Voodoodoo's 2hjulsverdag
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Hahaha......er det mulig? Er det du selv som har klart å legge igjen dette "instrumentet" 

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Ikke bare en skrue løs, nei 

- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Hehe! Lo godt når skrutrekker'n dukka opp..
Det er en bereist skrutrekker da, blei med på nurburgring i vår og på hele alpeturen i sommer..
Av og til er jeg litt smart også da. Laga meg festepunkt til å heise sykkelen foran i dag..
Gjengestang, ett festeøye, 2 muttere ei skive og en vingemutter. Surra noen runder med tape slik at ikke stanga skal skrape opp..


Det er en bereist skrutrekker da, blei med på nurburgring i vår og på hele alpeturen i sommer..
Av og til er jeg litt smart også da. Laga meg festepunkt til å heise sykkelen foran i dag..
Gjengestang, ett festeøye, 2 muttere ei skive og en vingemutter. Surra noen runder med tape slik at ikke stanga skal skrape opp..


Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Oppdaga forøvrig at framskjermen hadde sprukket/fått ødelagt det ene festet. Sannsynligvis i sammenstøtet med den fuggærn jegh fremdeles fant rester av oppunder radiatoren..
Vurderer ny i carbon..
Vurderer ny i carbon..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Skulle faktisk til å spørre i stad....er det deler av en pipp pipp vi ser på det bildet av radiatoren 

Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Og skivene er sterke nok og finner ikke på å bøye seg? Veier jo noen kilo disse bussene .. Hadde ikke vært bedre med en tykkere stålplate?
Grei måte å vinsje opp dyret på da ..
Grei måte å vinsje opp dyret på da ..
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Skal litt til å dra skive og vingemutter oppigjennom der er jo ikke store hullet..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Ser kanskje veikere ut enn det er. Er det tett på så er det vel safe. Fin løsning.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Siden fuglefaen herpa framskjermen min i fjor høst har jeg vært på leit etter en ny.. Original koster skjorta pluss moms men jaggu hadde ikke Powerbronze utsalg av sine resterende og tilfeldigvis hadde de en igjen til meg...
Blei en liten hugger og så da spørs det om ikke baksjermen får gjennomgå av dremelen.


Blei en liten hugger og så da spørs det om ikke baksjermen får gjennomgå av dremelen.


Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Bytte av kjede og drev i dag. Kjedet var egentlig jævlig bra tatt i betraktning at det har nesten 40' km på seg med endel høyfart samt kjøring med tungt lass.
Kunne lett ha kjørt 10-15' til men når man ser framdrevet så er der veldig greit å bytte før autobahn og nurburgring.
Koster under 2' lapper og bakhjulet og clutcpumpa måtte uansett av.
Gammelt drev:

Gammelt drev oppå nytt drev:

La på nytt bakhjul i samme slengen:

Kunne lett ha kjørt 10-15' til men når man ser framdrevet så er der veldig greit å bytte før autobahn og nurburgring.
Koster under 2' lapper og bakhjulet og clutcpumpa måtte uansett av.
Gammelt drev:

Gammelt drev oppå nytt drev:

La på nytt bakhjul i samme slengen:

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Drevet foran var rimelig slitent så det var greit å ta, hvordan så bakdrevet ut ? Jeg kjøpte på Wemoto sist et 530 og 2 standard drev til Hondaen. Kostnaden er som du sier ikke all verden. Tror jeg betalte 1200 pluss norsk MVA Har den DID klinkesaken som passer til DID kjeder så det er helt kurant å bytte sjøl. Bruker du Locktite på framdrevet ?
Memento mori
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Voodoodoo's 2hjulsverdag
Bakdrev var veldig bra, bruker locktite ja. Skal draes til med 107nm elns trur jeg.Barbarozza skrev:Drevet foran var rimelig slitent så det var greit å ta, hvordan så bakdrevet ut ? Jeg kjøpte på Wemoto sist et 530 og 2 standard drev til Hondaen. Kostnaden er som du sier ikke all verden. Tror jeg betalte 1200 pluss norsk MVA Har den DID klinkesaken som passer til DID kjeder så det er helt kurant å bytte sjøl. Bruker du Locktite på framdrevet ?
Har klinkeverktøy fra Biltema, funker veldig bra.
Kjøpt allt på wemoto. Har gått opp 2t på bakdrevet for å kompensere for høyere(55) profil.
Nå skal den ifølge gearingcommander holde 293,7 ved 10' rpm.
Har en speedodrd som skal på for å kalibrere speedo korrekt.
Trudde jeg måtte ha litt lenger kjede for å få på bakdrevet men ser nå at det var liten vits. Kutter derfor 2 ledd av det nye kjedet. (Dremel er fint å ha).
Artificial intelligence is no match for natural stupidity