Heisan. Lenge siden sist jeg var innom her :-)
Dunkelyder er vel ikke riktig for jeg hører de ikke, bare kjenner de når jeg kjører.
For hvert dunk så beveger også geartilten seg litt. Ikke lett å se, men det er bevegelse. Dunkingen er konstant og forandrer ikke hastighet når jeg skifter gear. Kun etter hastighet.
Noen som vet hva dette kan være? Eller har en liten ide?
GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
-
- Innlegg: 84
- Registrert: 20 feb 2015, 23:33
- Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
- Bosted: Verdal
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
Høres ut som kjedet/drev bør skiftes????
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
Har du sjekket om ikke bolten til framdrevet har begynt å gjenge seg ut, eller om du ikke har ett låst ledd på kjeden?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- phrode
- Innlegg: 82
- Registrert: 21 okt 2009, 19:59
- Motorsykkelen din: Yamaha TT600R - 1998
- Bosted: Arendal
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
Aha... Det var et meget godt tips. Både kjede og drev er overmodent for utskifting. Så en sjekk her burde jeg ha tenkt på.
Er jo søndag, så hjernen fungerer ikke optimalt enda he he
Er jo søndag, så hjernen fungerer ikke optimalt enda he he
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
Stivt kjedeledd, slakt kjede, liten klaring til labben på hovedstøtta = dunking.
Ikke spør hvordan jeg vet det.
Ikke spør hvordan jeg vet det.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- phrode
- Innlegg: 82
- Registrert: 21 okt 2009, 19:59
- Motorsykkelen din: Yamaha TT600R - 1998
- Bosted: Arendal
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
Sjekket kjede og drev nå. Ingen feil der som jeg kan se. Gearpinnen derimot er det litt slark i. Skal løfte den opp litt i morran. Kjøre alle gear og følge med om jeg kan se noen bevegelser.
- phrode
- Innlegg: 82
- Registrert: 21 okt 2009, 19:59
- Motorsykkelen din: Yamaha TT600R - 1998
- Bosted: Arendal
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
Tok en mer nøye sjekk av kjede. Store forskjeller der. 3 cm slakk og så en halv omdreining på hjulet. Så helt stramt. På tide og bytte ja 
Tenke handle et biltema kjede pga jeg vi få sjekket dette fortest mulig. Hvordan finner jeg riktig størrelse. De har bare satt opp kjede etter kubikk...
Noen som vet hvordan jeg måler størrelsen?

Tenke handle et biltema kjede pga jeg vi få sjekket dette fortest mulig. Hvordan finner jeg riktig størrelse. De har bare satt opp kjede etter kubikk...
Noen som vet hvordan jeg måler størrelsen?
-
- Innlegg: 84
- Registrert: 20 feb 2015, 23:33
- Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
- Bosted: Verdal
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
Husk å skifte drevene også... hvis ikke må du kjøpe nytt kjede iløpet av kort tid. 

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
Da har du nok ett kraftig forstrekt kjede med ett eller flere låste ledd :)
Kjøp kvalitet, det lønner seg i lengden. Sunstar eller JT tannhjul og DID kjede, så er du på den trygge siden både på holdbarhet og kvalitet.
Og bytt alltid tannhjul samtidig som du bytter kjede. Og kjøp kjede med klinkbare masterlink og ikke låst med låseklips.
Kjøp kvalitet, det lønner seg i lengden. Sunstar eller JT tannhjul og DID kjede, så er du på den trygge siden både på holdbarhet og kvalitet.
Og bytt alltid tannhjul samtidig som du bytter kjede. Og kjøp kjede med klinkbare masterlink og ikke låst med låseklips.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
Jeg mener at du skal ha ett 530 kjede med 122 ledd...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor

Dersom det er på den gamle luftkjølte gpz 85 modell ,så er det vel 630 kjede og framdrev med offset.

If it ain't broke, I'll break it.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: GPZ 750 - 1985 modell - Dunkelyder fra motor
He, he, jeg så på signaturen hans og ikke på overskriften til trådstarter.. :)ejs skrev:![]()
Dersom det er på den gamle luftkjølte gpz 85 modell ,så er det vel 630 kjede og framdrev med offset.
Jeg tenkte på skrusukien..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
