Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Re: Østfold tur med Bjerknez - Ut i det påskeblå
Været fortsetter å bli bedre. Nå er det bare 0 grader mellom klokken 06-08.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Siterer meg selv slik at ikke dette glemmesBjerknez skrev:Husk at jeg må ha bekreftelse i denne tråden på hvem som kommer SENEST kl. 08:00 i morgen tidlig.
Oppmøtestedet er derfor endret til Fredrikstad og nærmere bestemt på parkeringsplassen utenfor Mascot Electronic AS kl. 12:00
https://www.google.no/maps/place/Mascot ... 3bf3d94ba8" onclick="window.open(this.href);return false;
For dere som kommer fra Oslo/Vestfold etc. så tar dere av E6 i Råde og bare følger veien mot Fredrikstad helt til dere ser Mascot Electronic på høyre side i rundkjøringen. Det er ca. 15 km fra dere tar av E6 til dere er der.
Hører jeg ikke noe mer i denne tråden så antar jeg at ingen kommer og da møtes evt. bare vi lokale et annet sted og tar en tur på sparket.
Send meg PM hvis noen ønsker telefonnummeret mitt slik at jeg kan få raskere beskjed etc.

- Bjerknez
- Kontakt:
Ser ut til at det skal slutte og regne i kveld og da ser det også ut til at veiene vil tørke delvis opp til i morgen formiddag. Temperaturen synker ikke under 0 grader og det blir 4 grader samt strålende sol hele dagen.
Så hvem er det som blir med?
Så hvem er det som blir med?
- Cutless
Jeg er med (men møter dere underveis i ruta)
- Bjerknez
- Kontakt:
Blir nok ikke like lang rute som planlagt, men vi holder kontakten så møtes vi når det passerCutless skrev:Jeg er med (men møter dere underveis i ruta)

- Cutless
Jepp, blir bra uansett rute med skyfri himmel, motorsykkel og helg :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Blir en fin tur og hyggelig treff dette. En varm kaffe på skjærhalden fra skyfri himmel blir ikke feil
Siden det kanskje ikke akkurat er duket for noe veldig aktiv kjøring så ser jeg ikke helt for meg å kjøre meg bort på bortgjemte østfoldveier. En liten tur til Grebbestad i Sverige kan jo være aktuelt kanskje?

Siden det kanskje ikke akkurat er duket for noe veldig aktiv kjøring så ser jeg ikke helt for meg å kjøre meg bort på bortgjemte østfoldveier. En liten tur til Grebbestad i Sverige kan jo være aktuelt kanskje?
Halden ligger akkurat midt imellom Skjærhalden og Grebbestad, så jeg er med uansett. Så lenge veiene er fine og sola titter frem
Svenskesiden nedover er kansje vel så bra som Østfoldveiene?

Svenskesiden nedover er kansje vel så bra som Østfoldveiene?
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Legger du ut en link på det korte rute alternativet bjerknez så skal jeg sjekke været en siste gang og se om det er duket for tur imorgen :)
Visst det blir en skikkelig kort tur så kunne man kanskje drøye oppmøte til 13:00 eller ? Visst der bare er snakk om 5/6mils tur , det er jo det mest ideelle med tanke på temperatur så slipper jeg å reise veldig tidlig hjemmefra og kan heller også lage meg en kose rute på veien ned istedenfor rein transportetappe .
Siste avgjørelse blir tatt imorgen sender deg en mld dersom jeg ikke dukker opp .
Visst det blir en skikkelig kort tur så kunne man kanskje drøye oppmøte til 13:00 eller ? Visst der bare er snakk om 5/6mils tur , det er jo det mest ideelle med tanke på temperatur så slipper jeg å reise veldig tidlig hjemmefra og kan heller også lage meg en kose rute på veien ned istedenfor rein transportetappe .
Siste avgjørelse blir tatt imorgen sender deg en mld dersom jeg ikke dukker opp .
- Bjerknez
- Kontakt:
Vi får nesten ta den diskusjonen i morgen, da det er litt væravhengig, men vi kjører ikke lenger enn den korteste ruten som blir anbefalt av de som møter opp. Alle skal ut på tur i morgen, uansett hvor kort ruten blir.
Men her er noen forslag:
Forlag 1 (Til Grebbestad:
https://www.google.com/maps/dir/59.2783 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Forlag 2 (Til Skjærhalden):
https://www.google.com/maps/dir/59.2783 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Forlag 3 (Veier for aktiv kjøring):
Dette er bare tre kjappe annslag.
Det ser jo ut til at det blir flott vær i morgen og er veiene tørre og vi kler oss godt så bør ikke 4 grader være noe hindring. Dessuten er det meldt strålende sol og det er jo varmere enn 4 grader i solen. Jeg anbefaler at vi møtes først så tar vi en diskusjon om rutevalg når da...eller?
EDIT:
Er meldt 2-3 grader fra kl. 10-11 i Oslo i Morgen. Dette bør vel være overkommelig? Det vil jo også varme litt i solen når man stopper etc....
Men her er noen forslag:
Forlag 1 (Til Grebbestad:
Forlag 2 (Til Skjærhalden):
Forlag 3 (Veier for aktiv kjøring):
Dette er bare tre kjappe annslag.
Det ser jo ut til at det blir flott vær i morgen og er veiene tørre og vi kler oss godt så bør ikke 4 grader være noe hindring. Dessuten er det meldt strålende sol og det er jo varmere enn 4 grader i solen. Jeg anbefaler at vi møtes først så tar vi en diskusjon om rutevalg når da...eller?
EDIT:
Er meldt 2-3 grader fra kl. 10-11 i Oslo i Morgen. Dette bør vel være overkommelig? Det vil jo også varme litt i solen når man stopper etc....
- Bjerknez
- Kontakt:
Rutene over er lagt opp fra Biltema, men møtestedet er da altså på parkeringsplassen ved Mascot Electronic AS i Fredrikstad kl. 12:00:
https://www.google.no/maps/place/Mascot ... 3bf3d94ba8" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cutless
Fine forslag.
Nå er det så vidt det blir 0 grader på morningen også :)

Nå er det så vidt det blir 0 grader på morningen også :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Turen til Skjærhalden er jo grei den, men det blir jo ikke akkurat veldig langt. Den Østfoldturen (den på rundt 10 mil) er nok den morsomste med tanke på aktiv kjøring, mens den mot Grebbestad kanskje er den som vil passe best for de fleste?
Uansett... vi må nesten snakke om dette i morgen og bli enige når vi treffes. Blir vanskelig å planlegge ruter når man skal ta hensyn til flere med tanke på været. Vi har forskjellige terskler alle sammen for hva vi "tåler" av kulde etc. så det beste er at vi som sagt tar dette over en varm kaffe i morgen før vi kjører av gårde
Uansett... vi må nesten snakke om dette i morgen og bli enige når vi treffes. Blir vanskelig å planlegge ruter når man skal ta hensyn til flere med tanke på været. Vi har forskjellige terskler alle sammen for hva vi "tåler" av kulde etc. så det beste er at vi som sagt tar dette over en varm kaffe i morgen før vi kjører av gårde

Alle tre forslagene var veldig bra synes jeg
Vi får se ann når vi møtes i morgen, hvordan tempratur og føre er, samt hva folk føler for av tur.
Kjølig er det jo, men hjelper veldig med kaffe - stopp i sola :-)

Kjølig er det jo, men hjelper veldig med kaffe - stopp i sola :-)
Jeg feiger ut, venter til det blir tørt .
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37