Alf Torp skrev:jhn skrev:Alf Torp skrev:Jompa skrev:Jepp, nå høres det mere ut som en V4.
Ville ikke skrive det i forrige kommentar, men motorn hørtes ut som en hjemmetrimma totakter.
Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men kollegaen min som har en "dings" som gjør at V-boosten åpner tidligere har en bryter på styret som han
slår på når han vil ha ekstra guffe litt tidligere enn boosten åpner av seg selv.
*hjemmetrimma totakter...mumle...knurre...

...*

Neida, er litt enig. Det var gjort så mye rart med de forgasserne at jeg egentlig er forbauset over at den startet i det hele tatt. Det må bli galt når forrige,
forrige eier har forsøkt å kompensere for sprukne membraner med mer bensin...
"T-boost" heter den. Kjenner til den saken der. Det diskuteres i det vide og det brede om den har noe for seg, annet enn å flytte på hvor motoren bruker mest suppe. Men jeg har da fått prøve det og mener bestemt det har noe for seg å åpne v-boosten på 4000 omdreininger. Moro åkkesom. Trodde det muligens var montert på denne, men alt jeg fant var en bryter og noen ledninger til ingenting... bummer.
Det blir vel skilter igjen etter påske, og da blir det forgassersynkronsvømming og prøvekjøring samt montering av diverse pynt. Gleder meg allerede.
Jeg har en kompis med v-max og T-boost ... i følge han er det ingen tvil om at den virker, dvs det har aldri vært et tema
om den virker.
Husker jeg rett, hadde T-boosten en tredje innstilling også? Full åpning hele tiden?
Det finnes noen forskjellige varianter, en som er fast av/på, en programmerbar og en med innstillinger. Tviler på at det er full åpning hele tiden, da tror jeg ikke motoren hadde fått til å gå ordentlig i det hele tatt.
Mulig jeg husker feil

... men jeg tror ikke det. Den går langt fra ordentlig på lave turtall i bytrafikk ... hoster og harker og spytter og fiser, og er veldig av/på ... "eksploderer" av og til og gjør et byks på et par meter. Nærmest ubrukelig i byen. Grenser til livsfarlig :-)å
En fascinerende drittsykkel i mine øyne,

... som jeg gjerne kunne eid.
Han har et bredt lavt styre, og han har løftet setet og flyttet fotpinnene opp og bak.
Det er blitt en foroverlent hissigpropp ... det føles litt mere "riktig"
Den rundet 200.000 km for et par - tre år siden og ser ut som et dass
Artig sykkel
