motobakke skrev:Jeg skal kjøpe ny sykkel denne sesongen, og har sikla på street triple i 2 år nå, men så er da spørsmålet, siden du har nå hatt både Street og Speed, kommer jeg til å bli fort lei av street'en?
Burde jeg gå rett på speed? Har egentlig ikke lyst å bytte etter kort tid, ser for meg ett "langtidsforhold" :-)
Har og planer om langturer utenlands.
Street eller Speed ja...det er jo et av de store eksistensielle spørsmål i tilværelsen.
Hva er viktig for DEG?
Street'n er en jysla bra sykkel, så og si rett ut av boksen. Det eneste man MÅ ha, er en comfortsal, og du er klar for laaaange turer. Den er utrolig lett, og lettkjørt. Kan ikke finne noen negative ting om den, iallefall ikke sett i forhold til pris.
Etter å ha kjørt Street og man prøver Speed, er det første man legger merke til at Speed er større. På alle måter, mer av alt. Jeg sitter litt mer framoverlent på Speed, og den skjuler farten helt utrolig godt. Den er noe tyngre, mest merkbart når man skal håndtere sykkelen vha ren muskelkraft, men til regelrett grisekjøring på svingete veier er kanskje Street'n et bedre valg
Salen er noe bedre, så sittekomforten er knallfin.
Merker ikke noe særlig til fartsvind før ved 150-160 (dette har jeg selvsagt bare lest meg fram til ) mens på Street'n merker man det godt allerede ved 120-130.
Men når det kommer til power er forskjellen helt enorm, dreiemomentet på Speeden er på 111Nm mot 67 på Street. Det var en virkelig aha opplevelse, og siden effektkurven er så jevn, gjør dette sykkelen utrolig lettkjørt. Snill og rolig i hverdagen, men mer enn rå nok når det passer seg slik.
Jeg var superfornøyd med Street Triple, men er veldig veeeeldig glad jeg fikk den gode deal'en med AGM og byttet opp til storebror.
Om mulig må du prøve begge, og veie for og imot
@ Lordshaft;
Skololadepudding og Weissbier høres jo aldeles fortreffelig ut, men nå er det kun 4 netter igjen til hjemreise, så du får bare ta deg ut :-)å
Jeg ser lyst på det meste nå