Så.... hva har JEG fordrevet tiden med i dag da tro?
Fikk en SMS fra Høiden MC Senter i Moss om at det var demodag i dag, og siden dette bare er et "steinkast" unna meg (ca. 3 mil) så tok jeg turen for å se om det var noe spennende å prøvekjøre. Sannheten var at det ikke var så mye spennende, men det nærmeste jeg kom noe som KUNNE vert interresant på sikt var en Yamaha MT-09 Tracer. Jeg skrev under papirene som fortalte meg at det var 10-lapper i egenandel etc. før jeg fikk nøklene. Ble ikke lange turen, men kjørte vel en liten halvtime.
Man kjenner jo med en gang at man har krefter i bøtter og spann her. (A-modus)
Man gir gass og man føler man blir fraktet av sted på en romrakett mens man ligger i en vannseng. Veldig uvant for meg og sitte litt "henslengt" oppå en sykkel med myke (men faktisk ålreite) dempere når kreftene er såpass. Men dette hadde jeg nok blitt vant til ganske fort. Vindskjermen som sto på denne sykkelen hadde jeg røsket av med ostehøvel, for denne var rett og slett helt forferdelig fæl og grusom. En sykkel som kanskje skal få lov til å vokse litt på meg, hvis jeg en dag finner ut at det er en slik type sykkel jeg vil ha.
Jeg kjørte jo en Explorer her om dagen og for å si det sånn... Exploreren er rett og slett en mer gjennomtenkt sykkel. Men den koster også en del mer så klart. Motormessig så tror jeg ikke Traceren har noe å skamme seg over i forhold til Exploreren. Vil tippe Exploreren må se seg slått der. Traceren er også en del mindre og føles mer riktig for oss som kjører ett par turer til vestlandet årlig.
Demperene syntes jeg funket bra på Traceren. Litt myke kanskje, men følte ikke noe åpenbart "feil" her. Salen var hard, så denne må byttes ut for min del. Akrapovic er et must (i forhold til hva forhandler sa). Tar man Traceren for det den er så tror jeg man gjør et godt kjøp. Rett og slett en sykkel jeg skal følge litt med på fremover....
Så noen bilder: