Prøvekjøringstur i Bergen
Prøvekjøringstur i Bergen
Skal til Bergen en tur i mai, og tenkte å prøve noen sykler, utfart fra Ride (i Åsana), er lite kjent i området, noen som har noen gode tips til en liten runde i området med "litt av hvert" så man får prøvd sykkelen?
Re: Prøvekjøringstur i Bergen
Spørs hvilke veier du liker 

Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Gjerne noe som er litt svingete, og kanskje litt motorvei innimellom for teste i litt fart.bm skrev:Spørs hvilke veier du liker
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Dette er den beste, og korteste ruten som er i bergen i forhold til å få litt av alt du ønsker!!
Google Maps Rute
Her får du med Rolvsvågen, du får med fanafjellet, litt motorvei, "fjellovergang" med smale svingete veier. God asfalt over hele linjen! ABSOLUTT beste ruten i nærområdet hvor du virkelig får testet sykkelen

Google Maps Rute
Her får du med Rolvsvågen, du får med fanafjellet, litt motorvei, "fjellovergang" med smale svingete veier. God asfalt over hele linjen! ABSOLUTT beste ruten i nærområdet hvor du virkelig får testet sykkelen

- Lasse Liten
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Helt enig med Lordskaft
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av

Godt valg LordShaft
-
- Kontakt:
Passer det seg sånn, er jeg mer enn gjerne behjelpelig med å være guide. Hvertfall på første runden om du ønsker det. 

Takk for tips og tilbud. Finnes det også etn litt kortere rute? Litt usikker på hva de sier til en tur som tar to timer på butikken? På den andre siden er det vel en mandag jeg er der, så er kanskje ikke så mye påtrykk.LordShaft skrev:Dette er den beste, og korteste ruten som er i bergen i forhold til å få litt av alt du ønsker!!![]()
![]()
Google Maps Rute
-
- Kontakt:
Kjenner jeg gutta på Ride rett er det ingen problem å få ha sykkelen litt. De er veldig service innstilt på den måten
En kortere rute er å kjøre til fana og over fana fjellet og tilbake. Ender opp nede med ulven leir, militærleir, der er det bare å snu og kjøre tilbake. Om du ikke vil kjøre ned til os og tilbake den vanlige melkeruten. Men det er en stykk jævlig kjedelig vei
Note4

En kortere rute er å kjøre til fana og over fana fjellet og tilbake. Ender opp nede med ulven leir, militærleir, der er det bare å snu og kjøre tilbake. Om du ikke vil kjøre ned til os og tilbake den vanlige melkeruten. Men det er en stykk jævlig kjedelig vei
Note4
Ønsker du en kortere tur fra Åsane kan du kjøre mot Salhus, ta gamleveien mot Hylkje og tilbake til Åsane eller motsatt vei.
Eller mot Salhus, svinge av ved Toppe, via Tertnes eller Ulset og tilbake til selger.
Dette er korte turer med varighet fra ca. 15 - 30 min.
Eller mot Salhus, svinge av ved Toppe, via Tertnes eller Ulset og tilbake til selger.
Dette er korte turer med varighet fra ca. 15 - 30 min.
Takk for alle tips, de på Ride var ikke så interessert i å låne ut mer enn en halvtime, og de hadde ikke KTMen inne, så da ble det til at jeg ikke gadd, men skal ha det i mente om jeg er på vestlandet med motorsykkel en gang senere.