Av med holker:(?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Av med holker:(?

Legg inn av SuperTenere »

Hei:) Har brukt helgen på å sette sammen alle delene jeg hadde i verkstedet, og jaggu ble det ikke sykkel av det iår åsså:) En av de siste jobbene jeg skulle gjøre var å sette på ett nytt sett med varmeholker. Var nok litt snar, desverre:( På clutch-siden viser det seg at ledningen nå kommer litt iveien på clutchhendelen. Og jeg klarer ikke å vri holken:( Den sitter som støpt. Har også nytt styre som er "ruglete" under holkene, sikkert for at de skal sitte godt;) Finnes det noen smarte triks, annet enn rå makt får å få den løs?

KawaKjetil

Re: Av med holker:(?

Legg inn av KawaKjetil »

Har brukt CRC 5-56 for å løsne holkene... spraye innunder med den "røde" forlengeren som oftest følger med. Vri forsiktig rundt til de løsner helt. Så er det bare å tørke ut de før de settes på igjen.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Av med holker:(?

Legg inn av gorbys »

Luft. Altså komprimert, blås under med blåsepistol. Men dersom du har stive holker, slik som Oxford sine varmeholker går nok ikke det trikset.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Av med holker:(?

Legg inn av DrGreve »

Siden det er venstre holk så burde du klare å lirke den av uten fare for å ødelegge noe i motsetning til gassrulla. Prøv å koble fra kontakten til høyre holk, sett en lader på batteriet og sett varmeholken på varmeste nivå. Da kan du håpe på at varmen vil påvirke limet under. Da er det bare å lirke med håndmakt til det slipper... forhåpentligvis :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Av med holker:(?

Legg inn av SuperTenere »

De e r ikke limt fats, bare veeeldig trange. Men å sette på varmen var en go tanke, kanskje de blir litt mykere og slipper tilslutt. Skal forsøke:)

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Av med holker:(?

Legg inn av vim »

Hadde av mine i helgen (ny GSX650F). Den venstre var limt, men gikk lekende lett av ved å blåse innunder med trykkluftpistol. Ved montering, er det bare å blåse andre veien, så sklir det lett på.

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Av med holker:(?

Legg inn av SuperTenere »

De orginale holkene gikk lett av med trykkluft. Men de var av myk gummi. De nye varmeholkene er harde inn med gummi utenpå. Prøvde litt med luft uten nevneverdig effekt:(

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Av med holker:(?

Legg inn av gorbys »

Er det Oxford holker? Mine og sitter som f men om eg tar i å vrir litt frem og tilbake så kommer den løs tilslutt

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Av med holker:(?

Legg inn av SuperTenere »

Ikke Oxford men muligens samme prinsipp. Men det nye styre mitt er ikke glatt under holkene, men sånn fint diamantmønster. Så de sitter godt...

Svar