IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Status: 1491 km

Legg inn av Tommas »

Jeg synes ikke katalysatoren er så ille heller. Blir litt tomt og spinkelt uten.

I dag fikk jeg forresten solgt GS'en, så da er antall sykler i garasjen halvert.

Mulig noen av pengene skal "investeres" i en hjelm med innebygget solskjerm. Holdt på å ende i autovernet på vei til Lindesnes, grunnet en herlig blanding av motsol og dugg på visiret.

Sett på Shoei GT-Air, virker som et greit valg?

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Shoei GT Air?

Legg inn av mortenolb »

Har lyst på GT-Air selv. Virker flott den! Også veier den jo fantastisk lite. Ellers mente han på Hof MC at sånn rent støymessig så var muligens C3 Pro bedre.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Nå er det vel ikke en eneste MC hjelm som går under anbefalt støygrense så lenge du ikke har god dekning av vindskjerm.

Er du opptatt av hørselen, kjører du med ørepropper :thumleft

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Det er klart, bare sånn sidenote!

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Legg inn av gorbys »

Har GT-Air, kan ikkje anna enn å skryte av den. Bortsett fra at den dugga litt no, men det var nok pinlocken som ikkje har blitt montert riktig igjen etter reingjering. :prf

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Drit litt i dette med støy, ta deg en tur til hof mc og prøv ut litt forskjellig også velger du en hjelm som passer hode ditt best dette er helt klart viktigst :) så må du såklart velge en med innebygde solbriller , jeg hadde hjelm uten Ifjor og fikk vondt i hodet av å kjøre med solbriller inne i hjelmen , så beste innvesteringen jeg har gjort er hjelm med innebygd solvisir , er jo bare helt genialt:)

Jeg kjører med schuberth c3 pro , denne er litt smal rundt kjeven oss meg ellers helt perfekt , den er støysvak, men ikke nokk til at man ikke vil kjøre uten ørepropper på lengre distanser :)

Brukeravatar
Tonys
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10

Legg inn av Tonys »

Jeg kjører m gt air, og kan ikke si meg annet enn fornøyd.
Litt vindsus er det jo, men mest grunnet en liten skjerm jeg har på sykkelen som treffer meg rett i hjelmen, strekker jeg meg litt er det lite støy.
Mest av alt liker jeg at jeg kan ha den på hele dagen uten å få følelsen av at jeg må ha den av snart.
Værre med ræva.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
cosmogs
Motorsykkelen din: Speed Triple RS

Legg inn av cosmogs »

Selv er jeg ekstremt fornøyd med GT Air, synes egentlig den topper listen over mitt perfekte kjøreutstyr.
Samtidig er jo ikke mitt hode ditt hode, så en skikkelig test av flere hjelmer er selvsagt det som skal til.
Om du ender opp med GT Air, vær litt varsom med breath guarden, den løsner lett og kan mistes om man bærer hjelmen med hånden inn i visiråpningen. Erfarte dette selv og ser på div forum at jeg absolutt ikke er den eneste. :P :p
Sist redigert av cosmogs den 25 apr 2015, 12:59, redigert 1 gang totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Når det er sagt, så kan en hjelm være så god den bare vil, passer den ikke til din hodeform, ja da blir det aldri en bra hjelm for deg. Det første en må finne ut av før en velger hjelm, er hvilke modeller som passer din hodeform. Er Shark, Schuberg, AGV, HJC, Shoei eller kanskje Arai den som passer hodet ditt best. I såfall, prøv hjelm i det segmentet du er på jakt etter, også velger du design osv etter det.

Nå er jeg ikke sikker på hvilke andre modeller som har samme gode egenskapene til Gt-Air, men det forundrer meg veldig om ikke alle hjelmprodusentene har en konkurrerende modell.

Brukeravatar
Tommas

Legg inn av Tommas »

Ja, er nok lurt å ta en liten hjelmrunde neste uke.

Brukeravatar
Tommas

Legg inn av Tommas »

Ser ut som Lom & Voss blir noe kaldt 1 mai. Langtidsvarsel er mye blå grader over alle fjelloverganger.
Trenger en alternativ tur, og siden veien til Lyngdal er helt konge, lurer vi på å kjøre reprise på den på fredag 1 mai.
Lørdagen vil da bli brukt til ren kjøring, med feks lunsj i Stavanger. Hva tror herskapet om en slik runde? Takker ja til litt lokal input.
(planen er så å returnere fra Lyngdal på søndag).

https://goo.gl/maps/9YPc3

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Rundtur fra Lyngdal??

Legg inn av Flanker »

Faen altså! Hadde det ikke vært for at min niese skal konfirmeres på lørdag så...

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Liten digresjon, men burde ikke denne bare bli flyttet til blogg avdelingen :redface Også oppdater du førteposten med en liten presentasjon av deg selv Tommas :thumleft

Brukeravatar
Tommas

Legg inn av Tommas »

Artig, har en blogg også ser jeg. Men glemte den helt bort i all entusiasmen over Ducati --> S1000R etc :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Ser ut som Lom & Voss blir noe kaldt 1 mai. Langtidsvarsel er mye blå grader over alle fjelloverganger.
Trenger en alternativ tur, og siden veien til Lyngdal er helt konge, lurer vi på å kjøre reprise på den på fredag 1 mai.
Lørdagen vil da bli brukt til ren kjøring, med feks lunsj i Stavanger. Hva tror herskapet om en slik runde? Takker ja til litt lokal input.
(planen er så å returnere fra Lyngdal på søndag).

https://goo.gl/maps/9YPc3
Interresant dette, men å brenne av to laken på hotellrom sitter langt inne, så lenge man kan få en hytte til ca. 1000,- for to netter, delt på antall personer som blir med. Hotell er bare drit kjedelig og unødvendig dyrt.

Så blir det hytte samt fine værmeldinger er jeg nok med :thumleft

Svar