Elolz - Honda VTR SP1
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Re: Elolz den sykkelløse
At den føltes helt rar ut kan være at det er uvant og at de har en litt sånn lett på tå følelse men bløte dempere uten justerings mulighet er ikke noe særlig.De første par gangene jeg kjørte v-motor synes jeg ikke det var noe for meg men nå liker jeg det godt.Det er som KjellRF sier at noen sykler bør testes mer enn en gang men du hørtes bestemt ut så da er det bare å gå videre.Synd du ikke har funnet noe enda og håper du får gjort noe mer enn å prøvesitte i morgen.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- thewiz
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Tror den sykkelen du prøvde der var rar isåfall. Jeg har kjørt forgassersykkel i 2 år, og jeg kjente meg ikke igjen med det du beskrev sykkelen som. Det skal være kjapp og presis gasskontroll. Så jeg ville ikke tenkt at du ikke skal ha forgasser sykkel, ingenting galt med det. Tror den du prøvde var rar.
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Om du ikke finner den sykkelen du ønsker, er du uansett noen erfaringer rikere. Dessuten: Å kjøpe katta i sekken kan være dyrt, så du har forhåpentligvis nytte av å gjøre grundige vurderinger, og ikke hoppe på det "første og beste". Du sier at syklene virker mer slitte. Jeg har lest at tyske biler i gjennomsnitt kjøres dobbelt så langt per år som norske biler. Dersom dette gjelder for sykler også, kan det være noe av forklaringen. Du nevner andre muligheter, inkludert japansk, italiensk og engelsk.Elolz skrev:Reiste til den forhandleren i dag. Var midt utpä bondelandet, koselige liten landsby som lä 15min ä gä fra jernbanestasjonen. Sykkelen sto klar da jeg kom. Kjempegrei forhandler. Sykkelen sä helt grei ut, litt mer smäriper og bruksmerker enn jeg hadde regnet med, men tror jeg kunne ordnet det meste med en del polering. For ä prövekjöre mätte jeg betale 1000 euro i depositum. Her nede funker jo ingenting av bankkort.. Ingen tar Visa (hverken debet eller kredittkort), eneste mulighet er minibank, og der er det uttaksgrense pä 500 euro. Han kjörte til minibank som lä i neste landsby 2min unna. Fikk heldigvis tatt ut pä kredittkortet og, sä fikk nä betalt de 1000.
Han fikset skilter og startet opp sykkelen og motoren fikk stä ä varme seg litt. Den virket ä väre i veldig god teknisk stand. Mye bedre og jevnere motorgang enn SV'en jeg sä pä. Tok det veldig rolig i begynnelsen. Kom ut pä veien og gasset litt pä, det föltes helt rart. Gassresponsen virket helt rar (aldri kjört forgassersykkel för), jeg likte det overhodet ikke, fölte dette var mer som en Harley enn en sportslig sykkel. Föltes bare ekstremt urafinnert ut, som en traktor. Skulle tro det var en 30-40 är gammel sykkel. Jeg hadde forventet noe lignende 748'en, men der tok jeg grundig feil. Den elsket jeg ä kjöre, denne föltes rett og slett jävlig ut med tanke pä motorkarakteristikk. Jeg likte heller ikke mäten den oppförte seg pä i svinger. For all del, veldig lettsvingt, men virket ustabil og vanskelig ä holde linjene med, akkurat som 250R'en jeg hadde. Demperne virket ogsä altfor myke.
Sä nei, det ble ikke kjöp.. Nä aner jeg ikke hva jeg skal se etter engang. Vet ihvertfall at forgassersykkel skal jeg aldri ha. Reiser mest sannsynlig hjem i morgen kveld, sä fär jeg begynne ä lete fra scratch. Jeg vet ikke om andre 2syl sykler som er sportslige, utenom italienske (og RC8), og det er utelukket. Sä nä mä jeg vel nesten tenke i baner av 3cyl eller 4cyl. Triumph Sprint ST 1050 2006 virker perfekt, men eksisterer jo knapt virker det som. Skal bortom en stor mcbutikk i morgen med godt bruktutvalg og prövesitte alt mulig for ä se om det kan hjelpe meg pä vei. Her har de Honda CBR1000RR i mange ärganger, ZX10R, noe Triumph, R1 i div ärganger og tror det var en 1100XX og litt annet spennende og.
Syns generelt at syklene jeg har sett pä virker mye mer slitt enn hjemme. Skal jeg importere, sä tror jeg heller Sverige er et bedre alternativ for litt "eldre" sykler (2005-2010). Er ihvertfall utrolig glad jeg ikke kjöpte noe usett/uprövd. Og i morgen fär jeg muligheten til ä prövesitte mange bruktsykler det er milevis mellom i Norge.
Ikke tvil om at japansk har vesentlig bedre rykte hva angår kvalitet, enn italiensk og engelsk..
Lykke til, uansett.
1100 XX er visstnok fabelaktig solide sykler. Jeg tror det var i Classic Motorcycle Mechanics jeg leste en
artikkel der en Honda-mekaniker skrøt fælt av disse. Det ble feks påstått at han kun hadde sett 1 eksemplar,
blant mange, der ventiljustering hadde vært påkrevd, og at de kunne gå en million miles, eller km.
I følge artikkelen var det visst usedvanlig høy kvalitet på CBR 1100 XX.
Honda har vel rykte på seg for å ha hakket høyere kvalitet enn andre fabrikat, over tid, selv om de lagde dårlige
V-motorer på tidlig 80-tall, feks.
Lykke til i jakten.
Sist redigert av Bjerknez den 14 apr 2015, 01:02, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fjernet dobbeltpost :)
Begrunnelse: Fjernet dobbeltpost :)
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Ikke utelukk VTR etter bare en prøvekjøring.Elolz skrev:Reiste til den forhandleren i dag. Var midt utpä bondelandet, koselige liten landsby som lä 15min ä gä fra jernbanestasjonen. Sykkelen sto klar da jeg kom. Kjempegrei forhandler. Sykkelen sä helt grei ut, litt mer smäriper og bruksmerker enn jeg hadde regnet med, men tror jeg kunne ordnet det meste med en del polering. For ä prövekjöre mätte jeg betale 1000 euro i depositum. Her nede funker jo ingenting av bankkort.. Ingen tar Visa (hverken debet eller kredittkort), eneste mulighet er minibank, og der er det uttaksgrense pä 500 euro. Han kjörte til minibank som lä i neste landsby 2min unna. Fikk heldigvis tatt ut pä kredittkortet og, sä fikk nä betalt de 1000.
Han fikset skilter og startet opp sykkelen og motoren fikk stä ä varme seg litt. Den virket ä väre i veldig god teknisk stand. Mye bedre og jevnere motorgang enn SV'en jeg sä pä. Tok det veldig rolig i begynnelsen. Kom ut pä veien og gasset litt pä, det föltes helt rart. Gassresponsen virket helt rar (aldri kjört forgassersykkel för), jeg likte det overhodet ikke, fölte dette var mer som en Harley enn en sportslig sykkel. Föltes bare ekstremt urafinnert ut, som en traktor. Skulle tro det var en 30-40 är gammel sykkel. Jeg hadde forventet noe lignende 748'en, men der tok jeg grundig feil. Den elsket jeg ä kjöre, denne föltes rett og slett jävlig ut med tanke pä motorkarakteristikk. Jeg likte heller ikke mäten den oppförte seg pä i svinger. For all del, veldig lettsvingt, men virket ustabil og vanskelig ä holde linjene med, akkurat som 250R'en jeg hadde. Demperne virket ogsä altfor myke.
Sä nei, det ble ikke kjöp.. Nä aner jeg ikke hva jeg skal se etter engang. Vet ihvertfall at forgassersykkel skal jeg aldri ha. Reiser mest sannsynlig hjem i morgen kveld, sä fär jeg begynne ä lete fra scratch. Jeg vet ikke om andre 2syl sykler som er sportslige, utenom italienske (og RC8), og det er utelukket. Sä nä mä jeg vel nesten tenke i baner av 3cyl eller 4cyl.
Mulig du har vært uheldig med den du prøvde.
Ta turen til Sverige og kikk/test før du tar avgjørelsen.
Sykler nedover Europa har ofte lengre km-stand pga ofte lengre sesong, så det er normalt.
Var i Dublin forrige helg, og i Edinburgh for et par år siden, begge plasser kjører de nær sagt hele året med høyere slitasje på sykkel som resultat. Så slik er nå det, når det gjelder forgasser så må du ikkje avskrive det, en forgassermata motor skal gå like jamnt og fint og noen av og til bedre enn sine efi-mata brødre. Så det var sikkert noe i veien med den du kjørte. V-twins er veldig vare for ubalanse mellom sylinderene og. Lykke til videre :-)
- biker7
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Hva med denne?
: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false; Dette er billig, hvis den er så bra som det virker i annonsen. Selvfølgelig litt tyngre i de krappeste svingene i forhold til noen av de andre syklene du har/har hatt i tankene, MEN det glemmer du når du vrir på gassrullen
Alle bør eie en zx12r i løpet av mc-karrieren
(Test: http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 1592ec3e13" onclick="window.open(this.href);return false; ) Og ikke bekymre deg så mye for bensinforbruket. Er jo ikke derfor vi kjører mc. Og går ann å få den ned mot 0,6 l/mil ved pen kjøring ,men det er fort gjort at den bruker litt mere (hvis du skjønner tegninga
) 

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Zx12 er skikkelig stangsykkel, henta en med en kompis i fjor. 05modell kom på under 90' f. Reg.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- thewiz
ZX6R og R6 er flotte sykler. Ser selv på en R6 nå som jeg skal se på hvis jeg får tak i eieren. Har mer enn nok effekt også. Trenger ikke 1000.
Panigalen har jeg sittet på selv, og den sykkelen er ganske annerledes i virkeligheten enn på bilder. Men syns fortsatt den er rå!
Panigalen har jeg sittet på selv, og den sykkelen er ganske annerledes i virkeligheten enn på bilder. Men syns fortsatt den er rå!
Hva med Honda CBR 1000RR? 

- thewiz
Hvis budsjettet er 50k, får man ikke cbr1000rr i god stand. mye dårlig R sykler i den prisklassen
Godt poeng, du har helt rett i det! ☺
Synes ikke denne så dum ut... om en har lyst på R og budget på 50k
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
Nevner ingenting om service, er vel ventilsjekk rundt 24 på disse som mange andre vel?
ja det er det helt sikkert ventilsjekk snart, men disse går jo sikkert 50k før de trenger justering. Men det er greit å ta det med i prutinga :[-o<Toven skrev:Nevner ingenting om service, er vel ventilsjekk rundt 24 på disse som mange andre vel?
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
- sankyo
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Synd at du ikke fant drømmesykkelen ennå. Men det ordner seg. Mange som ikke har startet sesongen ennå, så du ligger fortsatt godt an. Lykke til.
Live long and prosper