Litt må man jo skrive, mulig det blir litt dobbelt opp når andre også poster...
(alle bilder klippet litt, ellers rett fra kamera. Skal vurdere å redigere litt igjen, når jeg har bedre tid!)
Det var generelt veldig bra vær hele helgen, dog litt kaldt. Vi fikk vel et par regnskurer av betydning, men det var heldigvis bedre enn nedbør av bibelske dimensjoner som enkelte hadde tolket seg til på vær-radaren.
Ellers ble det vel opp mot 130 mil, og jeg begynner å lure på hvor lenge bakdekket kommer til å holde - skjønner at disse kan spises opp fort?
Synes ikke det ser spesielt slitt ut nå (ca 2800km), men kanskje greit å begynne å tenke på å ha noen dekk i bakhånd?
Tilbake til turen:
Jeg møtte Ojda på Shell, som var nesten Esso der vi skulle møtes. Han lokalkjente (meg) flyttet seg raskt dit, og vi gjorde unna hilsing og formaliteter før vi satte kursen mot Kongsberg.
Der møtte vi de andre, og etter litt obligatorisk dekksparking cruiset vi oppover Jondalen og videre innover i Telemark.
Tok en kjapp liten bildesession før avkjøringen til Bolkesjø:
Vi satte vel mer eller mindre kursen på samme spor som for to helger siden, og tok en banner-stopp ved Nisser (tror jeg..):
Kjørte via Evje, og derfra til Lyngdal (kjappe Kebab på lokale bula, På kroa der møtte vi ZnirlN, som bekreftet at folk fra den kanten av landet også er hyggelige .

Full fart til Lindesnes Camping, og veien ut dit var IKKE blitt noe kjedeligere siden sist
Vel installert var det tid for å fikse verdensproblemer og litt kaldt drikke.
På lørdag var det tidlig opp for å ta et par bilder:
Avreise 0900 for tur til Stavanger, via route 44. Vi hadde også planlagt å stikke innom Johnny for å tuske til oss kaker!
Det ble dessverre ikke noe av, fordi vi plutselig la merke til at dekket til Ashland var noe tvilsomt.
Heldigvis klarte vi å finne en åpen butikk/verksted i Lyngdal, som hadde dekk. Karen på vakt var dog alene i butikken, og kunne bare legge om dekket (ikke demontere etc).
Vi fikk låne verkstedet, av med hjulet, og etterhvert satt nytt dekk på sykkelen. Bra service!!
ZnirlN satte så kursen mot Drammen, takker han for hjelp med hjul og godt selskap!
Fortsettelse følger...