Da har jeg fått snakket med de største selskapene ang forsikring og hva de dekker av kjøring på "lukket område"
Gjensidige satt meg over fra den ene avdelingen til den andre, inntil jeg ble mektig irritert forklarte dem hva jeg mente om sånn behandling

Da fikk jeg til slutt svar att de dekker ikke kjøring på lukket område / bane. Det eneste de dekker var nødvendig kjøring gjennom en trafikk skole som må gjøres i forbindelse med å ta lappen
I Trygg Vesta fikk jeg svar "att så liberale er ikke vi"
IF både dekker og ville oppmuntre til å ta Førerutviklings kurs. Dog er de temmelig dyre, men det var ingen problem å flytte forsikringen dit når enn skal ha kurset og så flytte den til ett annet selskap etterpå. Enn må bare ha i tankene det tar en måned å flytte over forsikringer på kjøretøy til ett annet selskap i Norge.
For å forsikre en mc i Storebrand må enn også forsikre en bruksbil. Der tillater de kjøring på bane, forruten "skade som oppstår ved deltagelse i eller trening til hastighetsløp eller fartsprøver"
Både jeg og de tolket det som Førerutviklings kurs var ok :-)
Det som overrasket mest var Storebrand faktisk er billigere enn Gjensidige

Sparer faktisk 1000kr på å flytte bil og mc dit. Litt av årsaken var arbeidsgiveren min har pensjons sparing gjennom dem, da fikk jeg 20% rabatt på hele hærligheten
NAF Forsikring har inngått sammarbeid med Gjensidige og har i stort sett samme vilkår som Gjensidige
Venter forsatt på svar fra WaterCircles