For min del var det pga det ikke var noen KTM forhandler her i Stavanger og nærmeste var såpass langt unna at det ble langt enklere å bestille på nett, ellers hadde jeg kjøpt over disk jaAndreas skrev:Hvis Powerparts har ca samme pris hos den lokale forhandleren, kontra KTM-sjapper på nett fra utlandet, hvorfor støtter dere da ikke opp den lokale forhandleren og heller bestiller deler der
Den Store KTM LC4 690-tråden
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Med 4 timer og kjøre blir det naturlig og sjekke nettet litt først, men om prisene er like blir det bestilt fra den "lokale" sjappa :) synd ingen i tr.heim forhandler ktm deler :)Andreas skrev:Hvis Powerparts har ca samme pris hos den lokale forhandleren, kontra KTM-sjapper på nett fra utlandet, hvorfor støtter dere da ikke opp den lokale forhandleren og heller bestiller deler der
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hvorfor ikke støtte sjappa i utlandet? :)Andreas skrev:Hvis Powerparts har ca samme pris hos den lokale forhandleren, kontra KTM-sjapper på nett fra utlandet, hvorfor støtter dere da ikke opp den lokale forhandleren og heller bestiller deler der
ja, jeg prøver å være vanskelig
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Flott at noen gjør seg vanskeligSnikendeugle skrev:Hvorfor ikke støtte sjappa i utlandet? :)Andreas skrev:Hvis Powerparts har ca samme pris hos den lokale forhandleren, kontra KTM-sjapper på nett fra utlandet, hvorfor støtter dere da ikke opp den lokale forhandleren og heller bestiller deler der
ja, jeg prøver å være vanskelig
Men da får du i framtiden belage deg på utenladsreise neste gang du skal handle nysykkel også. Er du i tillegg så heldig at nysykkelen din trenger noen bulletinoppgraderinger eller garantireparasjoner, ja, så får du jammen meg en utenladstur da og
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Det var da voldsomt.
Hvis en forhandler holder seg flytende utelukkende på grunn av salg av deler har de et problem. Mitt inntrykk fra min lokale forhandler er at det bare er et ork og et mas for dem hver gang jeg står med fingeren på en del fra KTM-katalogen, og noe de ikke tjener penger på. Min tankbag ble først bestilt når det var mange nok bestillinger (?!) og ingen gav beskjed når den kom.
Jeg lar min forhandler holde på med det de synes å prioritere; omsetning av sykler og verksted/service.
Hvis en forhandler holder seg flytende utelukkende på grunn av salg av deler har de et problem. Mitt inntrykk fra min lokale forhandler er at det bare er et ork og et mas for dem hver gang jeg står med fingeren på en del fra KTM-katalogen, og noe de ikke tjener penger på. Min tankbag ble først bestilt når det var mange nok bestillinger (?!) og ingen gav beskjed når den kom.
Jeg lar min forhandler holde på med det de synes å prioritere; omsetning av sykler og verksted/service.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Neida, ikke ment som en voldsom reaksjon fra min side :[-o<
Men jeg tenker på den ofte og generelle holdningen til mange; at alt skal handles billig på nett fra utlandet. Sannheten er ofte at ting (ivertfall merkeorginale deler og tilbehør) er billigere hos forhandler. At fohandleren du bruker har den holdningen at de må få "nokk" bestillinger først, det er nå så
Men jeg tenker på den ofte og generelle holdningen til mange; at alt skal handles billig på nett fra utlandet. Sannheten er ofte at ting (ivertfall merkeorginale deler og tilbehør) er billigere hos forhandler. At fohandleren du bruker har den holdningen at de må få "nokk" bestillinger først, det er nå så
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Går vel å bestille over nett hos lokale forhandlere også?
Det gjorde ihvertfall jeg på den siste ti tusen kilometers servisen, hos http://www.starmotor.no/, de har en oversiktlig og grei nettbutikk både på orginale deler og powerparts... Gadd ikke å dra inn til Sandvika for dette når jeg kan bestille i ro og mak fra egen stue... :)
Er meget fornøyd med servisen der...
Det gjorde ihvertfall jeg på den siste ti tusen kilometers servisen, hos http://www.starmotor.no/, de har en oversiktlig og grei nettbutikk både på orginale deler og powerparts... Gadd ikke å dra inn til Sandvika for dette når jeg kan bestille i ro og mak fra egen stue... :)
Er meget fornøyd med servisen der...
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hei. Jeg kjøpte en Duke 690 2008 modell i vår. Da den rykket litt på lave turtall bestilte jeg en sånn "o2-mod", det hjalp mye. Men virker som tomgangen ble noe redusert. Den har også stoppet noen ganger på tomgang, det gjorde den ikke før mod`en ble montert. Har ikke noe spes peiling, men på meg virker det som om det er litt for feit blanding/mye bensin. Hvis den står og går på tomgang og jeg gir raskt gass så virker det som den ikke henger med og har stoppet noen ganger. Når jeg prøver å starte igjen da så smeller og puffer det litt og den er litt tungstartet. Noen som har vært borti noe lignende? Kan det ha en sammenheng med mod`en eller er det tilfeldig? Hvordan justerer man evt tomgang når det er elektronisk innsprøytning?
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Tar gjerne imot tips om bremseskive til SMC felgene mine som skal brukes til grus på SMCR. Bakskive har jeg, men trenger framme. Orker ikke å demontere skive framme hver gang det skal gruses så må handle ..
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
O2 mod fra kevxtx selges, kun en uke gammel. Selges pga at den ikke samarbeidet optimalt med mappingen som er på sykkelen min, stoppet av og til. Ifølge kevxtx har han solgt over 600 enheter og han har vært borti dette kun en gang tidligere, typisk at jeg måtte bli det 2. tilfellet:( Men enheten er som ny, brukt i kanskje 2 timer tilsammen. Selges for selvkost til 800kr inkl frakt.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Kan absolutt anbefale denne modden til alle som har Duke 690 etter 2012 hvertfall. Fjerner veldig mye av den hakkete gangen på lavt turtall, samt at den er veldig lett og monteredynamal skrev:O2 mod fra kevxtx selges, kun en uke gammel. Selges pga at den ikke samarbeidet optimalt med mappingen som er på sykkelen min, stoppet av og til. Ifølge kevxtx har han solgt over 600 enheter og han har vært borti dette kun en gang tidligere, typisk at jeg måtte bli det 2. tilfellet:( Men enheten er som ny, brukt i kanskje 2 timer tilsammen. Selges for selvkost til 800kr inkl frakt.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Fungerer den optimalt med sykler som er mappet til mellomtung, samt de som er full effekt, både med og uten Evo2 map?
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Det vet jeg egentlig ikke, men passer på disse syklene:
KTM 690 Duke 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 Duke R 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 SMC-R 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 SMC 2008 to 2011
KTM 690 Duke 2008 to 2011
KTM 690 Enduro-R 2012> 2013
Montert på 5 minutter.
KTM 690 Duke 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 Duke R 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 SMC-R 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 SMC 2008 to 2011
KTM 690 Duke 2008 to 2011
KTM 690 Enduro-R 2012> 2013
Montert på 5 minutter.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Mellomtung vet jeg ikke helt, men i mitt ulogiske hode må jo "closed loop"-mappen eller hva man skal kalle det den samme vil jeg tro. Denne modden endrer fuelingen i overgangen fra ikke gass til gass for å si det enkelt. Evo2 mappen har ingen betydning.Trondgv skrev:Fungerer den optimalt med sykler som er mappet til mellomtung, samt de som er full effekt, både med og uten Evo2 map?
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Tobben84 skrev:Mellomtung vet jeg ikke helt, men i mitt ulogiske hode må jo "closed loop"-mappen eller hva man skal kalle det den samme vil jeg tro. Denne modden endrer fuelingen i overgangen fra ikke gass til gass for å si det enkelt. Evo2 mappen har ingen betydning.Trondgv skrev:Fungerer den optimalt med sykler som er mappet til mellomtung, samt de som er full effekt, både med og uten Evo2 map?
Du har kanskje en kjøper når jeg får lønn, som er om ca 2 uker Må kjøre litt med sykkelen først og sjekke om det er noe jeg reagerer på egentlig, kjøper ikke noe jeg ikke føler jeg har bruk for, eller.. Har forhåpentlig oppkjøring før den dag, så jeg får prøvd sykkelen skikkeligdynamal skrev:Det vet jeg egentlig ikke, men passer på disse syklene:
KTM 690 Duke 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 Duke R 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 SMC-R 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 SMC 2008 to 2011
KTM 690 Duke 2008 to 2011
KTM 690 Enduro-R 2012> 2013
Montert på 5 minutter.