Med tanke på skivelåsen jeg har, så får man først en varsellyd hvis den blir utsatt for bevegelse etc. Ett par tre pip. Hvis man ikke låser den opp innen ca. 5-10 sek. så begynner alarmen og gå. Dog stopper denne alarmen og gå etter 30 sek. og da er den som før igjen, intill noen beveger sykkelen. Derfor er det ikke noe krise om en katt eller andre ting kommer borti denne, for etter 30 sek. så er den tilbake til start igjen.
Så man slipper å stå opp midt på natten og deaktivere denne hvis det er en falsk alarm
Jeg tok kontakt med noen gamle detailerbekjente i dag hvorav han ene skulle hjelpe meg med å få fjernet skjoldene. Så det ble en kjapp tur til Rygge i dag og dekslene ble rubbet med maskin samt vokset, så nå er dme faktisk bedre enn dem var når dem var nye
Vi fant ut at grunnen til at dette oppsto var at det hadde ligget et tynt lag med WD40 på dekslene og at denne hadde reagert med avfettingen. Dette kombinert med litt varme var nok til å få slike skjolder. Så til dere som bruker WD40 på sykkelen. Vær forsiktig med å bruke avfetting da noen avfettingsmidler kan reagere med denne. Spesielt i kombinasjon med varme :-)å