Jeg monterte i dag en USB kontakt på instrumentpanelet og monterte rett på batteriet. Etter mye fikling (trangt som tusan bak panelet), ble det ganske bra resultat. MEN: Biltemakontakten har en innebygget ledpære, så den trekker strøm hele tiden! Dermed må jeg vel plugge ledningen ut og inn ved bruk, sånn det er nå. LED pæra trekker vel ikke all verdens, men det er vel ikke noe å sjanse på (?).
Er det noen som har så god innsikt og kan illustrere med et bilde eller noe, hvordan jeg kan finne en strømkilde under setet som kun er på med tenningen på?
Alternativt må jeg finne en ny strømkilde foran et sted, men skulle gjerne slippe å trekke kabling om igjen.
Tenningsstyrt strømkilde under setet på GSX650F?
Re: Tenningsstyrt strømkilde under setet på GSX650F?
Vil tro du kan koble et rele som vipper strøm vha. baklyset
http://www.therangerstation.com/tech_li ... elays1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
86 her kobler du til strømmen fra feks baklyset, så vil kontakten din kun få strøm når baklyset er tent. 85 og 87 til usb kontakten og 30 til pluss på batteriet med sikring nærmest mulig batteriet.
http://www.therangerstation.com/tech_li ... elays1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
86 her kobler du til strømmen fra feks baklyset, så vil kontakten din kun få strøm når baklyset er tent. 85 og 87 til usb kontakten og 30 til pluss på batteriet med sikring nærmest mulig batteriet.
Tok et glass rødvin og vips...
Fant ikke ut av all verdens små koblinger med en drøss av tynne ledninger, men sikringsboksen hadde en ledig inngang på baksiden av hovedlyssikringen, så da loddet jeg ledningstuppen og presset den inn der. Funker som ei kule.

Fant ikke ut av all verdens små koblinger med en drøss av tynne ledninger, men sikringsboksen hadde en ledig inngang på baksiden av hovedlyssikringen, så da loddet jeg ledningstuppen og presset den inn der. Funker som ei kule.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:

In vino veritas...

vim skrev:Tok et glass rødvin og vips...![]()

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Du kunne ikke fått tatt et bilde av hvor du putta inn? Jeg er evneveik på sånt, og har samme sykkelvim skrev:Tok et glass rødvin og vips...![]()

Fant ikke ut av all verdens små koblinger med en drøss av tynne ledninger, men sikringsboksen hadde en ledig inngang på baksiden av hovedlyssikringen, så da loddet jeg ledningstuppen og presset den inn der. Funker som ei kule.[/quote]
Du kunne ikke fått tatt et bilde av hvor du putta inn? Jeg er evneveik på sånt, og har samme sykkel
[/quote]
Jeg kunne sikkert gjort det enda enklere og bare koblet meg inn på noe som ligger foran (frontlys eller noe, men, men).
Sikringsboksen finner du på venstre side og den tar du ut ved å skyve den av festet (skyv fremover).
Deretter kan du f. eks. klemme på en sånn tupp som bruker på gearwire på tråsykkel eller lodde ledningstuppen helt stiv.
Deretter kan du se på innsiden av sikringsbokslokket hvilke sikringer som går til hva og på undersiden ser du om det er et ledig hull å tre ledning inn i. Dytt den hardt inn, så låser den seg selv.
Det er altså positiv leder som går inn der. Minus satt jeg rett på batteriet. I tillegg, monterte jeg en 4A sikring midt på plussledningen, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig, siden du nå kobler inn på en annen sikring.
Du kunne ikke fått tatt et bilde av hvor du putta inn? Jeg er evneveik på sånt, og har samme sykkel

Jeg kunne sikkert gjort det enda enklere og bare koblet meg inn på noe som ligger foran (frontlys eller noe, men, men).
Sikringsboksen finner du på venstre side og den tar du ut ved å skyve den av festet (skyv fremover).
Deretter kan du f. eks. klemme på en sånn tupp som bruker på gearwire på tråsykkel eller lodde ledningstuppen helt stiv.
Deretter kan du se på innsiden av sikringsbokslokket hvilke sikringer som går til hva og på undersiden ser du om det er et ledig hull å tre ledning inn i. Dytt den hardt inn, så låser den seg selv.
Det er altså positiv leder som går inn der. Minus satt jeg rett på batteriet. I tillegg, monterte jeg en 4A sikring midt på plussledningen, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig, siden du nå kobler inn på en annen sikring.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.