Tobben84 skrev:Hva synes du om den? Har ikke fått prøvd den enda, men den skal visstnok være MYE forbedret fra den jeg hadde en kort flørt med før det brått tok slutt

Svarte opp til alle mine forventninger og mer til! (Var innom og kjøpte vikinglotto på vei hjem...

)
Jeg følte meg ihvertfall hjemme med en gang! Litt lite lyd i den med originalt eksosanlegg, men de skulle sette på Zard så da blir det nok mer. Veldig god sal og sittestilling, liten og nett sykkel egentlig! Mye mer retningsstabil enn BMW'n, samt mer villig til å legge seg over (nå har ikke jeg sansen for 18" forhjul, for meg er det 21" som er tingen). Kåpen var kanskje litt lav, men hoveddelen av turbulensen og vinden kom seg akkurat forbi solskjermen på Arai hjelmen så vidt jeg kunne kjenne med hånden. Hjelmen var plutselig levelig uten øreplugger!
Cruise control er en merkelig opplevelse, det skjer ting uten at man rører noe... sikkert veldig greit på lange kjedelige strekker på E6. Den var jo ikke innkjørt enda så man kunne ikke dra den ut, men en veldig kraftig motor opp til 5000rpm, noe mindre kraft enn Tiger 1050, kan ikke ligge i 6. gir ned til 30-40 km/t. Knappene på dashbordet har forbedret seg siden pappa sin 1050, det er mulig å trykke på dem uten å ta av seg vinterhanskene.
WP fjøring var også supert, kanskje noe stivt for gruskjøring men helt ypperlig for kjøring på svingete dårlig asfaltvei som jeg gjorde.
@RuneMC - Må si vekten overasket meg også! den er veldig lett og enkel å kjøre, bra tyngdepunkt til krypkjøring, K1100RS'n er ikke på langt nær så enkel å ha med å gjøre når man kjører sakte. I forhold til DR750Big'en jeg hadde så er XCx'en mye bedre med tanke på vekt og sittestilling, akkurat passe bredt styre og bra vinkel på knærne med min høyde (185cm). De hadde allerede solgt en idag, så han mente jeg burde tegne kontrakt så han kunne si at han hadde solgt 2 på en dag...