklosser pga. lange arbeidsdager og møkkavær. Så jeg står over denne gangen 

-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Bjerknez
- Kontakt:
Husk at jeg må ha bekreftelse i denne tråden på hvem som kommer SENEST kl. 08:00 i morgen tidlig.
Oppmøtestedet er derfor endret til Fredrikstad og nærmere bestemt på parkeringsplassen utenfor Mascot Electronic AS kl. 12:00
https://www.google.no/maps/place/Mascot ... 3bf3d94ba8" onclick="window.open(this.href);return false;
For dere som kommer fra Oslo/Vestfold etc. så tar dere av E6 i Råde og bare følger veien mot Fredrikstad helt til dere ser Mascot Electronic på høyre side i rundkjøringen. Det er ca. 15 km fra dere tar av E6 til dere er der.
Hører jeg ikke noe mer i denne tråden så antar jeg at ingen kommer og da møtes evt. bare vi lokale et annet sted og tar en tur på sparket.
Send meg PM hvis noen ønsker telefonnummeret mitt slik at jeg kan få raskere beskjed etc.
Oppmøtestedet er derfor endret til Fredrikstad og nærmere bestemt på parkeringsplassen utenfor Mascot Electronic AS kl. 12:00
https://www.google.no/maps/place/Mascot ... 3bf3d94ba8" onclick="window.open(this.href);return false;
For dere som kommer fra Oslo/Vestfold etc. så tar dere av E6 i Råde og bare følger veien mot Fredrikstad helt til dere ser Mascot Electronic på høyre side i rundkjøringen. Det er ca. 15 km fra dere tar av E6 til dere er der.
Hører jeg ikke noe mer i denne tråden så antar jeg at ingen kommer og da møtes evt. bare vi lokale et annet sted og tar en tur på sparket.
Send meg PM hvis noen ønsker telefonnummeret mitt slik at jeg kan få raskere beskjed etc.