IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Burde vel få sjekka hodet, men jeg har aldri hatt lyst på 848 utgaven - kun 1098s.
Og det er jo ikke akkurat som om 132hk på 190kg er slapt :-)
Jeg har i alle fall bestemt meg for å droppe den Ducati'en jeg så på. Selger betaler tilbake 10% håndpenger, så det er i det minste grei skuring.
Orker ikke å gjennomføre uten rette magefølelse.
Og det er jo ikke akkurat som om 132hk på 190kg er slapt :-)
Jeg har i alle fall bestemt meg for å droppe den Ducati'en jeg så på. Selger betaler tilbake 10% håndpenger, så det er i det minste grei skuring.
Orker ikke å gjennomføre uten rette magefølelse.
- Busa Trond
- Innlegg: 2744
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Det må jo bli Monster da hvis det er Ducati som er greia. Mulig litt trist med innstegsmodellen så en S er nok tingen men da ligger du nesten på Ktm pris. Bike hadde en test av naken sykler 07 2014 der Jonathan Balsvik valgte Ducati som nr 1.
Snakket med Zadnes på mc-messa og han virket fornøyd med sin S1000R. BMWen har jo full pakke med alt av duppeditter, dempere og en genial motor. Grei nok pris samt at magefølelsen min sier kvalitet der.
Godt valg, og god påske
Snakket med Zadnes på mc-messa og han virket fornøyd med sin S1000R. BMWen har jo full pakke med alt av duppeditter, dempere og en genial motor. Grei nok pris samt at magefølelsen min sier kvalitet der.
Godt valg, og god påske

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Ikke for å være ufin mot min kjære onkel eller Bjerknes, men å i det hele tatt nevne speed eller street triple i samme setning som s1000r blir bare feil. Den når ikke denne sykkelen opp til fothvilerne en gang. Uansett hvor entusiast en er
Den mengden med teknologi, motor og kvalitet du får i bmw s1000r er bare enestående i dette segmentet. Å jeg vet det kan være vanskelig å tro, jeg er faktisk ducati mann
Note4

Den mengden med teknologi, motor og kvalitet du får i bmw s1000r er bare enestående i dette segmentet. Å jeg vet det kan være vanskelig å tro, jeg er faktisk ducati mann

Note4
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Men det gjelder vel Triple vs Ducati også?LordShaft skrev:Ikke for å være ufin mot min kjære onkel eller Bjerknes, men å i det hele tatt nevne speed eller street triple i samme setning som s1000r blir bare feil. Den når ikke denne sykkelen opp til fothvilerne en gang. Uansett hvor entusiast en er![]()
Den mengden med teknologi, motor og kvalitet du får i bmw s1000r er bare enestående i dette segmentet. Å jeg vet det kan være vanskelig å tro, jeg er faktisk ducati mann![]()
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Dette preller av meg LordShaft, så det går fint. Er veldig fornøyd med Street'en og ingen andre sykler har gitt meg den samme godfølelsen med tanke på førsteinntrykk. Skulle jeg byttet sykkel i dag hvor jeg måtte velge mellom en av de jeg har prøvesittet/kjørt som ga meg den beste godfølelsen så hadde det nok enten blitt en Agusta Dragstar eller en Aprillia Tuono. Eller kanskje en Speed Triple R. S1000R kommer dog på en 4.-plass i dette segmentet for meg.LordShaft skrev:Ikke for å være ufin mot min kjære onkel eller Bjerknes, men å i det hele tatt nevne speed eller street triple i samme setning som s1000r blir bare feil. Den når ikke denne sykkelen opp til fothvilerne en gang. Uansett hvor entusiast en er![]()
Den mengden med teknologi, motor og kvalitet du får i bmw s1000r er bare enestående i dette segmentet. Å jeg vet det kan være vanskelig å tro, jeg er faktisk ducati mann![]()
Note4


- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
LilleLord... her må jeg arrestere umiddelbart. Jeg skreiv jo akkurat noe slikt i ett innlegg på side 6. Så ufin er du IKKE (til en forandringLordShaft skrev:Ikke for å være ufin mot min kjære onkel eller Bjerknes, men å i det hele tatt nevne speed eller street triple i samme setning som s1000r blir bare helt feil.
Note4

S1000R tilbyr etter min (og din) mening pr idag "mest for pengene" i denne klassen av sykler

Power, utstyr og elektroniske hjelpemidler.
Skulle jeg kjøpt meg ny sykkel idag hadde det mest sannsynlig blitt en slik, ingen tvil om at Speed'n har havnet bak i leksa, like mye ytelsesmessig, som utstyrsmessig.
Det betyr ikke at Speed Triple er blitt en dårlig sykkel, langt ifra Den har krefter som langt overgår behovene vi har til normal veibruk, og max hk og Nm blir levert på vesentlig lavere turtall enn på BMW. Den er etter min mening grisefin å kjøre, men når prisen er lik... blir det rått parti i favør av Bimmeren

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Jeg slepper faktisk litt blod i bamsen når vi er så enig som vi er onkel 
Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet
Note4

Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet
Note4
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
S1000r er fin den, men synes den har litt puslete lyd ift speeden, nesten på nivå med mopeden til bjerknez
Hadde valgt apriliaen i dag tror jeg
Hadde valgt apriliaen i dag tror jeg
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
man kjøper ikke sykkel etter teoretiske målinger, men med hjertet :-)LordShaft skrev:Jeg slepper faktisk litt blod i bamsen når vi er så enig som vi er onkel
Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet
Note4
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Det kan man jo gjøre om man vil, men personlig tror jeg at jeg hadde gjort et dårligere kjøp for meg selv om jeg gikk etter "hjertefaktorer" som "pusete lyd".Zadnez skrev:man kjøper ikke sykkel etter teoretiske målinger, men med hjertet :-)LordShaft skrev:Jeg slepper faktisk litt blod i bamsen når vi er så enig som vi er onkel
Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet
Note4
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
jeg kjøpte jo s1000r til tross for lyden, så jeg kjøpte etter hjertetATWindsor skrev:Det kan man jo gjøre om man vil, men personlig tror jeg at jeg hadde gjort et dårligere kjøp for meg selv om jeg gikk etter "hjertefaktorer" som "pusete lyd".Zadnez skrev:man kjøper ikke sykkel etter teoretiske målinger, men med hjertet :-)LordShaft skrev:Jeg slepper faktisk litt blod i bamsen når vi er så enig som vi er onkel
Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet
Note4

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Bytter du til race anlegg på sykkelen din, får du meget pen lyd i trompeten
Note4
Note4
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Til tross for teoretiske målinger av lydens kvalitet? :)Zadnez skrev:jeg kjøpte jo s1000r til tross for lyden, så jeg kjøpte etter hjertetATWindsor skrev:Det kan man jo gjøre om man vil, men personlig tror jeg at jeg hadde gjort et dårligere kjøp for meg selv om jeg gikk etter "hjertefaktorer" som "pusete lyd".Zadnez skrev:man kjøper ikke sykkel etter teoretiske målinger, men med hjertet :-)LordShaft skrev:Jeg slepper faktisk litt blod i bamsen når vi er så enig som vi er onkel
Men det er på ingen måte meningen å fortelle at en eller flere sykler er dårlig. Bare at bmw er de som leverer best i dette segmentet
Note4
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Mye gode innspill her!
Er ikke så farlig for meg å ha en testvinner eller ei, men i det minste helt greit å vite at man ikke (teknisk) kjøper katta i sekken.
Aprilia scorer av en eller annen grunn lavt på utseende hos meg. Lyden gir definitivt bonuspoeng, men ikke nok til å løpe og kjøpe. Den koster vel også en del mer.
Tok en liten youtube session med BWM R1200R - og den så faktisk overraskende bra ut. Kul og uvant lyd fra boxer.
Foreløpig leder S1000R - virker rett og slett som mye for pengene.
Er ikke så farlig for meg å ha en testvinner eller ei, men i det minste helt greit å vite at man ikke (teknisk) kjøper katta i sekken.
Aprilia scorer av en eller annen grunn lavt på utseende hos meg. Lyden gir definitivt bonuspoeng, men ikke nok til å løpe og kjøpe. Den koster vel også en del mer.
Tok en liten youtube session med BWM R1200R - og den så faktisk overraskende bra ut. Kul og uvant lyd fra boxer.
Foreløpig leder S1000R - virker rett og slett som mye for pengene.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000R??
Ser ikke at noen har nevnt denne, eller er det fullstendig skivebom?
http://www.finn.no/54786166" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/54786166" onclick="window.open(this.href);return false;

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km