Etter eu kontroll fikk jeg en 2 er på lyktespylerene. Disse har ikke fungert på en del år, men nye regler gjelder og de må virke.
Begynte med å bytte den defekte pumpen. Denne var rustet i stykker og hadde tilnærmet full kortsluttning, men uten at sikringen røk.
Ny pumpe virker, men er aktiv i så kort tid spylevæsken ikke kommer frem til dysene skikkelig.
Dysene kommer ut, men skvetter kun litt spylevæske.
Setter jeg strøm direkte på pumpen spyler den godt.
Noen tips til hvor se etter feil ?
Lyktespylere Passat 2005 mod
Lyktespylere Passat 2005 mod
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Re: Lyktespylere Passat 2005 mod
Problemet er løst, billigt og enkelt med deler jeg hadde liggende.
I mitt hode var problemet driftstiden på pumpen.
Kuttet positiv ledning til pumpen og brukte leder fra rele som styresignal til ett ordinært lysrele. Mellom denne lederen og negativ på releet monterte jeg en kondensator (elektrolytt). Inngangen på pumpen ble koblet til bryterkretsen i releet og videre til batteriet. De to sekundene det originale releet lå inne er nok til å lade kondensatoren så mye at det nye releet holder inne noen sekunder ekstra.
Spylerene virker nå perfekt
I mitt hode var problemet driftstiden på pumpen.
Kuttet positiv ledning til pumpen og brukte leder fra rele som styresignal til ett ordinært lysrele. Mellom denne lederen og negativ på releet monterte jeg en kondensator (elektrolytt). Inngangen på pumpen ble koblet til bryterkretsen i releet og videre til batteriet. De to sekundene det originale releet lå inne er nok til å lade kondensatoren så mye at det nye releet holder inne noen sekunder ekstra.
Spylerene virker nå perfekt

Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Re: Lyktespylere Passat 2005 mod
Er jo Passelat da
...har 2002 TDI 1,9...christ...er bare å ligge stabilt i køa ja! haha
Bra du fiksa det, og skrev fiksen her..de fleste slutter å skrive når ting er løst.

Bra du fiksa det, og skrev fiksen her..de fleste slutter å skrive når ting er løst.