IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Toven

Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Rundtur fra Lyngdal??

Legg inn av Toven »

Var ikke med på forrige tur, men dette virker interessant :vs

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Shoei GT Air?

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Tommas skrev:Ser ut som Lom & Voss blir noe kaldt 1 mai. Langtidsvarsel er mye blå grader over alle fjelloverganger.
Trenger en alternativ tur, og siden veien til Lyngdal er helt konge, lurer vi på å kjøre reprise på den på fredag 1 mai.
Lørdagen vil da bli brukt til ren kjøring, med feks lunsj i Stavanger. Hva tror herskapet om en slik runde? Takker ja til litt lokal input.
(planen er så å returnere fra Lyngdal på søndag).

https://goo.gl/maps/9YPc3
Interresant dette, men å brenne av to laken på hotellrom sitter langt inne, så lenge man kan få en hytte til ca. 1000,- for to netter, delt på antall personer som blir med. Hotell er bare drit kjedelig og unødvendig dyrt.

Så blir det hytte samt fine værmeldinger er jeg nok med :thumleft
Det må da finne noen fine plasser med utleiehytter i nærheten av Lindesnes og Lyngdal??
Høres ut som en fin plan, men jeg blir ikke med dit denne gang, det er 1.mai RUN med Triumph i Vest, og diverse gjøremål som står på lista hjemme den helga. :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Har egentlig ikke spikret overnatting enda, jeg er bare halve arrangementskomiteen denne gangen. Men det var et greit utgangspunkt for google maps :-)

På Paulsens hotel får man dobbeltrom til 899 per natt, så ikke helt krise. Greit å ha som backup.
Skal ta en liten google-runde så får man se hva som dukker opp.

edit: ble litt googling nå.

- Rosfjord hotell har leilighet med 3 soverom for opp til 6 personer til 2690 for 2 netter. Ellers Kvavik camp har hytter for 500 per natt, men fant ikke noe om standard.

Brukeravatar
norse900
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Legg inn av norse900 »

MÅ (!) dessverre i komfirmasjon (ordre fra øverste hold) 2 mai, men regner med at route 44 mellom Eigersund ogFlekkefjord er spikra. :knegg
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Har søkt litt selv og ser at Lindesnes Camping har noen flotte hytter med fin beliggenhet. Kan lett se for meg kveldssolen der ved siden av en duggfrisk en.... :redface
http://www.lindesnescamping.no/?page_id=410&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Sjøsanden Camping har også noen store flotte hytter:
http://www.sjosanden.no/hytter.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Hauge Camping ligger også fint til:
http://www.hauencamping.no/index.cfm?id=222890" onclick="window.open(this.href);return false;

På hytter har man langt bedre plass, og det koster en brøkdel. I mitt hode er jeg mer på "tur" når jeg sover på hytte. Jeg har sovet så mye på hotell at jeg skyr det som pesten. Hotell er for meg absolutt siste utvei. Hvis alle stemmer for hotell så er det helt greit for meg. Da bestiller jeg meg bare ei hytte for meg selv i nærheten.

PS! Ikke les dette som surmuling, for det er det ikke :lol Jeg er bare litt sær når det kommer til hoteller. Å betale 1000-lappen for å være på et lite hotellrom fra kl. 00:00 til 09:00 sitter langt inne hos meg. Men å betale den samme summen for ei hytte er midt i blinken.

Sånn... nå ligger hodet mitt klart på stubben for halshogg :-)å :lol

Å helt til slutt. Skal vi være så ærlige å si at kanskje ikke Lyngdal var verdens navle og kanskje prøve en annen by for første overnatting? Jada, frokosten var god og hotellet hadde en fin særegenhet, men jeg er en mann med en ganske enkel tankegang når det kommer til nødvendige syssler som å sove og ha det hyggelig. Når man sover så er man i realiteten bevistløs og ser/merker absolutt ingenting. Da er det samme for meg hvordan det ser ut rundt meg. Frokost er en hyggelig sosial greie, men enkel som jeg er så er det like hyggelig rundt en benk på Esso som rundt et bord på hotellet, hvor man også vente helt til kl. 10:00 før maten blir servert. Klokken 10:00 sitter jeg på sykkelen for lengst (normalt sett). Vi er på tur og da vil jeg ha den "camping følelsen" uten å måtte slå opp et telt selv.

Å herregud nå får jeg sikkert kjeft! :lol

Brukeravatar
Tommas

Legg inn av Tommas »

Engasjerte folk får ikke kjeft ;-)

Uansett hvor man ender opp, synes det hadde vært greit å ha et sted med noe spisemuligheter i nærheten.
Enkel mann, men det er hyggelig med noen pils til maten og ikke trenge taxi eller la være pga sykkelkjøring etterpå.

Holder fortsatt en knapp på Rosfjord, med leilighet med utemøbler og 3 soverom - samt restaurant på stedet. Tror ikke prisen blir spesielt mye verre enn feks Lindesnes Camping.
Har ikke tenkt å pakke med mer enn tannbørste og kamera heller, så fint med alle fasiliteter på stedet.

Skal ta en prat med min partner in crime i løpet av dagen, så har jeg litt mer input da.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Engasjerte folk får ikke kjeft ;-)

Uansett hvor man ender opp, synes det hadde vært greit å ha et sted med noe spisemuligheter i nærheten.
Enkel mann, men det er hyggelig med noen pils til maten og ikke trenge taxi eller la være pga sykkelkjøring etterpå.

Holder fortsatt en knapp på Rosfjord, med leilighet med utemøbler og 3 soverom - samt restaurant på stedet. Tror ikke prisen blir spesielt mye verre enn feks Lindesnes Camping.
Har ikke tenkt å pakke med mer enn tannbørste og kamera heller, så fint med alle fasiliteter på stedet.

Skal ta en prat med min partner in crime i løpet av dagen, så har jeg litt mer input da.
Altså..bare for å bringe det på rene med en gang:
Det er det samme for meg hva det koster sånn sett, så lenge jeg føler jeg får valuta for pengene. Jeg synes sjelden jeg får valuta for pengene når det kommer til hoteller. Det som bekymrer meg mest i skrivende stund er et noe usikkert vær på fredag. Men det er mange dager igjen og været kan endre seg. :thumleft

Men overnatting skal vi nok finne. Været derimot får vi ikke gjort så mye med. Hvis det melder regn, så avstår jeg fra turen. Jeg har mer enn nok å gjøre her hjemme med tanke på oppussing av hus. Men blir været perfekt, så kan oppussingen vente....atter en gang :lol

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Jeg googlet litt selv igår, og bildene fra Lindesnes Camping så jo veldig flotte ut... vi kjørte jo forbi der sist vi var på tur. Det ligger ved Lillehavn, ut ifra hva jeg kan se... :)
Kose dere på tur.. :prf ang rute for tur opp til Stavanger, så er det beste alternativet (synes jeg) å ta route 44 Flekkefjord/Hauge i Dalane begge veier, for den indre ruta er "grei nok" men heller ikke mer... :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Jeg googlet litt selv igår, og bildene fra Lindesnes Camping så jo veldig flotte ut... vi kjørte jo forbi der sist vi var på tur. Det ligger ved Lillehavn, ut ifra hva jeg kan se... :)
Kose dere på tur.. :prf ang rute for tur opp til Stavanger, så er det beste alternativet (synes jeg) å ta route 44 Flekkefjord/Hauge i Dalane begge veier, for den indre ruta er "grei nok" men heller ikke mer... :thumleft
Dessuten så ble jeg litt forelsket i den veien ut mot Lindesnes fra hotellet. To fluer i en smekk? :redface

Vei 44 fra Flekkefjord og opp mot Stavanger er jo et absolutt must og i mine øyne hovedattraksjonen på turen (tror jeg). Slik det ser ut nå med tanke på værmelding, så kunne jeg tenkt meg å droppet fredagen og heller tatt lørdag/søndag. Men det får vi jo se på etter hvert. Er mange dager igjen hvor regnet kan ombestemme seg på :thumleft

Brukeravatar
Tommas

Legg inn av Tommas »

Avreise på fredag ser litt vått ut, men ser ut som man kjapt er over i bedre vær.
Lyngdal/Stavangerområdet ser jo helt knall ut hele helgen.
Olav K skrev:Jeg googlet litt selv igår, og bildene fra Lindesnes Camping så jo veldig flotte ut... vi kjørte jo forbi der sist vi var på tur. Det ligger ved Lillehavn, ut ifra hva jeg kan se... :)
Ja, route 44 ser ut som en vinner begge veier ;-)

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Blir dette en fellesetur der forumedlemmer kan slenge seg med eller er tanken å kjøre tur med kompisen din ?

Eller kjører du slike intruder treff der bare noen er velkomne til å bli med Hehe .

Blir været bra osv , så er det en mulighet for at jeg kan henge meg på nedover .

Brukeravatar
Tommas

Legg inn av Tommas »

I utgangspunktet var ideen å kjøre tur med en kompis, men både han og jeg er enige om at andre kan hive seg med.
Regner med jeg spikrer noe overnatting i løpet av morgendagen, så da er det greit om folk gir et hint.

Prøver å booke noe som kan svelge en god del folk, slik at det er litt slingringsrom ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:I utgangspunktet var ideen å kjøre tur med en kompis, men både han og jeg er enige om at andre kan hive seg med.
Regner med jeg spikrer noe overnatting i løpet av morgendagen, så da er det greit om folk gir et hint.

Prøver å booke noe som kan svelge en god del folk, slik at det er litt slingringsrom ;-)
Så lenge jeg slipper å kjøre i regn av større grad, så er jeg med Tommas. Men jeg har som sagt mer enn nok å gjøre her hjemme for tiden så hvis ikke været blir veldig bra så bruker jeg heller tiden til å bli ferdig med oppussingen. Føler jeg lever litt på lånt tid her nå, haha. :-)å

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Tommas skrev:I utgangspunktet var ideen å kjøre tur med en kompis, men både han og jeg er enige om at andre kan hive seg med.

Så lenge jeg slipper å kjøre i regn av større grad, så er jeg med Tommas. Men jeg har som sagt mer enn nok å gjøre her hjemme for tiden så hvis ikke været blir veldig bra så bruker jeg heller tiden til å bli ferdig med oppussingen. Føler jeg lever litt på lånt tid her nå, haha. :-)å
Det er ikke fare på ferde før fruen truer med å ringe pappaen sin, for å ferdigstille opp-pussing. DA mister en fort manne-poenger :knegg
Så regnværsdager bør brukes godt... hjemme. Det skal gjerne ikke så mye til for å holde dem (damene) fornøyde, og den dama di høres jo ut som en tolerant og kul dame. :prf

Nuvel.. snart er det hjem igjen til Speedy, og bruke dagene godt før østfoldstur (Rudskogen) i slutten av mai :prf

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

:-k
Det pågår no' oppussingskjør her hjemme for tiden også...
Kjøkkenet som har stått i trofast tjenste siden 1988 er hivd på dør og nytt er på vei inn i dagene som kommer. Nye vinduer også, for øvrig...
Heldigvis skal den lokale kjøkkenmakeren (nei, ikke meg, nei :[-( ) stå for det meste, men mye skal ryddes vekk av det som er kastet ut. Innbefatter også oppvaksmaskin og kjøl/frys skap...
Noen må ta tak i dette, påstår hun hardnakket, hun jeg bor sammen med... :-)å

Så blir det regn i utfartshelga så blir det nok til at jeg må samle noen poeng med å engasjere meg litt mer i oppussingskjøret enn hva tilfellet har vært så langt. Fortsatt i følge hun jeg bor sammen med... :roll .

Svar