Tusen takk Lorden

Hyggelig når noen liker det man skriver
Idag var jeg bedre fra influensaen...bare rennende nese og sår hals og lett slapp. Det ble kurert med en liten ibux..så en film på netflix med Jason Statham mens jeg følte på formen og ved totiden rusla jeg ned i garasjen for å begynne på jobben med pluggene. Da måtte begge sidekåpene av.
Det gikk relativt greit, i følge Zx14ninjaforumet lønner det seg å ta venstre side og den ene pluggen derfra først...så begynte der.
ZZR1400 har egen coil i plugghetta, på engelsk heter det bare stick coil, slik at du må ha opp alle disse coilene før du kan løsne pluggen. Som du ser måtte jeg skru av litt ekstra kabler og festeanordninger for å komme til på venstre side...denne er den letteste..
På andre siden, alstå høyre, er det mye verre , sykt trangt...jeg har ganske små hender og det kommer til nytte nå selvom de er opererte og litt giktbrudne
Vel sånn ser de ut når du har fått de ut.....de 2 første gikk ganske lett...men nr 3 fra høyre altså sylinder nr 2 satt jævlig godt fast, delvis også fordi du ikke kommer til og ikke får lagt noe press oppover inne under ramma...men med tålmodighet og lirking og streng beskjed fra andre forummedlemmer i USA at du ikke måtte falle for fristelsen med verktøy. Da brekker du coilen...så jeg var ganske sliten i underarma...umulig høyde også, ikke sitte, ikke stå...
Så tar man å rengjør disse...det vite greiene er hvit varmebestandig fett, eller noe lignende...i manualen kan du bytte det ut med litt kobberpasta noe jeg gjorde...ikke mye..men da sklir de lettere på plass...og den andre grunnen er at når du trekker de opp så tar du med deg evt skitten som som kan falle ned i plugghullet, noe som kan være ganske katastrofallt. Derfor ble det mye blåsing og støvsuging før jeg skrudde ut pluggene
På med kobberpasta
Plugger ute
Ikke så veldig pen....27 tusen er nok greit selv med irridium plugger...kan se at avstanden er større når jeg sammenligner
Endelig ble jeg ferdig...brukte 2,5 timer med middag i mellom og litt slapp jobbing...pluss litt tid på å få av kåpene..de orka jeg ikke å sette på i kveld....1000 kr spørsmålet er jo om det starter opp og om jeg kan ha glemt noe eller kommet bort i noe. Og ja :-D Den starta ...faktisk gikk den veldig pent også....men om det er placebo effekt i hodet mitt eller om denne servicen med nytt luftfilter og plugger har noe å si vet jeg ikke...men den går så pent og jevnt...selv ned på 750 rpm at jeg ikke ser noen vits i å synke throttlene eller insprøytninga pr sylinder...venter med dette til jeg har fått på helanlegget og autotune på plass , det pleier å få greiene til å gå en del dårligere med en gang, spes helanlegget
Justerte tomgangen til 1200 ...lavere en det så blir jeg rett oljetrykket blir dårlig..tror det henger igjen fra ZZR1100 min som var notorisk på lite olje på sylinder nr 3..
PS her går den på kaldstart enda
En fin dag :) Nå er den helt klar...da venter jeg bare på resten av greiene mine så lenge