Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Du har jo faktisk testa innkjørte pr4 da vi byttelånte sykkel :thumleft
Har ingen dårlige erfaringer med dekket selv, men som du påpeker så merket jeg i overgangen fra Pirelli(angel gt) at de ikke var like "responsive" eller hva man skal kalle det. Fare for at jeg går tilbake til angel gt, med mindre pr4 holder betydelig lenger. Fikk 11k ut av angel gt.
Sikker på at ikke det var PR3?

Hadde Pilot Road 4 kommet når jeg prøvde sykkelen din?

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

MrPitlane skrev:Hei,
fint du kom deg helskinnet hjem. Itte sikkert at du hadde kommet helt hjem igjen med Pirellidekket ditt. =;
[album]5158[/album]
Har ikke så mye kunnskap om dekk ,men tanken slår meg at lufttrykk er litt for høyt ? kjører man rett frem hele tiden vil jo slitasjen også bli på midten.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Lufttrykket var riktig Tor :thumleft

Jeg kjører vel ikke noe mer (eller mindre) svinger jeg enn andre så jeg vil tro det er ganske normalt at corden kommer til syne på midten hos de fleste av oss. Unntak finnes så klart og det har vel mye og si hvilke dekk man kjører med samt åssen kjørestil man har etc. Jeg anser vel meg selv som ganske så gjenomsnitlig når det kommer til kjørestil. Ikke er jeg noen racer på banekjøring, men jeg er heller ingen søndagskjører, så ett sted midt i mellom tenker jeg, men noen utskeielser begge veier inni mellom :redface

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:Lufttrykket var riktig Tor :thumleft
Jeg kjører vel ikke noe mer (eller mindre) svinger jeg enn andre så jeg vil tro det er ganske normalt at corden kommer til syne på midten hos de fleste av oss. Unntak finnes så klart og det har vel mye og si hvilke dekk man kjører med samt åssen kjørestil man har etc. Jeg anser vel meg selv som ganske så gjenomsnitlig når det kommer til kjørestil. Ikke er jeg noen racer på banekjøring, men jeg er heller ingen søndagskjører, så ett sted midt i mellom tenker jeg, men noen utskeielser begge veier inni mellom :redface
Grunnen for sp. er at jeg har merket meg på bil slik slitasje på midten etter å ha fulgt prod. sin anbefalte dekktrykk, nå er et bildekk flatt riktignok imotsetning til mc-dekk, kanskje noen som sitter inne med litt mere kunnskap enn meg kan chime inn, eller lage en tråd om dette så vi ikke ødelegger Bjerknez sin blogg.

Hvordan vil kjøreegenskapene på sykkelen endre seg hvis man senker lufttrykket en smule? Vil de endre seg ?
Dette blir nå mest bare synsing fra min side, har ikke kunnskaper om dette , bare så det er sagt med en gang.

Fant en tråd: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... k+slitasje
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Nå synser jeg litt, men jeg tror at siden et mc dekk er ovalt/rundt (de fleste er vertfall det) så vil det alltid være midten som er nedi veien mesteparten av tiden. Vertfall for oss vanlig dødelige. De som kjører mye på bane eller VELDIG aktivt kan kanskje klare å slite ut dekkene på sidene først. kanskje ikke forde dem kjører i mer svinger enn andre men fordi dekkene stort sett har en mykere gummi som slites fortere ut mot sidene.

Et bildekk skal jo helst ha hele flaten i kontakt med veien samtidig så her vil vel strien teoretisk sett ville synes ganske jamt over flaten så lenge gummutykkelsen er lik og har lik hardhet. Samt at lufttrykket er 100% riktig. For lite lufttrykk i bildekk vil gi økt slitasje på hver side av midten og for mye lufttrykk vil gi for mye slitasje på midten av dekket.

I dag kjører jeg Pilot Road 4 som skal være ganske hardt på midten, men mykere mot sidene. Det vil vel kanskje si at dekket til syvende og sist vil være slitt mer jamt over hele fjøla i steden for at man ser stria på midten og ganske bra med spor på sidene.

Utgangspunktet må vel kanskje være og velge ett dekk som slites jamt over hele fjøla ut fra hvor aktivt man kjører kanskje? Hvis strien synes kun på midten av dekket mens sporet langs sidene er ganske bra så har man vel i utgangspunktet valgt litt feil type dekk ut fra kjøringen?

Her snakker jeg da altså om vanlig bruk langs vei og ikke banekjøring og den slags, da er det vel helt andre kritterier vil jeg tro...?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Du har jo faktisk testa innkjørte pr4 da vi byttelånte sykkel :thumleft
Har ingen dårlige erfaringer med dekket selv, men som du påpeker så merket jeg i overgangen fra Pirelli(angel gt) at de ikke var like "responsive" eller hva man skal kalle det. Fare for at jeg går tilbake til angel gt, med mindre pr4 holder betydelig lenger. Fikk 11k ut av angel gt.
Sikker på at ikke det var PR3?

Hadde Pilot Road 4 kommet når jeg prøvde sykkelen din?
Har aldri hatt pr3 :thumleft bytta til pr4 etter sommerferien i fjor :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Du har jo faktisk testa innkjørte pr4 da vi byttelånte sykkel :thumleft
Har ingen dårlige erfaringer med dekket selv, men som du påpeker så merket jeg i overgangen fra Pirelli(angel gt) at de ikke var like "responsive" eller hva man skal kalle det. Fare for at jeg går tilbake til angel gt, med mindre pr4 holder betydelig lenger. Fikk 11k ut av angel gt.
Sikker på at ikke det var PR3?

Hadde Pilot Road 4 kommet når jeg prøvde sykkelen din?
Har aldri hatt pr3 :thumleft bytta til pr4 etter sommerferien i fjor :P :p
Ahaa :thumleft
Nå husker jo ikke jeg hvordan disse var å kjøre med og erfaringsgrunnlaget mitt med tanke på sykkelkjøring var vel heller ikke på et høyt nivå, men jeg fikk vertfall ikke julslipp noe sted :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Ikke vet jeg hvordan du kjørte heller. Vet bare at dere kom frem lenge før oss :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Ikke vet jeg hvordan du kjørte heller. Vet bare at dere kom frem lenge før oss :lol
Var vel heller du som kjørte med jentetiss tenker jeg og ikke jeg som kjørte svinfort :lol

________

Ble en runde i dag også for å få kjørt inn de nye dekkene. Jeg begynner å stole på dem nå og jeg kan kjøre noenlunde aktivt i svingene. Joda, er 1cm. pysestripe igjen, og jeg kunne sikkert tatt en del av denne i dag, men tar det litt og litt så jeg blir varm i trøya :-)å

Jeg liker dekkene veldig godt så langt og den lille responsitiviteten som mangler i forhold til Pirellidekkene kan jeg fint leve med eller bli vant til, så lenge grepet sitter i sving og jeg kan kjøre 10.000km ++ på dekkene. Så veldig fornøyd så langt :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Var forresten på Biltema å kjøpte meg transparent film i dag for å klistre på ett par områder på tanken med merker fra beina. Det er rett og slett et sant hæ**** og få på denne filmen på en skikkelig måte og etter en halvtime så ga jeg opp hele greia. Forbanna dritt. Så hvordan fikset jeg så problemet?

Jeg klinte på litt svart gaffateip i steden. Nå slipper jeg vertfall å bekymre meg for at det blir større merker :lol
Skal jeg være helt ærlig så synes jeg faktisk det ser litt "røft" ut med svart gaffateip der. Overhodet ikke perfekt, men jeg kan leve med det inntil videre :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Finnes ferdig tilpasset sett, med diverse grafikk og farger for tankbeskyttelse. Er ikke sikker på om det er lettere, men tenkte på noe samme på min nye.
Uvant å skaffe seg noe man faktisk må passe på og vaske...

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:Var forresten på Biltema å kjøpte meg transparent film i dag for å klistre på ett par områder på tanken med merker fra beina. Det er rett og slett et sant hæ**** og få på denne filmen på en skikkelig måte og etter en halvtime så ga jeg opp hele greia. Forbanna dritt. Så hvordan fikset jeg så problemet?

Jeg klinte på litt svart gaffateip i steden. Nå slipper jeg vertfall å bekymre meg for at det blir større merker :lol
Skal jeg være helt ærlig så synes jeg faktisk det ser litt "røft" ut med svart gaffateip der. Overhodet ikke perfekt, men jeg kan leve med det inntil videre :thumleft

Tror du må ta av gaffateipen igjen for den kan ta med seg lakken når du skal ha den av hvis den får stått på en stund og prøvde du å varme opp filmen når du skulle ha den på med f.eks. hærføner?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:Var forresten på Biltema å kjøpte meg transparent film i dag for å klistre på ett par områder på tanken med merker fra beina. Det er rett og slett et sant hæ**** og få på denne filmen på en skikkelig måte og etter en halvtime så ga jeg opp hele greia. Forbanna dritt. Så hvordan fikset jeg så problemet?

Jeg klinte på litt svart gaffateip i steden. Nå slipper jeg vertfall å bekymre meg for at det blir større merker :lol
Skal jeg være helt ærlig så synes jeg faktisk det ser litt "røft" ut med svart gaffateip der. Overhodet ikke perfekt, men jeg kan leve med det inntil videre :thumleft

Tror du må ta av gaffateipen igjen for den kan ta med seg lakken når du skal ha den av hvis den får stått på en stund og prøvde du å varme opp filmen når du skulle ha den på med f.eks. hærføner?
Kunsten er å varme opp gaffateipen før man fjerner den, med hærføner. Samt fjerne resterende lim med limfjerner.

Nå vet jeg vertfall at området er beskyttet fra ytterligere riper og merker og at ikke Gaffateipen detter av med det første :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Folie har jeg gitt opp for lengst. Egentlig blir det jo ikke så voldsomt pent det heller da man uansett tydelig ser at det ligger der. Da er det bedre at man ikke legger skjul på det og dekker til med noe annet. Når det er sagt, så ble det overhodet ikke noe vakkert med Gaffateip heller og kanskje vil det i de flestes øyne se enda styggere ut, men det ser mye røffere ut. Dessuten kan det fjernes igjen.

______

Da har jeg bestillt 10.000km. service til sykkelen :thumleft
Den har nå gått 7.500km. og om en uke har den vel gått 1.000km.til, så da tenker jeg det er på tide.

Har fått time på Eurospeed i Glava den 22.april og service blir tatt mens jeg venter. :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

10k allerede ja :) vurderer å stikke til Sverige for å ta service jeg også , men skal undersøke først om det er noe å spare .... Sparer du mye på servicen i Sverige kontra Norge ?

Svar