Lasse´s mc blogg Suzuki XF650 Freewind
- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Lasse´s mc blogg Suzuki XF650 Freewind
Etter langt og lenge og lengre enn litt ble det endelig utskiftning av materiell her i gården. Den gamle XJ750én var klar for skroten og vel så det.
Forleden dag skulle jeg se på litt motorsykler jeg hadde sett meg ut, bla. en GSX600F, den var i veldig dårlig stand og eieren hadde ikke snøring på hva vedlikehold var. Litt molefunken fisket jeg opp telefonen for å se om det tilfeldigvis var kommet noen nye annonser den siste timen, og jaggu var det ikke kommet noe rart til salgs. En VX 800, den vekket ikke interesse, men hadde aldri sett en slik så jeg måtte se på den.
Japse med V motor som ikke er chopper er rart tenkte jeg, eieren, en maskinist med sans for perfeksjonisme og loggføring til minste detalj virket veldig ålreit og ville at jeg skulle prøve den siden jeg først var kommet for å se. For et bunndrag ! Og for en lyd! Sykkelen fremstår som 98 % strøken, kun en litt dårlig hovedlykt, en bliklysbrakett som er blitt slapp. Nye deler fulgte med i prisen, han ville ha sykkelen vekk siden han hadde kjøpt seg en ny allerede. Jeg sa hva jeg var villig til å betale, og han sa etter noen minutters betenkning versågod.
Sykkelen er helt perfekt til mitt bruk, akkurat passelig slapp i fisken, akkurat passe sprek. At bremser, svingarm, fremgaffel, kardang akkurat er overhalt gjør at sykkelen kjennes helt ny ut å kjøre.
De siste dagene har jeg skiftet den nevnte blinklysbraketten og kjørt et par tanker for å bli kjent med sykkelen. Nå er det snø igjen og jeg kribler etter tørre veier igjen. Her er noen bilder :
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1568.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1567.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1566.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1565.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1564.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1563.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1562.jpg[/img]
Det eneste jeg er litt usikker på nå er hovedlykten. Den er veldig dårlig, i tunneller med dårlig lys er det direkte ekkelt å kjøre. Kanskje jeg har fått litt dårligere syn nå som jeg nærmer meg tredve, men anyway -den må fikses. Har prøvd ny pære og å vaske reflektoren, men det hjalp ikke. Det fulgte med en litt mer solid lykt med xenoninnsats i. 6000k med ekstern ballast, tenker å prøve den. Har dog hørt mye negativt om ettermonterte xenonkit. Noen erfaringer ?
Lasse Liten
Forleden dag skulle jeg se på litt motorsykler jeg hadde sett meg ut, bla. en GSX600F, den var i veldig dårlig stand og eieren hadde ikke snøring på hva vedlikehold var. Litt molefunken fisket jeg opp telefonen for å se om det tilfeldigvis var kommet noen nye annonser den siste timen, og jaggu var det ikke kommet noe rart til salgs. En VX 800, den vekket ikke interesse, men hadde aldri sett en slik så jeg måtte se på den.
Japse med V motor som ikke er chopper er rart tenkte jeg, eieren, en maskinist med sans for perfeksjonisme og loggføring til minste detalj virket veldig ålreit og ville at jeg skulle prøve den siden jeg først var kommet for å se. For et bunndrag ! Og for en lyd! Sykkelen fremstår som 98 % strøken, kun en litt dårlig hovedlykt, en bliklysbrakett som er blitt slapp. Nye deler fulgte med i prisen, han ville ha sykkelen vekk siden han hadde kjøpt seg en ny allerede. Jeg sa hva jeg var villig til å betale, og han sa etter noen minutters betenkning versågod.
Sykkelen er helt perfekt til mitt bruk, akkurat passelig slapp i fisken, akkurat passe sprek. At bremser, svingarm, fremgaffel, kardang akkurat er overhalt gjør at sykkelen kjennes helt ny ut å kjøre.
De siste dagene har jeg skiftet den nevnte blinklysbraketten og kjørt et par tanker for å bli kjent med sykkelen. Nå er det snø igjen og jeg kribler etter tørre veier igjen. Her er noen bilder :
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1568.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1567.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1566.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1565.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1564.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1563.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1562.jpg[/img]
Det eneste jeg er litt usikker på nå er hovedlykten. Den er veldig dårlig, i tunneller med dårlig lys er det direkte ekkelt å kjøre. Kanskje jeg har fått litt dårligere syn nå som jeg nærmer meg tredve, men anyway -den må fikses. Har prøvd ny pære og å vaske reflektoren, men det hjalp ikke. Det fulgte med en litt mer solid lykt med xenoninnsats i. 6000k med ekstern ballast, tenker å prøve den. Har dog hørt mye negativt om ettermonterte xenonkit. Noen erfaringer ?
Lasse Liten
Sist redigert av Lasse Liten den 08 okt 2015, 16:13, redigert 10 ganger totalt.
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX 800
Heisan
Hyggelig at du har starta opp med loggføring her inne.
Husker godt VX'en, jeg.
Drømte en gang om slik sykkel, nettopp fordi den skilte seg ut fra mengden.
Ble aldri til at jeg skaffet meg en, da...
Men det ble en Yamaha TDM 900 i stedet noen år senere. En sykklel som skilte seg lit ut fra mengden det også
.
Ser fram til oppdateringer på både lysutfordringene og ikke minst hvilke erfaringer du komemr til gjøre med sykkelen for øvrig.

Hyggelig at du har starta opp med loggføring her inne.
Husker godt VX'en, jeg.
Drømte en gang om slik sykkel, nettopp fordi den skilte seg ut fra mengden.
Ble aldri til at jeg skaffet meg en, da...
Men det ble en Yamaha TDM 900 i stedet noen år senere. En sykklel som skilte seg lit ut fra mengden det også

Ser fram til oppdateringer på både lysutfordringene og ikke minst hvilke erfaringer du komemr til gjøre med sykkelen for øvrig.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX 800
Gørrstilig sykkel.
Lyset kan du forbedre mye med å legge ei egen ledning fra batteriet via ei ny 10 amp sikring og dobbelt rele bak kåpa.
Kjøp ett monteringsset fra Bil-extra, Mekonomen e.l butikk og bruk den pærekontakten som sitter på sykkeln til ¨å ta ut styrestrøm til releet.
Husk like tjukk jordkabel fra lykta som tilførselen.
Jeg gjorde det på min sykkel for etpar år siden, og det ble MYE bedre lys.
Spenninga inn på pæra økte med nesten 2 V etter "oppgraderinga"
Ledningene som går til lyset er triste greier på de fleste syklene, det samme gjelder de fleste biler også.
Ps Jeg har lagt inn litt bilder og tekst på s 54 i bloggen min. "Jompa, en mann i 50-årene"

Lyset kan du forbedre mye med å legge ei egen ledning fra batteriet via ei ny 10 amp sikring og dobbelt rele bak kåpa.
Kjøp ett monteringsset fra Bil-extra, Mekonomen e.l butikk og bruk den pærekontakten som sitter på sykkeln til ¨å ta ut styrestrøm til releet.
Husk like tjukk jordkabel fra lykta som tilførselen.
Jeg gjorde det på min sykkel for etpar år siden, og det ble MYE bedre lys.
Spenninga inn på pæra økte med nesten 2 V etter "oppgraderinga"
Ledningene som går til lyset er triste greier på de fleste syklene, det samme gjelder de fleste biler også.
Ps Jeg har lagt inn litt bilder og tekst på s 54 i bloggen min. "Jompa, en mann i 50-årene"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX 800
Takk Jompa! Skal gjøre det samme med min, Xenon byr meg litt i mot og er i utgangspunktet triste greier i mitt hode. Ihvertfall på en sykkel fra tidlig 90-tallet. Har ledninger, relè og alt av krympekontakter og vanntette stikk på jobben. Tanken og "kåpen" på sykkelen min er verdens enkleste ting å demontere, så dette ser jeg ikke mørkt på heller. Alt må prøves før kinaxenon!Jompa skrev:Gørrstilig sykkel.![]()
Lyset kan du forbedre mye med å legge ei egen ledning fra batteriet via ei ny 10 amp sikring og dobbelt rele bak kåpa.
Kjøp ett monteringsset fra Bil-extra, Mekonomen e.l butikk og bruk den pærekontakten som sitter på sykkeln til ¨å ta ut styrestrøm til releet.
Husk like tjukk jordkabel fra lykta som tilførselen.
Jeg gjorde det på min sykkel for etpar år siden, og det ble MYE bedre lys.
Spenninga inn på pæra økte med nesten 2 V etter "oppgraderinga"
Ledningene som går til lyset er triste greier på de fleste syklene, det samme gjelder de fleste biler også.
Ps Jeg har lagt inn litt bilder og tekst på s 54 i bloggen min. "Jompa, en mann i 50-årene"
Lasse
- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX 800
Påskeferie og kaldt vær har gjort at det har blitt lite kjøring i det siste. Selv om vi skal flytte om bare et par måneder fikk jeg litt vondt av at halve sykkelen stod uten tak over seg, dette har jeg gjort noe med i dag :)
Hadde liggende en aliminiumsplate fra en trekkvogn på jobben som hadde fått seg en smell. Ikke fikk jeg rettet den skikkelig ut hjemme heller, men den er ihvertfall regntett.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1588.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1587.jpg[/img]
Hadde liggende en aliminiumsplate fra en trekkvogn på jobben som hadde fått seg en smell. Ikke fikk jeg rettet den skikkelig ut hjemme heller, men den er ihvertfall regntett.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1588.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1587.jpg[/img]
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX 800
Tørre veier, edru tilstand og 7,5 grader kunne ikke kastes bort. Ble 9 mil på oss i dag, min kjære bakpå. Er veldig fornøyd med at hun liker mc og ymter om at hun vil ta lappen hun også. Værmeldingen fortalte at det skulle begynne å regne 1900, godt at vi la inn en sikkerhetsmargin og var hjemme 1830. Fem over halv syv åpnet himmelen seg og veiene er igjen våte.
Mye hjemfartstrafikk i dag, men virket heldigvis som om alle tok det med ro og var oppmerksomme rundt oss.
Begynner å få dreisen på sykkelen nå, ingen negative opplevelser så langt.
Mye hjemfartstrafikk i dag, men virket heldigvis som om alle tok det med ro og var oppmerksomme rundt oss.
Begynner å få dreisen på sykkelen nå, ingen negative opplevelser så langt.
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX 800
Har endelig fått summet meg til å ordne skikkelig lys på sykkelen, det var veldig kjekt å få til.
Brukte oppskriften til Jompa , la opp nye skikkelige ledninger fra batteriet og brukte det gamle ledningsnettet for lys til styring av to nye releer. Alle orginale funksjoner intakt, og nå ser jeg det som er foran meg i trafikken om morgenen også.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1592.jpg[/img]
Slik så lyset ut i utgangspunktet, pæren som satt i var i tillegg av kinatypen extra white ultra eller noe i den dur. Nå har jeg satt i en Phillips.
Fikk festet releene med litt teip og litt strips under tanken, ikke så lett tilgjengelig, men kommer til med orginalverktøyet under sadelen om det skulle bli behov. Var ikke så mange andre steder å plassere dette uten å klusse til for mye nedi der.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1597.jpg[/img]
Krympet alle skjøter med duraflex krympeskjøter, de liker jeg veldig godt. De har både krympestrømpe og tinn inni, sånn at man myklodder kablene sammen samtidig:) La alle kablene i tynne sorte trekkerør der dette trengtes.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1596.jpg[/img]
Det eneste som kan sees i dagen etter jobben er to trekkerør, et for styrestrøm og et for selve strømføringen.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1595.jpg[/img]
Og resultatet ble formidabelt, desverre husket jeg ikke helt vinkelen jeg brukte for å ta "før" bildet, og litt forskjell i dagslys er det på bildene.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1600.jpg[/img]
Jommen var jeg ikke i Amsterdam i helgen også, var innom "Motormakt Jordaan" en BMW forhandler midt i sentrum. De hadde et skikkelig koselig verksted med butikk på veggene der inne. Topp stemning og god service, ble et par hansker
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1642.jpg[/img]
Torsdag er det meldt fint vær :)
Brukte oppskriften til Jompa , la opp nye skikkelige ledninger fra batteriet og brukte det gamle ledningsnettet for lys til styring av to nye releer. Alle orginale funksjoner intakt, og nå ser jeg det som er foran meg i trafikken om morgenen også.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1592.jpg[/img]
Slik så lyset ut i utgangspunktet, pæren som satt i var i tillegg av kinatypen extra white ultra eller noe i den dur. Nå har jeg satt i en Phillips.
Fikk festet releene med litt teip og litt strips under tanken, ikke så lett tilgjengelig, men kommer til med orginalverktøyet under sadelen om det skulle bli behov. Var ikke så mange andre steder å plassere dette uten å klusse til for mye nedi der.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1597.jpg[/img]
Krympet alle skjøter med duraflex krympeskjøter, de liker jeg veldig godt. De har både krympestrømpe og tinn inni, sånn at man myklodder kablene sammen samtidig:) La alle kablene i tynne sorte trekkerør der dette trengtes.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1596.jpg[/img]
Det eneste som kan sees i dagen etter jobben er to trekkerør, et for styrestrøm og et for selve strømføringen.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1595.jpg[/img]
Og resultatet ble formidabelt, desverre husket jeg ikke helt vinkelen jeg brukte for å ta "før" bildet, og litt forskjell i dagslys er det på bildene.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1600.jpg[/img]
Jommen var jeg ikke i Amsterdam i helgen også, var innom "Motormakt Jordaan" en BMW forhandler midt i sentrum. De hadde et skikkelig koselig verksted med butikk på veggene der inne. Topp stemning og god service, ble et par hansker

[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1642.jpg[/img]
Torsdag er det meldt fint vær :)
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX 800
Fin sykkel, så ut som lyset ble flere ganger bedre ja!
- Sjåføren
- Innlegg: 39
- Registrert: 21 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX 800
Neimen halloen Lasse! Kult at du har fått laget deg en liten logg her med nye sykkelen!
Ser frem til gode eventyr både her og ute på veien med deg :)
Glimrende arbeid på lykten, og til tross for at vi har snakket litt ellers, så gratulerer så mye med ny sykkel! Kjenner på meg at dette kommer til å bli en meget god sesong! :)
Mvh
Sjåføren
Ser frem til gode eventyr både her og ute på veien med deg :)
Glimrende arbeid på lykten, og til tross for at vi har snakket litt ellers, så gratulerer så mye med ny sykkel! Kjenner på meg at dette kommer til å bli en meget god sesong! :)
Mvh
Sjåføren
Nudge nudge, 'wink 'wink..
- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX 800
Har hatt noen fine turer i det siste, samt noen turer i ekte bergensvær med regn, tåke, hagl. Liker veldig godt å ha varmeholker merker jeg. Forrige uke kjøpte jeg meg tekstiljakke og litt varmere støvler, ble en iXS saragossa og iXS støvler av et slag. Begge GoreTex og i forhold til skinn må jeg si at dette er helt riktig på denne tiden av året!
Som en slags "takk for den du" i forbannelse av å bli satt sammen med en tekstiljakke, tok glidelåsen på ene leggen i skinnbuksen min kvelden her om dagen. Denne ser ikke ut til å være lett å fikse så jeg er nå på utkikk etter tekstilbukse også. Med mine knappe 172cm og godt magemål er ikke den jakten over på en stund er jeg redd.
Noen som har forslag?
Sykkelen fungerer fremdeles helt flott, er veldig fornøyd.
Legger ved noen bilder fra en tur jeg hadde med Sjåføren og Pete´n forleden helg:
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1673.jpg[/img]
Veiene rundt Rolvsvågen er som alltid kjekke
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1670.jpg[/img]
Is og kaffi på Bjørkheim er mer regelen enn unntaket
Ha en fin kveld folkens, det nærmer seg sommer!
Som en slags "takk for den du" i forbannelse av å bli satt sammen med en tekstiljakke, tok glidelåsen på ene leggen i skinnbuksen min kvelden her om dagen. Denne ser ikke ut til å være lett å fikse så jeg er nå på utkikk etter tekstilbukse også. Med mine knappe 172cm og godt magemål er ikke den jakten over på en stund er jeg redd.
Noen som har forslag?
Sykkelen fungerer fremdeles helt flott, er veldig fornøyd.
Legger ved noen bilder fra en tur jeg hadde med Sjåføren og Pete´n forleden helg:
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1673.jpg[/img]
Veiene rundt Rolvsvågen er som alltid kjekke
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1670.jpg[/img]
Is og kaffi på Bjørkheim er mer regelen enn unntaket
Ha en fin kveld folkens, det nærmer seg sommer!
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX - savner allerede Hardanger!
I dag er blir dagen viet til MC-vask, hundepass og familiemiddag. Kanskje det blir en liten tur i kveldssolen. Vårmønstringen blir litt som 17.Mai for meg, en studie i flokkmentalitet og stress, så der skal jeg ikke 
I går kom vi hjem fra en aldeles nydelig tur. Fredag kjørte vi til Voss for å delta i overraskelseskalas for en venn. Det var veldig vellykket, spesielt siden naboen har bryggeri i kjelleren.
Dette var min aller første langtur med passasjer og full bagasjerigg. Skepsisen var på forhånd stor, en gammel sykkel, utrent passasjer og totalt 420kg. Overraskelsen var derfor stor da jeg etter bare 2 mil kjente at dette gikk helt suverent. Sideveskene jeg fikk med på kjøpet med sykkelen satt litt løst synes jeg, så jeg festet de med ekstra stropper. Liggeunderlagene vi hadde med surret jeg bare fast med posthyssing.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1728.jpg[/img]
Godt utpå dagen etter festen gikk turen mot nydelige Granvin
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1742.jpg[/img]
Selv om fruen var litt mer preget av gårsdagen enn meg var vi enige om at naturen var og er storslagen!
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1744.jpg[/img]
Tildels mye veiarbeid og lange strekninger med grus gjorde turen mellom Granvin og Norheimsund ekstra spennende. Kanskje bakdemperne er moden for utskiftning snart, eller er det vanlig med litt sånn tigergutt oppførsel på slike sykler på sånne veier ?
Bensinregnskapet er også imponerende i mine øyne, merket ingen forskjell på forbruket fra hverdagskjøring. Ligger på 0,5l/mil, nå skal det sies at jeg kjører veldig rolig med passasjer og last, men likevel. Hadde trodd at forbruket ville være en del høyere med full mugge.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1746.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1750.jpg[/img]

I går kom vi hjem fra en aldeles nydelig tur. Fredag kjørte vi til Voss for å delta i overraskelseskalas for en venn. Det var veldig vellykket, spesielt siden naboen har bryggeri i kjelleren.
Dette var min aller første langtur med passasjer og full bagasjerigg. Skepsisen var på forhånd stor, en gammel sykkel, utrent passasjer og totalt 420kg. Overraskelsen var derfor stor da jeg etter bare 2 mil kjente at dette gikk helt suverent. Sideveskene jeg fikk med på kjøpet med sykkelen satt litt løst synes jeg, så jeg festet de med ekstra stropper. Liggeunderlagene vi hadde med surret jeg bare fast med posthyssing.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1728.jpg[/img]
Godt utpå dagen etter festen gikk turen mot nydelige Granvin
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1742.jpg[/img]
Selv om fruen var litt mer preget av gårsdagen enn meg var vi enige om at naturen var og er storslagen!
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1744.jpg[/img]
Tildels mye veiarbeid og lange strekninger med grus gjorde turen mellom Granvin og Norheimsund ekstra spennende. Kanskje bakdemperne er moden for utskiftning snart, eller er det vanlig med litt sånn tigergutt oppførsel på slike sykler på sånne veier ?
Bensinregnskapet er også imponerende i mine øyne, merket ingen forskjell på forbruket fra hverdagskjøring. Ligger på 0,5l/mil, nå skal det sies at jeg kjører veldig rolig med passasjer og last, men likevel. Hadde trodd at forbruket ville være en del høyere med full mugge.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1746.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1750.jpg[/img]
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX - savner allerede Hardanger!
+1
Kjøre selv tur i Hardanger for ett år siden, og det var en uforglemmelig opplevelse!
Kjøre selv tur i Hardanger for ett år siden, og det var en uforglemmelig opplevelse!
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX - savner allerede Hardanger!
Veldig flotte bilder. Kjekt å se at folk trosser folkehav å nyter dagen på tur i stede. Jeg varen tur innom, men slikt er definitivt ikke for meg
Selv får jeg ikke med fruen på tur, men så langt er det igrunn helt greit å ha denne lidenskapen alene

Selv får jeg ikke med fruen på tur, men så langt er det igrunn helt greit å ha denne lidenskapen alene

- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX - savner allerede Hardanger!
Det ble en tur i kveldssolen ja, fruen ville være med og
!
Kjørte fra Frekhaug og møtte Peten på lagunen i syv draget. Kjørte over Fanafjellet og spiste en is på Os kai.
nydelige forhold og masse motorsykkel på veiene, dog oljesøl både like etter Fana kirke og fra Helldal skole til Grimen camping.
Begge steder var skiltet og lagt ut strø.
Fikk rubbet og polert biken tidligere i dag, og gitt chrommen en runde med autosol. Har satt inn sadelen med lærpleie og oljet alle bevegelige deler. Ganske fornøyd med resultatet, selv om det går opp for meg at sykkelen er over 20 år ved slikt arbeid. Nå skal det nok bli litt lettere å skylle av sykkelen etter regnværsturer. Noen bilder er på sin plass.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1753.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1754.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1755.jpg[/img]
Nå venter en uke med regn, spørs om det ikke blir en del bilkjøring

Kjørte fra Frekhaug og møtte Peten på lagunen i syv draget. Kjørte over Fanafjellet og spiste en is på Os kai.
nydelige forhold og masse motorsykkel på veiene, dog oljesøl både like etter Fana kirke og fra Helldal skole til Grimen camping.

Fikk rubbet og polert biken tidligere i dag, og gitt chrommen en runde med autosol. Har satt inn sadelen med lærpleie og oljet alle bevegelige deler. Ganske fornøyd med resultatet, selv om det går opp for meg at sykkelen er over 20 år ved slikt arbeid. Nå skal det nok bli litt lettere å skylle av sykkelen etter regnværsturer. Noen bilder er på sin plass.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1753.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1754.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1755.jpg[/img]
Nå venter en uke med regn, spørs om det ikke blir en del bilkjøring

Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX - savner allerede Hardanger!
Etter en uke med sammenhengende regn var det deilig å konstatere at veiene igjen ble tørre og at turen til jobb tar 20 min mindre hver vei! Selv om jeg måtte trille sykkelen igang i morges har humøret steget betraktelig ila. dagen. Nytt batteri er bestilt sammen med olje og plugger. Snart er det service, tror jaggu jeg skal stille ventilene også, ikke fordi jeg tror det trengs, men har lyst til å se litt på strammerullene for registerkjedene. Kan godt være det skal være litt lyd av disse, men siden jeg ikke kjenner motoren så godt ennå har jeg lyst til å se det med egne øyne.
Fikk montert tankvesken jeg kjøpte for noen uker siden i dag, har ikke hatt bruk for den. Den sitter som en kule og er akkurat passelig til mitt bruk til og fra jobb, samt som grab-bag i fall utrykning med redningsskøyten
Kjøpte den på xlmoto.no , av typen Oxford "first time" std. stroppfester, rimelig sak.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1795.jpg[/img]
Fikk montert tankvesken jeg kjøpte for noen uker siden i dag, har ikke hatt bruk for den. Den sitter som en kule og er akkurat passelig til mitt bruk til og fra jobb, samt som grab-bag i fall utrykning med redningsskøyten

Kjøpte den på xlmoto.no , av typen Oxford "first time" std. stroppfester, rimelig sak.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1795.jpg[/img]
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX - 3000km så langt
Da var min første motorsykkelferie unnagjort. Første dagen regnet det, ellers har vi hatt veldig bra vær og til tider veldig varmt.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1916.jpg[/img]
Både jeg og fruen som satt bakpå er like hel, sykkelen og hvis man ser bort i fra en demper som sa takk for seg. Merket ikke så mye til forandringer i kjøreegenskapene til sykkelen, men var litt nervøs når det begynte å lekke mer og mer, det holdt helt hjem - heldigvis. Gode dempere som har holdt tett 105000 km !
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... .02.14.png[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... .11.30.png[/img]
Med oss hadde vi Peten på sin street tripleR, synes synd på han, spesielt rumpen hans.
Vi kjørte ca 20 mil omgangen, litt mer når det var motorveier (kjedelig!) På veien til Finland tok vi fergen fra Stockholm via Åland til Turku (viking line), fra Helsinki tok vi fergen direkte til Stockholm (silja line).
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0034.jpg[/img]
Begge fergene var upåklagelig med tanke på pris og komfort, og dekksmannskapet vet virkelig å tilrettelegge og assistere mc-folket. Fruen fant seg en Goldwing og mente vi måtte ha en sånn, så måtte bruke litt tid på å fortelle at det ikke var helt min stil, noe hun ikke skjønte da den hadde både setevarme, stereoanlegg og armhvilere...
Vi mistet den ene fergen, da endte vi opp på MS Birger Jarl, en gammel passasjerbåt som var blitt vandrehjem, også her upåklagelig service da de improviserte en egen mc parkering til oss på kaien.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0023.jpg[/img]
Besøkte venner i Turku -sauna og vodka, var innom mummiland, spiste is og pølse i Helsinki, har fått sett dovrefjell nasjonalpark og fått kjøre Turtagrø-Øvre årdal, en HELT FANTASTISK vei på motorsykkel. Veldig fornøyd med turen, kunne dog vært forruten strekningen drammen-stockholm, som var helt forferdelig kjedelig. Trekker frem Rättvik (sverige rv70), Femunden og Øvre Årdal som spesielt fine plasser.
Klemmer inn litt bilder i bunnen.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0067.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0061.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0033.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0030.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0114.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1930.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1929.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0072.jpg[/img]
Så til slutt demperen som røk, nye orginaldempere er ikke å oppdrive, og det finnes heller ikke repsett til disse. Noen som har anbefalinger til erstatning?
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1935.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1916.jpg[/img]
Både jeg og fruen som satt bakpå er like hel, sykkelen og hvis man ser bort i fra en demper som sa takk for seg. Merket ikke så mye til forandringer i kjøreegenskapene til sykkelen, men var litt nervøs når det begynte å lekke mer og mer, det holdt helt hjem - heldigvis. Gode dempere som har holdt tett 105000 km !
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... .02.14.png[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... .11.30.png[/img]
Med oss hadde vi Peten på sin street tripleR, synes synd på han, spesielt rumpen hans.
Vi kjørte ca 20 mil omgangen, litt mer når det var motorveier (kjedelig!) På veien til Finland tok vi fergen fra Stockholm via Åland til Turku (viking line), fra Helsinki tok vi fergen direkte til Stockholm (silja line).
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0034.jpg[/img]
Begge fergene var upåklagelig med tanke på pris og komfort, og dekksmannskapet vet virkelig å tilrettelegge og assistere mc-folket. Fruen fant seg en Goldwing og mente vi måtte ha en sånn, så måtte bruke litt tid på å fortelle at det ikke var helt min stil, noe hun ikke skjønte da den hadde både setevarme, stereoanlegg og armhvilere...
Vi mistet den ene fergen, da endte vi opp på MS Birger Jarl, en gammel passasjerbåt som var blitt vandrehjem, også her upåklagelig service da de improviserte en egen mc parkering til oss på kaien.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0023.jpg[/img]
Besøkte venner i Turku -sauna og vodka, var innom mummiland, spiste is og pølse i Helsinki, har fått sett dovrefjell nasjonalpark og fått kjøre Turtagrø-Øvre årdal, en HELT FANTASTISK vei på motorsykkel. Veldig fornøyd med turen, kunne dog vært forruten strekningen drammen-stockholm, som var helt forferdelig kjedelig. Trekker frem Rättvik (sverige rv70), Femunden og Øvre Årdal som spesielt fine plasser.
Klemmer inn litt bilder i bunnen.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0067.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0061.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0033.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0030.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0114.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1930.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1929.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0072.jpg[/img]
Så til slutt demperen som røk, nye orginaldempere er ikke å oppdrive, og det finnes heller ikke repsett til disse. Noen som har anbefalinger til erstatning?
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... G_1935.jpg[/img]
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Lasse´s mc blogg. Vx800 vært på tur, masse bilder!
Drit i demperen og gå for en Goldwing
Har fruen først sagt at hun vil ha, så ender du uansett opp meden til slutt.
Har fruen først sagt at hun vil ha, så ender du uansett opp meden til slutt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Lasse´s mc blogg. Vx800 vært på tur, masse bilder!
Nå er det vel like greit å bare kjøpe en cabriolet av noe slag om man først skal ha goldwing? 

Re: Lasse´s mc blogg. Vx800 vært på tur, masse bilder!
Artig å lese om opplevelsene fra MC-ferie - og fine bilder 
Ser innimellom noen GoldWinger som kjører overraskende sprekt igjennom svinger, så den er nok bedre enn sitt rykte.
Men imellom den du har og GoldWing finnes det jo mange gode MC'er som både har god passasjerkomfort og plass til mye bagasje - nå har du jo tydeligvis fått forhåndsgodkjenning til å bruke litt mer på MC, så da er det bare å smi mens jernet er varmt

Ser innimellom noen GoldWinger som kjører overraskende sprekt igjennom svinger, så den er nok bedre enn sitt rykte.
Men imellom den du har og GoldWing finnes det jo mange gode MC'er som både har god passasjerkomfort og plass til mye bagasje - nå har du jo tydeligvis fått forhåndsgodkjenning til å bruke litt mer på MC, så da er det bare å smi mens jernet er varmt

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Lasse´s mc blogg. Vx800 vært på tur, masse bilder!
Så ut som en knalltur!
Hagon har et bra rykte. Har en kompis som akkurat monterte på en moden Suzuki med svært godt reaultat.
http://m.ebay.com/itm/361320732101?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Hagon har et bra rykte. Har en kompis som akkurat monterte på en moden Suzuki med svært godt reaultat.
http://m.ebay.com/itm/361320732101?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Vx800 vært på tur, masse bilder!
Er ikke misfornøyd med sykkelen en eneste plass foreløpig, tror man skal lete veldig lenge etter så mye moro og kvalitet for 22000 kr. Nye fjærer og dempere bak og nye progressive fjærer i fremgaffelen gjør nok underverker tenker jeg.
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Vx800 vært på tur, masse bilder!
Fikk kjørt en tur i dag også, veldig behagelig å kjøre uten passasjer (for det meste) igjen. En kompis trengte transport fra sentrum til Os, da han hadde bilen der etter et bryllup. Kastet noe kjøreutstyr oppi toppboksen og hentet han på sykkel. Slapp han av på Os og kjørte denne ruten hjem igjen:
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... .53.57.png[/img]
Så utrolig gøy det var å være alene sammen med noen svinger igjen, nå merker jeg imidlertid godt at den ene demperen er defekt. I venstresving er sykkelen nå blitt merkbart mindre stabil, må jobbe mer med kroppen for å få en fin linje i kurven. Føles litt rar å kjøre, uten at det føles utrygt på noen måte.
Noe annet jeg til min store forferdelse oppdaget, var at den ene bolten på kalipperen bak hadde skrudd seg ut og forsvunnet en plass mellom Helsinki og Rolvsvåg... Kan ikke si at jeg la merke til det i går, ennå jeg vasket sykkelen. Må ha vært litt svimete, for gjengene var full av skitt som om det har vært sånn en stund.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0113.jpg[/img]
Heldigvis kunne jeg med orginalverktøyet på sykkelen låne en bolt fra bagasjestativet (std M8x25mm) og feste kalipperen skikkelig igjen. Synes bremsene bak hadde begynt å ta litt langt inne i de siste 1500km.... Hadde tenkt å justere vandringen, men nå fant jeg jo årsaken og bremsene biter som bare juling igjen.
Har ikke turt å fortelle dette til min bedre halvdel, får se om jeg tør med litt vin i kveld
Rasteplass i Rolvsvåg:
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0116.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0112.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... .53.57.png[/img]
Så utrolig gøy det var å være alene sammen med noen svinger igjen, nå merker jeg imidlertid godt at den ene demperen er defekt. I venstresving er sykkelen nå blitt merkbart mindre stabil, må jobbe mer med kroppen for å få en fin linje i kurven. Føles litt rar å kjøre, uten at det føles utrygt på noen måte.
Noe annet jeg til min store forferdelse oppdaget, var at den ene bolten på kalipperen bak hadde skrudd seg ut og forsvunnet en plass mellom Helsinki og Rolvsvåg... Kan ikke si at jeg la merke til det i går, ennå jeg vasket sykkelen. Må ha vært litt svimete, for gjengene var full av skitt som om det har vært sånn en stund.
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0113.jpg[/img]
Heldigvis kunne jeg med orginalverktøyet på sykkelen låne en bolt fra bagasjestativet (std M8x25mm) og feste kalipperen skikkelig igjen. Synes bremsene bak hadde begynt å ta litt langt inne i de siste 1500km.... Hadde tenkt å justere vandringen, men nå fant jeg jo årsaken og bremsene biter som bare juling igjen.
Har ikke turt å fortelle dette til min bedre halvdel, får se om jeg tør med litt vin i kveld

Rasteplass i Rolvsvåg:
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0116.jpg[/img]
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh5/ ... C_0112.jpg[/img]
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Lasse´s mc blogg. Suzuki VX - 3000km så langt
http://maartensimport.no/Hagon_sttdempere-8759s.htmlLasse Liten skrev: Så til slutt demperen som røk, nye orginaldempere er ikke å oppdrive, og det finnes heller ikke repsett til disse. Noen som har anbefalinger til erstatning?
Maarten's Import leverer HAGON støtdempere med tilpassede fjærer for dine vektdata for sjåfør, passasjer og bagasje.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Lasse´s mc blogg. Vx800 vært på tur, masse bilder!
https://www.youtube.com/watch?v=Lm0E7YdHjAg
Så har jammen min bedre halvdel kastet seg på setet og tatt kontrollen over Blakken, dette blir morsomt!
Så har jammen min bedre halvdel kastet seg på setet og tatt kontrollen over Blakken, dette blir morsomt!
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av
