RuneMC skrev:Har konkludert med at GT Air
ikke passer til V-Strom med høy vindskjerm og mye turbulens som treffer toppen av hjelmen. Turbulensen skaper dog mer støy med GT Air enn med XR-1100.
Videre gjør vindskjermen at det ikke kommer nok luft gjennom den lille åpningen foran.
Kjører man naken MC/racer tipper jeg hjelmen skjærer mye mer lydløst gjennom luften samtidig som det blir en passelig mengde luft inn i front.
Det har jeg også delvis fått bekreftet ved å kjøre stående. Litt mindre vindsus fra GT Air enn XR-1100
Har sendt henvendelsen nr 2 til Hof MC nå via epost med spm om de vil refundere hele/deler og bruke den som demo hjelm.
(Ikke svar på første henvendelse via kontaktskjema. Mistenker at det kanskje ikke fungerer...).
Hvis ikke blir det å selge privat med tap...
Etter å ha lest mange forskjellige tester siste uka luter det i retning enten Schubert C3 / S2 (hvis jeg finner noe godt tilbud) eller HJC RPHA Max (flip up) / 10 (helhjelm) som i Webbikeworld's test får store plusspoeng både for "outstanding" lufting og at den er en av hjelmene som har minst støy - men igjen kommer støy alltid an på mange variable. (
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... /rpha-max/ )
Forøvrig en fin liste her over topp 5 når det gjeler lite støy:
https://rideapart.com/articles/5-quiete ... ets?page=2
Kort sagt er vel V-Strom'ens turbulens en stress-test for enhver hjelm når det gjelder støy.
Takk for at du prøvde ut GT Air for meg
RuneMc, så slapp jeg å "kaste" bort
penger på en sånn

Den var nemelig høyaktuell ved neste hjelmbytte (men ikke riktig enda).
Jeg lurer faktisk på om ikke disse flippfront-hjelmene er bedre tilpasset "Touringmennesker"
som deg og meg, med store vindskjermer. Vi takler litt større luftinntak :-)å
Tror jeg ville forsøkt å pratet meg inn på en traid men Shoei Neotec.
Det er sikkert lettere for Hof mc å komme i møte, om din nye hjelm taes med derifra.
Når jeg tenker meg om har en av gutta på jobben faktisk Neotec,
og ikke nok med det. Han har faktisk V-Strom også, tror ikke høyden hans differerer
veldig fra din. Skal høre litt om hans opplevelser av hjelmen på Mandag jeg
P.S. Ett annet tips er: Prøv i butikk, og kjøp på nett. AGM for exsempel har 60 dagers åpent kjøp.
(Sjekk eventuellt at dette gjelder hjelmer også før kjøp)