CBR600F eller CBR650F

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
jtand
Innlegg: 30
Registrert: 23 okt 2012, 23:01
Motorsykkelen din: Kawasaki ER6N
Sted: Nordland

CBR600F eller CBR650F

Legg inn av jtand »

Dette er to modeller som står høyt i kurs hos meg pga ABS, helkåpe, rekkefirer og akseptabel sittestilling.

I 2014 kom Honda med CBR650F som erstattet CBR600F. Førstnevnte er 8 kg tyngre og har 15 hk mindre. Sier jo seg selv at da har man mer lyst på CBR600F, men denne er ikke å få kjøpt ny lengre. Finnes det likevel noen argumenter for at man skal velge CBR650F fremfor CBR600F?

Bilde
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: CBR600F eller CBR650F

Legg inn av LordShaft »

8 kg og 15 hk behøver ikke merkes i det hele tatt... har du sett hvordan dreiemomentet er i forhold til de 50 mere ccm? Hvordan er effektkurven? Noe sier meg at de har optimalisert sykkelen som gir den bedre effekt i bunn og mellom register uten at jeg kan si det sikkert.

Jeg ville prøvd å finne informasjon på dette. Og eventuelt andre forbedringer.

Note4

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: CBR600F eller CBR650F

Legg inn av KåreDump »

LordShaft skrev:Noe sier meg at de har optimalisert sykkelen som gir den bedre effekt i bunn og mellom register uten at jeg kan si det sikkert.
Min gjettning går heller i retning av at den nye har lavere effekt for å være mulig nedregistrere til A2, noe som ville vært umulig med den gamle... (kan ikke plomberes ned mer enn 50% etter de nye reglene).
Dreiemomentet er også noe lavere, ca 3-4Nm lavere på 650'n enn på den gamle 600.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar