
Har veldig lyst å prøvekjøre en slik


LordShaft skrev:Jeg føler vel strengt talt at BMW har vært flink å levere bang for the buck de siste årene. Sykkelutvalget deres har utvilket seg til det bedre. Å jeg er veldig positiv til sport tourerne deres, men frykter at jeg vil savne den agressive og lekende RR klassen for mye (enda) Blir vel voksen en dag jeg også
ojda skrev:Halvparten av "Mafiaen" stiller seg jo til disposisjon i over to uker i sommer
Tror nok ikke den kan måle seg med sportslige egenskapene til KS, men spent på den motoren i XR. Oppreist kjørestilling og et helt annet tyngdepunkt. Blir spennende å prøveLordShaft skrev: @Bergen... Ja S1000XR blir en mer tur inspirert liter sykkel, men vil den kunne konkurere med K1300S? Syns den minner mer om en Multistrada![]()
Olav K skrev:ojda skrev:Halvparten av "Mafiaen" stiller seg jo til disposisjon i over to uker i sommer
Nå man leser den setningen din, uten kontekst.. kan den lekende lett misforståesog det tror jeg faktisk at jeg velger å gjøre denne gang
Vel, det jeg mente å illustrere, er at det fins store forskjeller på hvordan TC griper inn. På min strupes fremdrift såpass at det kjennes at det skjer. Lordshaft skriver at hans bike får inn bakenden pent og pyntelig på de modes han har prøvd.mortenolb skrev:Det klippet fra Ride illustrerer egentlig ikkenoe, da det ikke er sånn at en sykkel har flere hjelpemidler enn noe annet. Du har TC og klarer ikke låse forhjulet ved bråbrems, that's about it.
Ja ta det med en klype salt Erling. Jeg kjente at DTC grep inn, men føltes ut som den hentet seg inn og ikke hugg inn om du skjønner. Hva som faktisk skjedde den brøkdelen av et sekund dette varte er noe helt annetZZR-Erling skrev: Vel, det jeg mente å illustrere, er at det fins store forskjeller på hvordan TC griper inn. På min strupes fremdrift såpass at det kjennes at det skjer. Lordshaft skriver at hans bike får inn bakenden pent og pyntelig på de modes han har prøvd.
Jeg regner med du er klar over at du må ha deg en svingom med raketten min om jeg skal besudle Berta diojda skrev: Men jeg skal da i allefall sørge for at Lorden
får testet TigerBerta ila sommerukene.
Ja det er ikke noe tvil om at S1000XR skal prøvekjøres. Men får alikevell litt sånn "her skal vi kjøre litt på grus" sykkel. Som mange andre av disse tur syklene er. Jeg har overhodet ikke noe på grus å gjøreBergen skrev: Tror nok ikke den kan måle seg med sportslige egenskapene til KS, men spent på den motoren i XR. Oppreist kjørestilling og et helt annet tyngdepunkt. Blir spennende å prøve![]()
Helt sikkert en sykkel som kan brukes like godt til jobb pendling som inspirert kjøring![]()
Og en annen ting er at KS sikkert byttes ut av BMW etterhvert. Har tross alt overlevd siden 2009. Får håpe at det kommer en ny sportstourer da, og at de ikke legger sportstourer segmentet dødt!!
WHAT???LordShaft skrev:Ja ta det med en klype salt Erling. Jeg kjente at DTC grep inn, men føltes ut som den hentet seg inn og ikke hugg inn om du skjønner. Hva som faktisk skjedde den brøkdelen av et sekund dette varte er noe helt annetZZR-Erling skrev: Vel, det jeg mente å illustrere, er at det fins store forskjeller på hvordan TC griper inn. På min strupes fremdrift såpass at det kjennes at det skjer. Lordshaft skriver at hans bike får inn bakenden pent og pyntelig på de modes han har prøvd.![]()
![]()
Uansett så er jeg ikke i tvil om at dette er noe ALLE sykler burde ha. Nå er det bare opp til BMW å adoptere den ABS teknikken til Bosch eller hva det er som er på de nye KTM'ene.
Jeg regner med du er klar over at du må ha deg en svingom med raketten min om jeg skal besudle Berta diojda skrev: Men jeg skal da i allefall sørge for at Lorden
får testet TigerBerta ila sommerukene.![]()
![]()
Ja det er ikke noe tvil om at S1000XR skal prøvekjøres. Men får alikevell litt sånn "her skal vi kjøre litt på grus" sykkel. Som mange andre av disse tur syklene er. Jeg har overhodet ikke noe på grus å gjøreBergen skrev: Tror nok ikke den kan måle seg med sportslige egenskapene til KS, men spent på den motoren i XR. Oppreist kjørestilling og et helt annet tyngdepunkt. Blir spennende å prøve![]()
Helt sikkert en sykkel som kan brukes like godt til jobb pendling som inspirert kjøring![]()
Og en annen ting er at KS sikkert byttes ut av BMW etterhvert. Har tross alt overlevd siden 2009. Får håpe at det kommer en ny sportstourer da, og at de ikke legger sportstourer segmentet dødt!!![]()
![]()
![]()
K motoren som står i K1300S kom jo faktisk så tidlig som i 83, men solgte drit. Så de relanserte noe greier i 2004.
Leste også at K1300S er den kraftigste motoren BMW noen gang har produsert før S1000RR kom i 2010Men jeg ser at det er langt verre å velge sykkel når en har gjort seg en del erfaringer og må ta og gi litt i forhold til krav en har satt seg. Vi vil jo så gjerne ha ALT :-)å