IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - erfaringer?
Hvis DB-killerne står i og fortsatt er plombert, så skal det gå bra. Det følger også med et egenerkleringsskriv fra Termi til eksoskittene som er E merket og har katalysator, er du heldig så følger det papiret med. Er det slip on eller helanlegg uten katalysator, så kan du slite litt.. Følger ikke orginalpottene med?
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - erfaringer?
Slip on, og original følger med. Skulle gjerne sluppet å flytte de fra Tyskland til Norge (i det minste slippe å bruke tid og penger på det...).
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - erfaringer?
Tja, det kan jo fort bli dyrere å ikke få fraktet de med hjemTommas skrev:Slip on, og original følger med. Skulle gjerne sluppet å flytte de fra Tyskland til Norge (i det minste slippe å bruke tid og penger på det...).


- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - erfaringer?
Trøbbel i tårnet!
Sakte men sikkert forsvinner godfølelsen med hele kjøpet. Selger sleper plutselig bena etter seg når det gjelder storservice, reservenøkkel og kodekort er fortsatt forlagt og originale potter dukker ikke opp. Skal jeg ordne dette selv, begynner det plutselig å koste mer enn det smaker :-(
Så, etter siste diskusjon i går ble det en intensiv runde på nett. Det viser seg da at forskjellen mellom en 2009 bygget sykkel, og noe kliss nytt begynner å bli "liten". Når jeg først begynte å smake på 5-års garanti, abs + krengningsmåler, dynamiske kjøreprogram etc så føltes det plutselig tungt å betale såpass mye for en sykkel som går inn i sitt syvende år. Klassiker eller ei
Helt impulsivt dundret jeg innom MC-Oslo i dag, og så på en kliss ny BWM S1000R. Steike fine saker! Sittestilling er definitivt godkjent, og den har til og med cruisecontrol... Nirvana
Kanskje jeg nå heller burde spørre om noen har erfaring med denne, eller har noen alternative doninger å foreslå?
Skal være "nakensykkel". Helst i området 1000cc +/-, ABS er foretrukket, ditto med traction control.
Helomvending deluxe
Sakte men sikkert forsvinner godfølelsen med hele kjøpet. Selger sleper plutselig bena etter seg når det gjelder storservice, reservenøkkel og kodekort er fortsatt forlagt og originale potter dukker ikke opp. Skal jeg ordne dette selv, begynner det plutselig å koste mer enn det smaker :-(
Så, etter siste diskusjon i går ble det en intensiv runde på nett. Det viser seg da at forskjellen mellom en 2009 bygget sykkel, og noe kliss nytt begynner å bli "liten". Når jeg først begynte å smake på 5-års garanti, abs + krengningsmåler, dynamiske kjøreprogram etc så føltes det plutselig tungt å betale såpass mye for en sykkel som går inn i sitt syvende år. Klassiker eller ei

Helt impulsivt dundret jeg innom MC-Oslo i dag, og så på en kliss ny BWM S1000R. Steike fine saker! Sittestilling er definitivt godkjent, og den har til og med cruisecontrol... Nirvana

Kanskje jeg nå heller burde spørre om noen har erfaring med denne, eller har noen alternative doninger å foreslå?
Skal være "nakensykkel". Helst i området 1000cc +/-, ABS er foretrukket, ditto med traction control.
Helomvending deluxe

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100
aprilsnarr ?
om ikke så er det jo kjipt med useriøse selgere. S1000R er jo en lækker sak det og :-)
om ikke så er det jo kjipt med useriøse selgere. S1000R er jo en lækker sak det og :-)
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100
Hehe, tenkte ikke på datoen
Det er ikke narrestreker på gang.

Det er ikke narrestreker på gang.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100
Hva men en Aprilia Tuono? Eller kanskje en Speed Triple? 

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100
S1000R - masse godsaker og fantastisk kjøremaskin til en helt OK pris.
kanskje ikke like uhøvlet og rå som Ducatien... men helt sikkert lettere å leve med, og etter hva jeg kan forstå, det beste kjøpet i klassen pr. idag. Masse elektronikk og utstyr som ikke engang er tilgjengelig på f.eks Speed'en min. Tror ikke du blir misfornøyd med en slik.
Personlig har jeg fått mer og mer sans for R1200R, den har vokst seg inn i hodet mitt etter messa.
Skal til Ride i Bergen rett over påske og prøvekjøre en, så får vi se om Speed'n blir værende

kanskje ikke like uhøvlet og rå som Ducatien... men helt sikkert lettere å leve med, og etter hva jeg kan forstå, det beste kjøpet i klassen pr. idag. Masse elektronikk og utstyr som ikke engang er tilgjengelig på f.eks Speed'en min. Tror ikke du blir misfornøyd med en slik.

Personlig har jeg fått mer og mer sans for R1200R, den har vokst seg inn i hodet mitt etter messa.
Skal til Ride i Bergen rett over påske og prøvekjøre en, så får vi se om Speed'n blir værende
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100
Har tidlere eid en Speed Triple R. En helt rå sykkel, med smidde felger full Øhlins og monoblock Brembo i fra øverste hylle.
Den bør defentivt lukte på. Mener det ligger en overligger i fra 2012 ute på Finn. 2012 mod mener å ha lest er bedre utstyrt enn den 2015 mod. Ellers helt lik.
Den bør defentivt lukte på. Mener det ligger en overligger i fra 2012 ute på Finn. 2012 mod mener å ha lest er bedre utstyrt enn den 2015 mod. Ellers helt lik.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100
Det som skiller er vel PVM felgene, som Triumph kuttet ut på 14 modellen.Storm skrev:Har tidlere eid en Speed Triple R. En helt rå sykkel, med smidde felger full Øhlins og monoblock Brembo i fra øverste hylle.
Den bør defentivt lukte på. Mener det ligger en overligger i fra 2012 ute på Finn. 2012 mod mener å ha lest er bedre utstyrt enn den 2015 mod. Ellers helt lik.
Men jeg er jo såpass subjektiv når det kommer til min kjære Speed Triple R, at jeg ville begrense meg litt.
Uansett er det ikke tvil om at S1000R gir mer for pengene.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100
Var også inne å så på den overliggeren på Finn. I mine øyne har Triumph også litt av samme x-faktor som Ducati, jeg var faktisk nære å kjøpe en t595 en gang i tiden.
I tillegg virker jo mange Triumph eiere meget happy med merket (jeg ser på dere Bjerknez og Olav K...), så det taler jo for. Men til samme pris så frister en oppgradert 2015 modell mer enn en 2012 overligger.
Muligens banning i kjerka, men jeg synes også S1000R er penere (dukker for mulig innkommende buksevann...).
Definitivt største mangel hos BMW er mangel på twin (eller tripple) lyd, men resten virker utrolig solid og gjennomtenkt.
R1200R ser jo også veldig bra ut, men sykkelen tenner ikke noen kjøpelyst hos meg. S1000R jeg så på i dag holdt jeg på å signere for på flekken.
Etter første sesong med R1200GS så er jeg i alle fall klar på en ting: jeg må ha noe som er hakket mindre snusfornuftig, og gjerne et hakk eller to hvassere
Synes nyere bruktsykler er så nære nye i pris (skjønner jo at folk ikke har lyst til å "tape" masse penger), så da er det for første gang fristende å kjøpe nytt.
I tillegg virker jo mange Triumph eiere meget happy med merket (jeg ser på dere Bjerknez og Olav K...), så det taler jo for. Men til samme pris så frister en oppgradert 2015 modell mer enn en 2012 overligger.
Muligens banning i kjerka, men jeg synes også S1000R er penere (dukker for mulig innkommende buksevann...).
Definitivt største mangel hos BMW er mangel på twin (eller tripple) lyd, men resten virker utrolig solid og gjennomtenkt.
R1200R ser jo også veldig bra ut, men sykkelen tenner ikke noen kjøpelyst hos meg. S1000R jeg så på i dag holdt jeg på å signere for på flekken.
Etter første sesong med R1200GS så er jeg i alle fall klar på en ting: jeg må ha noe som er hakket mindre snusfornuftig, og gjerne et hakk eller to hvassere

Synes nyere bruktsykler er så nære nye i pris (skjønner jo at folk ikke har lyst til å "tape" masse penger), så da er det for første gang fristende å kjøpe nytt.
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100
Digger BvG
RJ har også en 1000R, gooooodlyd
[video]https://www.youtube.com/watch?v=QZLhXhNOHF8[/video]

RJ har også en 1000R, gooooodlyd
[video]https://www.youtube.com/watch?v=QZLhXhNOHF8[/video]
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100
Burde ikke glemme Super Duke heller, men det blir såpass langt opp i pris at det begynner å svi litt i lommeboka 

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100
Hva med en ny Ducati Streetfigher? Eller blir motoren for tam kanskje 
