Effekttap.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Effekttap.
2T mineral soter MYE mer enn syntetisk, og er kjent for å tette potter. Derimot renner syntetisk ut av potta når den har gjort jobben sin...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Effekttap.
I "gamle dager" (les; Suzuki GP100-tida) ble eksospotta rensket med kaustisk soda - mener å huske at det sydet fortreffelig og lagde mange interessante lyder.ThemotorsykkelGuy skrev:.... Noen råd om hvordan man rensker eksosanlegget? Det som jeg vet virker har en svær bulk, så det ville vært bedre å bare renske det som ikke har bulk.
Helt klart en jobb du gjør utendørs - mener å huske at gassene lukter ille og at de neppe er direkte helsebringende - dessuten må du bli kvitt en del sort "gugge" etterhvert...
Men rent ble det

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Re: Effekttap.
Kaustisk ja.. Vær forsiktig med å rense mye med den
Anbefaler "Gaffelbeinhistorien":
http://bodo.mc.no/Ventilen/Ventil%201-2010.pdf

Anbefaler "Gaffelbeinhistorien":
http://bodo.mc.no/Ventilen/Ventil%201-2010.pdf
- ThemotorsykkelGuy
- Innlegg: 137
- Registrert: 28 jun 2013, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
- Bosted: Finnmark
Re: Effekttap.
Hehe, prøvde å rense potta, hjalp ikke det. Så vi fant noen som har god greie på sånne tekniske ting, han sa at tenningen var feil. Nå er den justert og den bakker på høyere turtall nå. Skal prøve å kjøre litt i morgen for å se om den får litt mere futt...
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Effekttap.
TBI81 skrev:Kaustisk ja.. Vær forsiktig med å rense mye med den![]()
Anbefaler "Gaffelbeinhistorien":
http://bodo.mc.no/Ventilen/Ventil%201-2010.pdf

Man lærer så lenge man lever...

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 09 jan 2014, 18:24
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 Racer 2014
- Bosted: Moss
Re: Effekttap.
Hei , fikk du vite hvorfor tenningen var feil?ThemotorsykkelGuy skrev:Hehe, prøvde å rense potta, hjalp ikke det. Så vi fant noen som har god greie på sånne tekniske ting, han sa at tenningen var feil. Nå er den justert og den bakker på høyere turtall nå. Skal prøve å kjøre litt i morgen for å se om den får litt mere futt...
R.
Religion er menneskets seier over fornuften.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Effekttap.
I gamle dager ja.. Jeg hadde noe modellfly-bensin med ganske høy prosent nitro... En kamerat hadde GP100. Det var gøy så lenge det varteE-strom skrev:I "gamle dager" (les; Suzuki GP100-tida) ble eksospotta rensket med kaustisk soda - mener å huske at det sydet fortreffelig og lagde mange interessante lyder.

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km