Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

jonnykr skrev:
Crinos skrev:
Godtvoksen skrev:
Crinos skrev:
Selvsagt fordømmer jeg mye av det klubber som HA, Bandidos, Outlaws og lignende står inne for. Men de er faktisk ikke blandt de verste i norsk samfunn. Der står dessverre østeuropeisk mafia langt sterkere, og det er mye mer skjult enn hva biker klubber er.
Selv om du kan vise til kriminelle grupperinger som er verre, så blir vel ikke de klubbene du nevner noe mindre kriminelle?
Nei absolutt ikke, så hvorfor da ikke hindre/sperre for de som er verre også, og ikke bare det som er mest synelig? :D
Og hvordan skal du "sile" ut dem da når de er mindre synlige?
Vi må oppfordre de østeuropeiske til å uniformere seg ... da blir det litt lettere.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jonnykr »

jhn skrev:
jonnykr skrev:
Crinos skrev:
Godtvoksen skrev:
Crinos skrev:
Selvsagt fordømmer jeg mye av det klubber som HA, Bandidos, Outlaws og lignende står inne for. Men de er faktisk ikke blandt de verste i norsk samfunn. Der står dessverre østeuropeisk mafia langt sterkere, og det er mye mer skjult enn hva biker klubber er.
Selv om du kan vise til kriminelle grupperinger som er verre, så blir vel ikke de klubbene du nevner noe mindre kriminelle?
Nei absolutt ikke, så hvorfor da ikke hindre/sperre for de som er verre også, og ikke bare det som er mest synelig? :D
Og hvordan skal du "sile" ut dem da når de er mindre synlige?
Vi må oppfordre de østeuropeiske til å uniformere seg ... da blir det litt lettere.
HeHe, ja det er nok løsningen. :D
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jolan »

jonnykr skrev:
jhn skrev: Vi må oppfordre de østeuropeiske til å uniformere seg ... da blir det litt lettere.
HeHe, ja det er nok løsningen. :D
Det beste hadde nok vært hvis de kunne gå rundt i skinnvest med skumle 1%-mc-emblemer på, da kunne vi slå to fluer med ett smekk og gjort det enkelt for politiet å sile ut de kriminelle...

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av L-NA »

http://nordnorskdebatt.no/article/miste ... -ha-medlem" onclick="window.open(this.href);return false;

Med bakgrunn i dette oppslaget som jeg nett leste, tillater jeg meg å fortsette å spinne litt rundt dette emne som angår enkelte MC klubber. Myter, rykter, oppfatninger, feil og fakte. At noen bryr seg om hverandre i en vanskelig situasjon, er vel kanskje ikke så spesielt, men at "Kvinesdal prestene" og alle Deres sammensvorne, eller kanskje jeg rett og slett skal si "folk flest", kan se at det er flere sider av HA, en den ene som vanligvis blir fremstilt i Retten. Jeg ønsker ingen spesiell debatt om HA, da det finnes mange MC klubber som har dette stempelet. Og selv om jeg aldri har tilhørt noen som helst klubb, så har jeg sett både usikkerhet, og kanskje litt frykt hos både eldre og barn, når vi kommer durende opp langs sida ved butikken med store brummende maskiner og sorte klær. Jeg er ikke "blå øyd" og tror at det ikke er kriminalitet blant MC gjenger, og selvfølgelig er dette noe som vi skal ta på alvor. Men jeg er nok informert til å vite at det daglig skjer handlinger -både blant hvit snipper, og i religiøse sammenhenger, og i bedehus kjellere, og i mange organiserte sammenhenger, som IKKE blir hengt ut på samme måte som HA, og andre MC gjenger. Og dessverre, så har historien vist at dette er handlinger som langt overgår det som jeg oppfatter som grove handlinger i forhold til min rettsoppfatning.
Nei det jeg prøver å få frem, er at det finnes mange flere positive sider med både HA og andre, som folk flest ikke kjenner til, samtidig som "svarteboka" for andre lag og organisasjoner får verken fokus i Media, eller blir omtalt av øvrighet med samme nedlatende tone lag.

Forøvrig -og med tanke på artikkelen øverst. Stor respekt og R.I.P

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av 45316 »

Jeg ser ikke helt hva som er nytt i dette tilfellet.

Det er ingen hemmelighet at de tar vare på etterlatte og gir avdøde medlemmer en verdig begravelse.

De er veldig flinke til å vare på sine respekterte medlemmer og familien.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av L-NA »

Det er ingen ting som er nytt med dette. Det er heller ett ønske om at Media og andre fokusere også på det som er positivt, -menneskelig med disse klubbene, og ikke utelukkende på det negative...

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av 45316 »

Hvis en ser det fra den andre siden så blir det veldig mange artikler hvis det skal skrives om at kolleger/kamerater/familie brydde seg og viste omsorg ved en begravelse.

Ser ikke noen grunn til at det skal skrives om bare på grunn av at det er HA som har vist omsorg denne gangen.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av simpson »

L-NA skrev:Det er ingen ting som er nytt med dette. Det er heller ett ønske om at Media og andre fokusere også på det som er positivt, -menneskelig med disse klubbene, og ikke utelukkende på det negative...
Jeg kjenner flere HA medlemmer, og de er som meg og deg. Det er mennesker med følelser under skinn vesten og ikke monstre som de fleste vil ha det til.
Men uansett hvor mye positivt de gjør vil det aldri bli lagt merke til siden 99% av folket har gjort seg opp en mening.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av KawaJens »

simpson skrev:
L-NA skrev:Det er ingen ting som er nytt med dette. Det er heller ett ønske om at Media og andre fokusere også på det som er positivt, -menneskelig med disse klubbene, og ikke utelukkende på det negative...
Jeg kjenner flere HA medlemmer, og de er som meg og deg. Det er mennesker med følelser under skinn vesten og ikke monstre som de fleste vil ha det til.
Men uansett hvor mye positivt de gjør vil det aldri bli lagt merke til siden 99% av folket har gjort seg opp en mening.
Men om di har følelser eller ikke er vel ikke poenget. Driv dem smugling og salg av narko? Har dem våpen skjult i klubbhusa? Og nei då mener eg H-A som en helhet og ikke et par enkelt individ?

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av L-NA »

45316 skrev:Hvis en ser det fra den andre siden så blir det veldig mange artikler hvis det skal skrives om at kolleger/kamerater/familie brydde seg og viste omsorg ved en begravelse.

Ser ikke noen grunn til at det skal skrives om bare på grunn av at det er HA som har vist omsorg denne gangen.
Nei, det kan ikke jeg heller se, men jeg kan heller ikke se for meg hvorfor, ekstra overvåking blir brukt med begrunnelse for at det er HA, eller razzia pga. HA (eller en hvilken som helst annen klubb). Hva om en heller brukte resurser på å kikke inn i diverse kjellervindu, i bedehusene rundt om kring, eller sjekket opp rapportering av kollekt børsrenne i Kvinesdal???

Det er ikke særbehandling det er snakk om det er heller at jeg ønsker ett mer nyanser bilde.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Intruder »

Ingen er vel skyldig i noe som helst før det er bevist ?

På et treff eller en festival kan vel også andre enn HA-medlemmer skape bråk,eller er resten av billettene solgt til kristne,muslimer og andre "folkelige" ?

...og er en redd for eventuelt bråk kan en vel løpe så endetarmen henger som et rødt slips etter en om det oppstår noe :prop: ??
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ATWindsor »

simpson skrev:
L-NA skrev:Det er ingen ting som er nytt med dette. Det er heller ett ønske om at Media og andre fokusere også på det som er positivt, -menneskelig med disse klubbene, og ikke utelukkende på det negative...
Jeg kjenner flere HA medlemmer, og de er som meg og deg. Det er mennesker med følelser under skinn vesten og ikke monstre som de fleste vil ha det til.
Men uansett hvor mye positivt de gjør vil det aldri bli lagt merke til siden 99% av folket har gjort seg opp en mening.
Det er veldig få kriminelle som er monstre, de fleste er bare større rasshøl enn normalt. At folk med mere rasshølaktig oppførsel også gjør hyggelig ting er ikke akkurat noe veldig fantastisk, det gjør "vanlige folk" også, de gjør bare mer av det og mindre av rasshøl-tinga. Jeg synes dette faller litt inn under den leksikalske holdningen "bu-hu jeg har lyst til å oppføre meg som jeg vil og si hva jeg vil uten å få sosial korreks/reaksjon". SLutt å sutre og bli voksen har jeg stort sett å si til det.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av simpson »

L-NA skrev:
45316 skrev:Hvis en ser det fra den andre siden så blir det veldig mange artikler hvis det skal skrives om at kolleger/kamerater/familie brydde seg og viste omsorg ved en begravelse.

Ser ikke noen grunn til at det skal skrives om bare på grunn av at det er HA som har vist omsorg denne gangen.
Nei, det kan ikke jeg heller se, men jeg kan heller ikke se for meg hvorfor, ekstra overvåking blir brukt med begrunnelse for at det er HA, eller razzia pga. HA (eller en hvilken som helst annen klubb). Hva om en heller brukte resurser på å kikke inn i diverse kjellervindu, i bedehusene rundt om kring, eller sjekket opp rapportering av kollekt børsrenne i Kvinesdal???

Det er ikke særbehandling det er snakk om det er heller at jeg ønsker ett mer nyanser bilde.
Det er jo ikke tvil om at de kristne miljøene har mye svin på skogen.
Både økonomisk svindel av folk og av statlige tilskudd, men også misbruk av både barn og svake personer.
Hvis du har med HA og gjøre, vet du hva du hva du driver med og hva du kan forvente.
Men i Kirka eller på Bedehuset forventer du at de vil deg godt og ikke misbruke deg økonomisk eller på andre måter.
Du oppsøker kristne miljøer av helt andre grunner enn om du oppsøker HA, og forventer noe helt annet tilbake fra de som du stoler på.
Isteden blir du utnyttet på det groveste og det er veldig vanskelig å få hjelp siden dette ofte er lukkede miljøer med stor respekt blant folk og de opptrer som moralens voktere.
Og akkurat derfor har disse miljøene fått herje som de gjør uten at noe griper inn.
Mye lettere å få aksept for oppmerksomhet og rassia mot eks HA og andre MC-klubber enn mot en kristen menighet eller en eller annen pastor.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av L-NA »

simpson skrev:
L-NA skrev:
45316 skrev:Hvis en ser det fra den andre siden så blir det veldig mange artikler hvis det skal skrives om at kolleger/kamerater/familie brydde seg og viste omsorg ved en begravelse.

Ser ikke noen grunn til at det skal skrives om bare på grunn av at det er HA som har vist omsorg denne gangen.
Nei, det kan ikke jeg heller se, men jeg kan heller ikke se for meg hvorfor, ekstra overvåking blir brukt med begrunnelse for at det er HA, eller razzia pga. HA (eller en hvilken som helst annen klubb). Hva om en heller brukte resurser på å kikke inn i diverse kjellervindu, i bedehusene rundt om kring, eller sjekket opp rapportering av kollekt børsrenne i Kvinesdal???

Det er ikke særbehandling det er snakk om det er heller at jeg ønsker ett mer nyanser bilde.
Det er jo ikke tvil om at de kristne miljøene har mye svin på skogen.
Både økonomisk svindel av folk og av statlige tilskudd, men også misbruk av både barn og svake personer.
Hvis du har med HA og gjøre, vet du hva du hva du driver med og hva du kan forvente.
Men i Kirka eller på Bedehuset forventer du at de vil deg godt og ikke misbruke deg økonomisk eller på andre måter.
Du oppsøker kristne miljøer av helt andre grunner enn om du oppsøker HA, og forventer noe helt annet tilbake fra de som du stoler på.
Isteden blir du utnyttet på det groveste og det er veldig vanskelig å få hjelp siden dette ofte er lukkede miljøer med stor respekt blant folk og de opptrer som moralens voktere.
Og akkurat derfor har disse miljøene fått herje som de gjør uten at noe griper inn.
Mye lettere å få aksept for oppmerksomhet og rassia mot eks HA og andre MC-klubber enn mot en kristen menighet eller en eller annen pastor.
:thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

Det er snakk om gjenger som består av, var det 70 % straffedømte? Et gjeng som store deler av verden anser som en kriminell organisasjon. For få mnd siden ble ganske mange fra denne gjengen dømte til lange fengselsstraffer for alvorlige narkotikaforbrytelser. Hvorfor skal man fokusere på de triveligere sidene ved disse folka?
Fordi dere kjenner noen tilsynelatende greie gutter i disse miljøene, som dere vanskelig kan tro driver med noe lyssky greier?
Jeg kjenner også et par typer ... de har bekreftet at mye av det som påstås om HA stemmer ganske godt.

Men selvfølgelig ... de som har noen koselige historier å fortelle om disse folka må jo gjerne gjøre det, så kan jeg, og sikkert noen andre også, fortelle noen ikke fullt så koselige historier.

Jeg har hørt om folk som er så oppgitt over HA, at de bruker kraftuttrykk som "ryk og reis" ... og sikkert de som er verre enn det også :[-X
Sist redigert av jhn den 11 apr 2015, 11:47, redigert 1 gang totalt.

Svar