Orion skrev:Bjerknez skrev:Jeg gjentar sikkert meg selv nå, og det er jo DU som skal ha sykkelen, men min mening er at denne sykkelen bør tas for det den er, nemlig en dritkul retro "cruiser" som også takler litt offroad kjøring etc. Å putte på racing parts på denne stemmer vertfall ikek helt i mitt hode.
Nei, jeg har ikke sagt at jeg tror du skal kjøpe dette selv om du la ut denne informasjon. Jeg bare kommenterer på generelt grunnlag!
Blir spennende å se sykkelen din live snart nå. Da blir det Østfold tur på deg

Hehe, det var voldsomt som du var på at jeg ikke må montere ekstrautstyr.
Vet du bare mener godt med det Bjerknez, men som du skriver er det min sykkel. På et generelt grunnlag vil jeg anbefale deg å være mer forsiktig med å uttrykke hva du synes er stygt på andre sine sykler, med mindre de spør om det. Ros har folk sjeldent noe imot. Men å gi folk dårlig samvittighet for å ville montere noe de synes er tøft, ved å presisere gang på gang at détte mener du er stygt, synes jeg er slemt.
Husk at ikke alle nødvendigvis har like høy selvtillitt hva gjelder sterke personlige meninger angående utseende på sykler som deg. Med så mye fokus på utseende det er i media i dag, er det lett for å bli såret dersom noen misliker det en kjører rundt på. Det kan også resultere i at folk vegrer seg for å kjøpe en bestemt type sykkel de liker, nettopp fordi noen de ser opp til har uttrykt at de misliker denne.
Ta et annet eksempel. Damer. Vi kan like og mislike hver vår dame i en bar, men begge damene kan være fine på sin måte. En behøver nødvendigvis ikke slenge drit om dama en liker minst for det. Og
spesielt ikke dersom du vet kompisen din liker henne. Misforstå meg rett. Synes bare det er i overkant å si hva andre ikke skal montere på sykkelen bare fordi du ikke synes noe om det.
Nå er Scrambleren også designet for å montere masse ekstrautstyr på, og modifisere alt etter hva eier føler for. Nesten så jeg mister lysten på å legge ut bilder på forumet, i frykt for kommentarer hvor stygg den ble etter jeg har endret utseendet på den. Ikke meningen å starte en krangel. Måtte bare få ut litt steam. Jeg vet det er et diskusjonsforum hvor det er normalt å komme med egne meninger. Men det er lov å bruke hodet før en kommer med negative uttalelser om andre sine sykler/planer.
Det er for meg likegyldig om du svarer på tiltale, for jeg har fortsatt ikke planer om å montere sliders. Bare en vennlig heads up at en bør tenke før en skriver noe negativt. Med mindre en ønsker et forum kun bestående av medlemmer med spisse albuer.
For det første så beklager jeg virkelig hvis det er slik du føler det. Ja, jeg har mange sterke meninger (det har jeg alltid hatt, på godt og vondt). Det er vel både min sterke samt min svake side, avhengig av hvem som leser det. Mange har sagt sin ærlige mening om hva dem synes om Street Triplen også og jeg har overhodet ingenting i mot å treffe disse meneskene i virkeligheten i frykt for at dem skal si noe "dritt" om sykkelen min. Det har vel kanskje litt med at jeg har stor selvtillitt med tanke på valget av sykkel jeg har tatt.
Cruiseren jeg hadde var jo heller ikke en sykkel som så veldig mange andre hadde. (faktisk ingen på dette forumet så vidt jeg vet). Men med litt selvironi hvor jeg kaldte den for "slagskip" etc. når jeg kjørte ammens med andre hadde jeg. Jeg tok sykkelen for det den var, ikke noe annet.
Jeg har ikke noe i mot ekstrautstyr på sykler, heller ikke på din. Snarere tvert i mot, men jeg synes denne Scrambleren et såpass kult konsept at jeg ikke ville montert på noe annet enn det som var orginalt, kanskje untatt Kriega løsningen. Men det er MIN mening. MIN mening bør jo i utgangspunktet ikke du bry deg noe som helst om. Jeg kommer med meninger om Scrambler i en post som handler om nettopp Scrambler. Jeg er ikke en person som kun liker å svare i de trådene hvor man ene og alene sier noe som KUN er positivt i forhold til trådstarters synspunkter.
Men når det er sagt så er jeg ikke noe mindre "rasshøl" enn at jeg tar hintet, så jeg skal gjøre et unntak og ikke komme med flere innlegg i denne tråden. Igjen, så beklager jeg hvis mine tilbakemeldinger gjør deg usikker på eget sykkelvalg og eller ettermontering av "feil" ekstrautstyr.
Så da foreslår jeg vi begraver "stridsøksen" med en manneklem. Vertfall intet vondt ment fra min side, for ærlig talt så liker jeg denen Scrambleren samt konseptet veldig godt og jeg gleder meg til å se deg sitte på sykkelen å glise fra øre til øre. jeg kjenner nemlig følelsen og den er ubeskrivelig, uavhengig av hvilket ekrtrautstyr man har påmontert
EDIT:
Må bare si at jeg synes vi uansett må ta en Østfoldtur snart. Er ikke alltid man får riktig inntrykk av personer via et forum og jeg skal love deg på tro og ære at jeg aldri kommer til å disse sykkelen når vi evt. møtes. For da har du jo allerede tatt ditt valg og bevist at det er SLIK du vil ha sykkelen. Da har ikke jeg noe behov for å disse sykkelen ytterligere hvis jeg føler for det. DET er slemt!
Jeg spanderer en kaffe og en vaffel på deg på Høk en vakker dag og da tar vi en prat om løst og fast