1988 Yamaha Vmax
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: 1988 Yamaha Vmax
Jepp, nå høres det mere ut som en V4.
Ville ikke skrive det i forrige kommentar, men motorn hørtes ut som en hjemmetrimma totakter.
Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men kollegaen min som har en "dings" som gjør at V-boosten åpner tidligere har en bryter på styret som han
slår på når han vil ha ekstra guffe litt tidligere enn boosten åpner av seg selv.
Ville ikke skrive det i forrige kommentar, men motorn hørtes ut som en hjemmetrimma totakter.
Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men kollegaen min som har en "dings" som gjør at V-boosten åpner tidligere har en bryter på styret som han
slår på når han vil ha ekstra guffe litt tidligere enn boosten åpner av seg selv.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
*hjemmetrimma totakter...mumle...knurre...Jompa skrev:Jepp, nå høres det mere ut som en V4.
Ville ikke skrive det i forrige kommentar, men motorn hørtes ut som en hjemmetrimma totakter.
Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men kollegaen min som har en "dings" som gjør at V-boosten åpner tidligere har en bryter på styret som han
slår på når han vil ha ekstra guffe litt tidligere enn boosten åpner av seg selv.


"T-boost" heter den. Kjenner til den saken der. Det diskuteres i det vide og det brede om den har noe for seg, annet enn å flytte på hvor motoren bruker mest suppe. Men jeg har da fått prøve det og mener bestemt det har noe for seg å åpne v-boosten på 4000 omdreininger. Moro åkkesom. Trodde det muligens var montert på denne, men alt jeg fant var en bryter og noen ledninger til ingenting... bummer.
Det blir vel skilter igjen etter påske, og da blir det forgassersynkronsvømming og prøvekjøring samt montering av diverse pynt. Gleder meg allerede.
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Så skal simmerringene i gaffelbena til pers. Det første som møter meg under støvhetta:

Gaffelbena ser ganske bra ut, så med en kjapp runde 1200 slipepapir tror jeg dette blir greit.


Så ble det masse rengjøring og montering av nye simmeringer og det hele. Og SÅ fant jeg ut at jeg ikke hadde gaffelolje...

Gaffelbena ser ganske bra ut, så med en kjapp runde 1200 slipepapir tror jeg dette blir greit.


Så ble det masse rengjøring og montering av nye simmeringer og det hele. Og SÅ fant jeg ut at jeg ikke hadde gaffelolje...

Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: 1988 Yamaha Vmax
He, he, så herpa tettinger tror jeg ikke jeg har sett før :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Ringene var slitne ja, og har vært det lenge. Så da er det heeeelt logisk å "tette" med kjøkkenpapir istedenfor å koste på Kr.800 i originaldeler og 90 minutter på å gjøre jobben... 

Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: 1988 Yamaha Vmax
Muligens ett "salgstriks" å legge tørkepapir under støvtettingene ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Det kan virke slik. Tror han som hadde den før meg ble litt lurt, han har ikke kjørt en meter med den...Jompa skrev:Muligens ett "salgstriks" å legge tørkepapir under støvtettingene ?
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Første ordentlige prøvetur etter motoroverhaling. Kjørte ca. 70 km i dag. Faen steike for et beist. Fortsatt noen småjusteringer å gjøre, men... det er en Vmax, ja. Ingen tvil om det. Tar i som bare rakkeren. Ellers er jeg godt fornøyd med gaffelbeina. Sykkelen kjennes tight og fin, girkassa likeså og ingen ulyder av noe slag.
Skal prøve å få tatt noe video på neste prøvetur.
I dag var en bra dag!
Skal prøve å få tatt noe video på neste prøvetur.
I dag var en bra dag!

Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Re: 1988 Yamaha Vmax
Så bra! Herlig at ting fungerer
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: 1988 Yamaha Vmax
Jeg har en kompis med v-max og T-boost ... i følge han er det ingen tvil om at den virker, dvs det har aldri vært et tema om den virker.Alf Torp skrev:*hjemmetrimma totakter...mumle...knurre...Jompa skrev:Jepp, nå høres det mere ut som en V4.
Ville ikke skrive det i forrige kommentar, men motorn hørtes ut som en hjemmetrimma totakter.
Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men kollegaen min som har en "dings" som gjør at V-boosten åpner tidligere har en bryter på styret som han
slår på når han vil ha ekstra guffe litt tidligere enn boosten åpner av seg selv....*
Neida, er litt enig. Det var gjort så mye rart med de forgasserne at jeg egentlig er forbauset over at den startet i det hele tatt. Det må bli galt når forrige, forrige eier har forsøkt å kompensere for sprukne membraner med mer bensin...
"T-boost" heter den. Kjenner til den saken der. Det diskuteres i det vide og det brede om den har noe for seg, annet enn å flytte på hvor motoren bruker mest suppe. Men jeg har da fått prøve det og mener bestemt det har noe for seg å åpne v-boosten på 4000 omdreininger. Moro åkkesom. Trodde det muligens var montert på denne, men alt jeg fant var en bryter og noen ledninger til ingenting... bummer.
Det blir vel skilter igjen etter påske, og da blir det forgassersynkronsvømming og prøvekjøring samt montering av diverse pynt. Gleder meg allerede.
Husker jeg rett, hadde T-boosten en tredje innstilling også? Full åpning hele tiden?
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Det finnes noen forskjellige varianter, en som er fast av/på, en programmerbar og en med innstillinger. Tviler på at det er full åpning hele tiden, da tror jeg ikke motoren hadde fått til å gå ordentlig i det hele tatt.jhn skrev:Jeg har en kompis med v-max og T-boost ... i følge han er det ingen tvil om at den virker, dvs det har aldri vært et tema om den virker.Alf Torp skrev:*hjemmetrimma totakter...mumle...knurre...Jompa skrev:Jepp, nå høres det mere ut som en V4.
Ville ikke skrive det i forrige kommentar, men motorn hørtes ut som en hjemmetrimma totakter.
Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men kollegaen min som har en "dings" som gjør at V-boosten åpner tidligere har en bryter på styret som han
slår på når han vil ha ekstra guffe litt tidligere enn boosten åpner av seg selv....*
Neida, er litt enig. Det var gjort så mye rart med de forgasserne at jeg egentlig er forbauset over at den startet i det hele tatt. Det må bli galt når forrige, forrige eier har forsøkt å kompensere for sprukne membraner med mer bensin...
"T-boost" heter den. Kjenner til den saken der. Det diskuteres i det vide og det brede om den har noe for seg, annet enn å flytte på hvor motoren bruker mest suppe. Men jeg har da fått prøve det og mener bestemt det har noe for seg å åpne v-boosten på 4000 omdreininger. Moro åkkesom. Trodde det muligens var montert på denne, men alt jeg fant var en bryter og noen ledninger til ingenting... bummer.
Det blir vel skilter igjen etter påske, og da blir det forgassersynkronsvømming og prøvekjøring samt montering av diverse pynt. Gleder meg allerede.
Husker jeg rett, hadde T-boosten en tredje innstilling også? Full åpning hele tiden?
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
I dag: Nye blinklys og ny slip-on:




Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Litt mer i dag.
Speil:

Polering av scoop. Tidligere helsvart. Nå, nesten finishen jeg vil ha:

Speil:

Polering av scoop. Tidligere helsvart. Nå, nesten finishen jeg vil ha:

Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Re: 1988 Yamaha Vmax
Ah, fin cruiser dette som er fin å lage svarte spor med! Har koset meg stort hver gang jeg har lånt. Både denne typen og siste modell. De har litt liten tank da - tømmes fort.
Anyways, keep up the good work. Ser du har hatt litt å stri med
Anyways, keep up the good work. Ser du har hatt litt å stri med
