KjellV sin logg. Vinterparkert
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg
1. Mai tur. Bra reisefølge sammen med NAF MC Molde. Kaffekopp i Eidsvåg. 

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Sunndalsøra. NMCU har "se oss aksjon" her 

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Ble ikke noen flere oppdateringer fra resten av turen. Vel hjemme igjen, får legge inn noen ord og bilder nå i stedet. På Tingvoll hadde Tynwald MC Nordmør invitert til bacalao mv i sitt klubbhus. Fantastisk klubbhus, dette var virkelig verd besøket. God mat, trivelig vertskap og gjester. Ca 40 sykler i alle kategorier på plassen utenfor. Kjølig tur, med innslag av vær fra alle 4 årstider.

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Årets første finværshelg, og årets første tur med eksosrype. Ferga Molde-vestnes. Til Ålesund en tur, så får dagen vise hva som videre vil skje. 
Sent fra min C6603 via Tapatalk

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
God turkjellv skrev:Årets første finværshelg, og årets første tur med eksosrype. Ferga Molde-vestnes. Til Ålesund en tur, så får dagen vise hva som videre vil skje.

Snart tar jeg meg en tur oppover også, muligens samens med Cutless.
Trollstigen er sikkert kjedelig for deg som bor der oppe, men det hadde vertfall vert en selvskreven tur for meg, samt en tur mot Geiranger.
Husk bilder!

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Hvis man har en mannlig passasjer på sykkelen, heter det eksos-stegg da ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Kontakt:
Usikkert... Jeg vet bare at vi fikk beskjed om å gå "k*k i kano" når vi marsjerte i militæret. Ja, jeg var i Nord NorgeJompa skrev:Hvis man har en mannlig passasjer på sykkelen, heter det eksos-stegg da ?

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Fantastisk godt forslag JompaJompa skrev:Hvis man har en mannlig passasjer på sykkelen, heter det eksos-stegg da ?

For de som ennå ikke har vært på rypejakt, "stegg" er altså en hannfugl av arten rype.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Trollstigen blir aldri kjedelig!Bjerknez skrev:God turkjellv skrev:Årets første finværshelg, og årets første tur med eksosrype. Ferga Molde-vestnes. Til Ålesund en tur, så får dagen vise hva som videre vil skje.
Sent fra min C6603 via Tapatalk![]()
Snart tar jeg meg en tur oppover også, muligens samens med Cutless.
Trollstigen er sikkert kjedelig for deg som bor der oppe, men det hadde vertfall vert en selvskreven tur for meg, samt en tur mot Geiranger.
Husk bilder!
Bare tanken på hvordan noen i det hele tatt kunne få den hodeløse ideen at det skulle være gjennomførbart og hensiktsmessig og bygge vei opp dette fjellpartiet gjør turen spennende...hver gang. Ennå med fascinerende er det å tenke på det enorme arbeidet det var å bygge denne veien med de enkle midler de hadde. Vegen ble åpnet av Kong Håkon VII i 1936 for de som ikke visste det. Tror jeg hadde 8 turer dit bare i fjor.
planlagt tur hitover med det første eller?
- Bjerknez
- Kontakt:
Må se ann været litt når jeg/vi kjører, men regner vi kjører fra Fredrikstad rundt den 10.juli. Regner to overnattinger på vei opp.planlagt tur hitover med det første eller?

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Du er i rute til Moldejazz i år også skjønner jeg.Bjerknez skrev:Må se ann været litt når jeg/vi kjører, men regner vi kjører fra Fredrikstad rundt den 10.juli. Regner to overnattinger på vei opp.planlagt tur hitover med det første eller?
Sett av fredagskvelden til konsert/fyll og fanteri da, og bli med til Romsdalsmuseests utekonsert http://www.moldejazz.no/2015/nb-no/arti ... /d-angelo- sammen med oss

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Hmmm...
er i tenkeboksen for alvor om dagen. Her kan ting skje relativt fort.
En har meldt seg interessert i å kjøpe min kjære TDM 900, og det uten at jeg egentlig har hatt tanker om å selge den.
Vedkommende har ikke prøvd TDM før og vil oppsøke en forhandler for om mulig å få til en prøvetur. Litt langt for ham å reise til Molde bare for å prøve om dette er sykkelen for ham.
Jeg har hatt den i 3 år snart, og tanken på å bytte den ut har nesten ikke streifet meg. Så fornøyd har jeg vært.
Jeg har jo noe annet i sikte likevel da... Dette blir noen spennende dager!

En har meldt seg interessert i å kjøpe min kjære TDM 900, og det uten at jeg egentlig har hatt tanker om å selge den.
Vedkommende har ikke prøvd TDM før og vil oppsøke en forhandler for om mulig å få til en prøvetur. Litt langt for ham å reise til Molde bare for å prøve om dette er sykkelen for ham.
Jeg har hatt den i 3 år snart, og tanken på å bytte den ut har nesten ikke streifet meg. Så fornøyd har jeg vært.
Jeg har jo noe annet i sikte likevel da... Dette blir noen spennende dager!
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Re: kjellv sin logg, ny sykkel før ferien?
Dette er året for nye sykler skjønner jeg. Lyst å dele hvilke tanker du har, eller holder du kortene tett til brystet?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Foreløpig ikke.... Det blir noen prisforhandlinger først. Jeg vil nok også vente til vedkommende har fått mulighet til å bestemme seg for om det er TDM han skal ha. Han har hatt Super Tenere noen år, men solgte den i fjor. Nå er han på jakt etter en rimeligere, mindre og smidigere sykkel. TDM er jo litt i samme leia, kan faktisk hende det er nettopp det som passe ham best.Snikkeren skrev:Dette er året for nye sykler skjønner jeg. Lyst å dele hvilke tanker du har, eller holder du kortene tett til brystet?
- Bjerknez
- Kontakt:
Blir spennende å se hva du evt. går for neste gang Kjellv
Kanskje vi møtes i sommer med ny sykkel begge to?

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Møtes skal vi i hvert fallBjerknez skrev:Blir spennende å se hva du evt. går for neste gang Kjellv![]()

- Bjerknez
- Kontakt:
Det skal være snickers og twistkjellv skrev:Møtes skal vi i hvert fallBjerknez skrev:Blir spennende å se hva du evt. går for neste gang Kjellv![]()
Kanskje vi møtes i sommer med ny sykkel begge to?Hvor mange av oss som har ny sykkel får vi jo se etter hvert.

- L-NA
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
kjellv skrev:Foreløpig ikke.... Det blir noen prisforhandlinger først. Jeg vil nok også vente til vedkommende har fått mulighet til å bestemme seg for om det er TDM han skal ha. Han har hatt Super Tenere noen år, men solgte den i fjor. Nå er han på jakt etter en rimeligere, mindre og smidigere sykkel. TDM er jo litt i samme leia, kan faktisk hende det er nettopp det som passe ham best.Snikkeren skrev:Dette er året for nye sykler skjønner jeg. Lyst å dele hvilke tanker du har, eller holder du kortene tett til brystet?
For min del så ble det Super Tenere. Det var denne som passet best til mine preferanser :-) Så snart jeg bare kan komme hjem fra havet, så skal jeg å hente den hos Yamaha senteret i Bergen....og med bakgrunn av det som har vert skrevet tidligere , men i en annen tråd, så tenker jeg at sansynligheten for at kjellev også kjøper ny Yamaha er forrholdsvis høy....eller? :-)
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Vel ja, at det blir noe med stemmegafler er det ingen tvil om. Det vil neppe overraske noen at jeg som Yamahaselger velger Yamaha...L-NA skrev:kjellv skrev:Foreløpig ikke.... Det blir noen prisforhandlinger først. Jeg vil nok også vente til vedkommende har fått mulighet til å bestemme seg for om det er TDM han skal ha. Han har hatt Super Tenere noen år, men solgte den i fjor. Nå er han på jakt etter en rimeligere, mindre og smidigere sykkel. TDM er jo litt i samme leia, kan faktisk hende det er nettopp det som passe ham best.Snikkeren skrev:Dette er året for nye sykler skjønner jeg. Lyst å dele hvilke tanker du har, eller holder du kortene tett til brystet?
For min del så ble det Super Tenere. Det var denne som passet best til mine preferanser :-) Så snart jeg bare kan komme hjem fra havet, så skal jeg å hente den hos Yamaha senteret i Bergen....og med bakgrunn av det som har vert skrevet tidligere , men i en annen tråd, så tenker jeg at sansynligheten for at kjellev også kjøper ny Yamaha er forrholdsvis høy....eller? :-)

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Hmmm.... Den kler i hvert fall Storseisundbrua!!
- Bjerknez
- Kontakt:
Hva kler Storseisundbrua?kjellv skrev:Hmmm.... Den kler i hvert fall Storseisundbrua!!

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
kjellv skrev:Hmmm.... Den kler i hvert fall Storseisundbrua!!

- Bjerknez
- Kontakt:
Nææææhh! Har du kjøpt deg ny sykkel???kjellv skrev:kjellv skrev:Hmmm.... Den kler i hvert fall Storseisundbrua!!

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Nei, ikke kjøpt. Er i tenkeboksen, og merket at Atlanterhavsveien var et fint sted å tenke....
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Prøvekjørte en sånn for noen år siden... Meeeeget oppegående! 

-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------