Hva tror folk om Yamaha MT 09 Tracer?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Hva tror folk om Yamaha MT 09 Tracer?

Legg inn av Ketil »

Gratulerer med Tracer TigerT! Jeg var nære på å bestille en selv. Håper du legger ut litt av dine erfaringer med den i løpet av sesongen. Nå blir det ikke ny mc på meg i år, av flere grunner, men når byttet kommer så er Traceren en av de heteste kandidatene. Ønsker deg en flott sesong med ny Tracer :-)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva tror folk om Yamaha MT 09 Tracer?

Legg inn av kjellv »

TigerT skrev:Ja, det er ikke lett å oppdrive traceren nå da impoertøren sliter med å få levert nok sykler her i Norge. Har forstått at Yamaha Europe fordeler sykler og vi i Norge må dele en kvote med våre svenske venner. Men den som leter vil finne noen forhandlere som fortsatt kan ha en og annen Tracer. Jeg bestilte min sykkel i begynnelsen av mars, og da var det fortsatt noen å oppdrive.
Jeg får legge inn mer info om meg selv på tråden viewtopic.php?p=702#p702
Det er mye riktig i dette!
I fjor, da den Norske Yamahaimportøren la inn sine sesongbestillinger basert på forventede salgstall for 2015 hadde de ingen anelser om hva regjeringen skulle finne på å gjøre med avgiftene. Resultatet er som vi vet skyhøy etterspørsel sammenlignet med fjoråret. Det meste er utsolgt, og forhandlerne har store problemer med å få etterbestilt sykler. Dette problemet er størst for de nye modellene, en del av modellene som har vært på markedet noen år kan fortsatt skaffes. Det er en begredelig opplevelse å bla i "Unit availability" på importørenes nett for tiden. Der er det ikke mye spennende tilgjengelig.
Vi har ennå ikke fått alt som ble bestilt på hovedordre, og håper selvfølgelig at når alle forhandlerne har fått alt som ble bestilt i høst at det kan være noe igjen som ikke er bestilt.
Den som vil ha Tracer nå, må bare tråle forhandlere over hele landet for å høre om noen har på eget lager.
Slik er dessverre ståa i øyeblikket :scratch Det er ikke lett å være MC-selger nå. Du har kunde, du har skrevet kontrakt, men klarer ikke å skaffe varen...

Svar