Oppdatering av ECU på 2014 modell MT-09

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Oppdatering av ECU på 2014 modell MT-09

Legg inn av Arvid »

Som mange sikkert har fått med seg så har Yamaha MT-09 vært kjent for rykkete gassrespons ved gasspådrag fra null gass, særlig ved lav fart i 1. og 2. gear. Fant ut akkurat nå at Yamaha kan oppdatere software i ECU på 2014 modeller til den nye softwaren som er i 2015 modellene. Denne skal visstnok mer eller mindre eliminere problemet. Ettersom dette er det eneste ankepunktet jeg har ved sykkelen min hadde jeg virkelig kunne tenkt meg og fått gjort dette, er det noen MT-09 eiere her på forumet som har fått gjort dette eller hørt noe om det ?
Jeg skal snart på service med min og samtidig få utført en servicemelding, men ble ikke fortalt noe om denne oppgraderingen, får uansett spørre forhandleren min om dette.

Fant en kar på youtube som har fått utført denne oppgraderingen: https://www.youtube.com/watch?v=eTbMmU_HD2c" onclick="window.open(this.href);return false;

Virker som oppdateringen ble tilgjengelig i gjor høst en gang både i Europa og USA.

Ambro
Innlegg: 36
Registrert: 29 jul 2014, 12:20
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 1200S -15

Re: Oppdatering av ECU på 2014 modell MT-09

Legg inn av Ambro »

Jeg fikk flasha ECU med ny firmware her i vår og må si at det gjorde underverker. Bruker hovedsakelig standard modus, og den er langt ifra like rykkete som før, helt eliminert er det nok ikke, men det er ikke noe jeg klager på lengre.

Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Re: Oppdatering av ECU på 2014 modell MT-09

Legg inn av Arvid »

Ambro skrev:Jeg fikk flasha ECU med ny firmware her i vår og må si at det gjorde underverker. Bruker hovedsakelig standard modus, og den er langt ifra like rykkete som før, helt eliminert er det nok ikke, men det er ikke noe jeg klager på lengre.
Godt og høre, måtte du spørre etter oppdateringen selv eller ble det bare gjort når du var innom med sykkelen ? Hvor i landet og hvilken forhandler var dette ?

Ambro
Innlegg: 36
Registrert: 29 jul 2014, 12:20
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 1200S -15

Re: Oppdatering av ECU på 2014 modell MT-09

Legg inn av Ambro »

Hadde hørt om ECU oppdateringen på et av MT-09 forumene på nettet. Spurte om det på Yamaha Vinterbro og de sa at det ikke var noe problem med "ECU recall" som de kalte det. Betalte ingen ting for det (hadde sykkelen inne for recall av strømledning til hovedlykt og montering av hel-anlegg samtidig).

Svar