Jeg ville vel si at hverken vekta (vil du i praksis merke 0,4 ekstra kilo når du kjører) eller en ekstra hundrelapp i pris er tunge argumenter MOT å gå for det det beste.?Elolz skrev:Selger sa at han var usikker på batteriet, tok det ut for å sjekke i sta, gel batteri fra et eller annet ukjent merke på YTZ9 8Ah med bare 80CCA.Både Yuasa og Varta anbefaler YTZ12S. Varta sitt har 9Ah og 200CCA. Varta har dog et kraftigere YTZ14S med samme dimensjoner og hele 230CCA, men det er 0,4kg tyngre og en hundrings dyrere. Men lurer på å gå for det siden det har samme dimensjon. Er det noe negativt med å gå for dette som er kraftigere, bortsett fra tyngden? Er vel ikke noe mer stress for ladesystemet å lade det opp?
Sykkelen har fått sin første vask i mitt eie. Har tørket av den og skal få lufttørke mens jeg spiser middag, så får jeg gå i gang med lakkrens, polering og voksing. Skal ta eksosanlegget med Autosol og sette det inn med WD-40 etterpå. Så rense kjedet og få det smurt opp. Bestilte noen originale HRC dekaler jeg skal hive på, og NMCU merker til skiltplaten. Har fått montert batterimåler/ladekontakt og nye sorte vindskjermbolter.
Nå går jeg bare å venter på PCV, shorty hendler og led-blinklys.
Det er plutselig blitt kaldt igjen her.. sluddet tidligere i dag og meldt snø til midten av uken...
Forresten en flott "framtidig klassiker" du har fått deg der, grom lyd og har sikkert et herlig drag fra bunn av.
Håper jeg får se og høre den "live" en gang i løpet av sesongen