Med en slik GPS kan du ta av hele plata ganske lett? Så man slipper GPSen "rett i glaninga" når man er på hjemmefronten? Og vet du om alle BMWer støtter å få opp info og styring via hendelen (nye altså), og hvor tydelig synes du infoen på skjermen er når du ikke får info via lys?Bringisen skrev:Klart det...alle dippedutter har et poeng. Og for oss som er glad i dippedutter har den et ekstra poeng![]()
Nå har jeg BMW/Garmin GPS som fulgte med sykkelen originalt med et perfekt plassert feste.
Dessuten kan jeg styre denne fra et hjul på styret med de viktigste endringer uten å ta hånden fra styret.
Andre har vært inne på telefon/musikk. Selv kjører jeg uten musikk og telefon på øret, men det er kjekt å kunne se på skjermen til GPS'en om noen forsøker å ringe, og hvem som prøver![]()
I tillegg ligger det database med telefonnumre til de restauranter, hoteller, camping, verksted etc i databasen til GPS'en. Trykk på skjermen og ring opp stedet. Kjekt og enkelt.
Til slutt vil jeg nevne rosinen i pølsa......etter min mening.....og det er at man hele tiden ser hvor lang tid det tar før man er fremme til bestemmelses stedet til en hver tid.
Så en GPS skal man ikke avskrive sånn uten videre
Hele festet kan tas av ja, men jeg forstår ikke hvorfor man skulle ville det. Den står ikke i glaningen og ikke i veien. Den hører til som en del av instrumentpanelet. Lett er det nok ikke siden lading/strømtilførsel er fast i festet og sykkelen helt til batteriet.ATWindsor skrev:Med en slik GPS kan du ta av hele plata ganske lett? Så man slipper GPSen "rett i glaninga" når man er på hjemmefronten? Og vet du om alle BMWer støtter å få opp info og styring via hendelen (nye altså), og hvor tydelig synes du infoen på skjermen er når du ikke får info via lys?Bringisen skrev:Klart det...alle dippedutter har et poeng. Og for oss som er glad i dippedutter har den et ekstra poeng![]()
Nå har jeg BMW/Garmin GPS som fulgte med sykkelen originalt med et perfekt plassert feste.
Dessuten kan jeg styre denne fra et hjul på styret med de viktigste endringer uten å ta hånden fra styret.
Andre har vært inne på telefon/musikk. Selv kjører jeg uten musikk og telefon på øret, men det er kjekt å kunne se på skjermen til GPS'en om noen forsøker å ringe, og hvem som prøver![]()
I tillegg ligger det database med telefonnumre til de restauranter, hoteller, camping, verksted etc i databasen til GPS'en. Trykk på skjermen og ring opp stedet. Kjekt og enkelt.
Til slutt vil jeg nevne rosinen i pølsa......etter min mening.....og det er at man hele tiden ser hvor lang tid det tar før man er fremme til bestemmelses stedet til en hver tid.
Så en GPS skal man ikke avskrive sånn uten videre
Den som står med blafrende kart har ikke planlagt nokZZR-Erling skrev:Har stått flere ggr med blafrende kart langs motorveier og diverse, i Tyskland
Det du sier er veldig nedlatende og ubehøvlet, så jeg er glad det var du og ikke jeg som sa det.ZZR-Erling skrev:Dere som ikke ser poenget, har ikke kjørt nok, tror jeg da. Har stått flere ggr med blafrende kart langs motorveier og diverse, i Tyskland.
Har ikke alle 12GS uttak for GPS der fremme et sted. Min 2011 har hvertfall det.Bringisen skrev: Alle BMW modeller støtter ikke kjøre og motordata, dessverre.
Så hvis du får en adresse til en leilighet i Roma, så finner du den uten problemer kun ved bruk av kart? Imponerende.Barbarozza skrev:Tja jeg er bare nødt til å være uenig med både Tagesk og Erling her...
Og si som TB181 jatakk begge deler.
Jeg har kjørt i Europa uten GPS i årevis, har i grunn ikke savna det...og hvor har jeg kjørt uten...i Tyskland...hmm la meg se..Frankfurt, Munchen, Berlin samt en haug andre steder som Dusseldorf og Køln..Jeg har kjørt i Roma, i Budapest, I Praha, i Wien Madrid og Amsterdam....jeg kan fortsette..
Så det argumentet dere bruker her kjøper ikke jeg. Det hele handler om hva du liker og gjør det til. Og ikke kom og fortell meg at en skjerm på 6 tommer gir deg en særlig god totaloversikt. Sorry dra lengre ut på landet med den :-)
Så her er dere begge rimelig ovenfra og nedad i forhold til andre som velger løsninger som passer for dem![]()
GPS har sine fordeler, er det så vanskelig å innrømme ulemper ?????