Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Haymaker »

Tommas skrev:Må innrømme at det var et ørlite fiske-forsøk lenger opp her, men dere er jo rett og slett for greie og hyggelige til å fyre dere opp skikkelig.

Flest folk gir vel flest idioter ja :-)
Den var kanskje myntet på oss nordlenninger?
Vi tåler desverre mer enn det! :knegg

Når det gjelder dette været så skjønner jeg at det blir kaotisk med plutselig snøfall.
Det jeg ikke skjønner er at folk velger å bruke bilen med sommerdekk når det ligger 30 cm snø ute.

:-)å

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av DrGreve »

Poenget mitt var at det å kjøre med sommerdekk på det vi her i nord kaller nullføre med kramsnø er idioti. Når det blir mange nok idioter som gjør det samme så har man kaos. Her i nord har vi færre idioter som kjører med sommerdekk på nullføre-snø og har da mindre kaotiske forhold ved slike snøfall :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Ashland »

DrGreve skrev:Poenget mitt var at det å kjøre med sommerdekk på det vi her i nord kaller nullføre med kramsnø er idioti. Når det blir mange nok idioter som gjør det samme så har man kaos. Her i nord har vi færre idioter som kjører med sommerdekk på nullføre-snø og har da mindre kaotiske forhold ved slike snøfall :)
Dere er velsignet der oppe i nord! Brukte 7 timer fra Hafjell til Halden i dag og mye av årsaken var lastebiler og biler som sto på kryss å tvers av E6 nedover ](*,) Selvfølgelig er det lov å være uheldig, men skal tippe brorparten av dem hadde enten blankslitte dekker eller lagt om til sommerdekk.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Jompa »

DrGreve skrev:Poenget mitt var at det å kjøre med sommerdekk på det vi her i nord kaller nullføre med kramsnø er idioti. Når det blir mange nok idioter som gjør det samme så har man kaos. Her i nord har vi færre idioter som kjører med sommerdekk på nullføre-snø og har da mindre kaotiske forhold ved slike snøfall :)
Sommerdekk på kramsne går kjempefint.
Det blir ikke vanskelig før sneen er hardkjørt.
Rart hvor stor nyhetsverdi et snefall mens det enda er vinter har.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av mortenolb »

1,3 mil på en time hørtes digg ut. Jeg sitter i lastebilen og har flytta meg 500 meter på 50 minutter, og ingenting tyder på at jeg skal flytte meg med det første.

Edit: for å sette et bildet på hvor lenge det har stått stille her - noen har vært i rundkjøringa og laga snømann.

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Ashland »

mortenolb skrev:Edit: for å sette et bildet på hvor lenge det har stått stille her - noen har vært i rundkjøringa og laga snømann.
Velkommen til det sentrale Østlandet vinterstid :lol :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av mortenolb »

Jotakk. Har bodd her i 23 år, dog :knegg
Er faktisk helt utrolig hvor mye folk klarer å drite seg ut bare pga snø

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Kawagutten »

Jeg så også flere som hadde kjørt ut og noen sto oppå brøytekanter i kryss.Er lenge siden jeg har sett så lite og dårlig brøyting/skraping rundt omkring her.Kanskje ikke så rart at noen av de uerfarne/usikre sjåfører kjører ut med så dårlige veier.Jeg måtte noen steder kjøre rundt flere kvartaler for å komme dit jeg skulle fordi brøyte kantene i kryss var umulig å komme over uten å ha stor fart og kanskje ødelegge bilen.
Jeg synes også folk burde være mere klar for å takle vinter kjøring bedre.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Ashland »

Det burde ikke komme som julekvelden på kjærringa når det daler ned noe hvitt, kaldt og ekkelt her, før påske... Har faktisk stor medfølelse med folka i Falk, Viking etc som må handskes med de hersens øst og sør europeerne som står på tvers av E6 og ikke skjønner sitt eget beste

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av mortenolb »

Ashland skrev:Det burde ikke komme som julekvelden på kjærringa når det daler ned noe hvitt, kaldt og ekkelt her, før påske... Har faktisk stor medfølelse med folka i Falk, Viking etc som må handskes med de hersens øst og sør europeerne som står på tvers av E6 og ikke skjønner sitt eget beste
De hadde mye å gjøre idag ja! En kollega av meg som kjørte ut med lastebilen, og Viking ble ringt i 14-tida. Da holdt de på å berge han som ringte klokka 06.

Fant forresten ut grunnen til køen jeg stod to timer i. Våre kjære øst-europeiske medtrafikanter har et industriområde de ofte skal til, og de som allerede vsr der hadde parkert der, sånn at det ikke var plass til flere. De fant altså da ut at det beste for dem var å stå midt i veien å vente.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av LordShaft »

DrGreve skrev:At det snør i mars bør ikke overraske noen, verken i Oslo eller Tromsø. Forskjellen er vel at andelen idioter er konstant og i kraft av befolkningsmengde, så er det statistisk sett flere idioter i Oslo sammenlignet med alle andre byer i Norge :)
Det er så velformulert at jeg må nesten ta av meg hatten :lol også en liten stikker mot folket på østlandet :punch

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av SuperMorten »

Det skal ikke så mange idiotene til. Satt to timer i operatunnelen i går pga en bulgarsk trailer og en budbil på sommerdekk.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av KåreDump »

LordShaft skrev:Nordlendingene ler seg ihjel av tilstandene der borte :lol

Note4
Neida, jeg ble selv møtt med et snøinferno på tur hjem fra jobb i går! :lol
kaos.jpg
Var på besøk i Dr Greves rike forrige helg, da kom det godt over halvemeteren snø på noen får nattetimer. Så ikke mye tegn til panikk og kaos der!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Bjerknez »

Haha...hysterisk! :lol :lol

Fikk du måket bort den snøflekken der KåreDump eller ringte du bare måkebilen? :lol

Men for å gjenta meg selv så er det langt bedre rent trafikkmessig at snøen kommer og blir liggende slik at folk blir vant til den. Har selv vert i Skjold i 9 måneder i militæret og det er noe helt annet å kjøre på harpakket snø i stabile kuldegrader vinteren i gjennom enn å måtte takle et (for oss her nede) inferno av snø som dukker opp på bare noen få timer.

Når det er sagt så unnskylder ikke dette mange trafikanters oppførsel. Spesielt ikke med tanke på at vi snakker om yrkessjåfører. Været var jo meldt dager i forveien...

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av KåreDump »

Sitter enda og venter på at myndighetene skal ta ansvar! :D
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar