RuneMC skrev:Eh... du vet du står gratis i Europark P-hus? De har tilrettelagt med kort bom som man kan kjøre forbi. Enkelte ser jeg står parkert på samme plassen hele vinteren og mesteparten av sesongen med et tynt støvlag på seg... de blir m.a.o. ikke brukt så mye
Nå er det vel ikke heeelt "A4" å langtidsparkere, men så lenge det er ledig kapasitet og du parkerer slik at det ikke er til hinder og ikke tar opp noen bilplass, så er inntrykket at det aksepteres. Sjekk for sikkerhets skyld med P-huset om du er i tvil.
Sakset fra Europark:
"Tohjuls MC gis to alternativer:
Alternativ 1) Å parkere på vanlig oppstillingsplass for bil.
Fører skal betale for parkeringen og overholde de parkeringsbestemmelsene som gjelder for parkeringsområdet. Fører skal ta med seg billetten.
Unntak i forhold til personbiler er: a) Ved gratisparkering med krav om billett, behøver disse kjøretøyene ikke løse gratisbillett og b) når flere ”tohjulinger” deler samme oppstillingsplass, er det ikke krav om mer enn en billett.
Alternativ 2) Å parkere utenom oppmerking, men ikke til hinder for annen parkering eller ferdsel.
Betalingsplikten bortfaller, det er ikke krav om gyldig billett.
Evt maksimal parkeringstid og andre parkeringsbestemmelser skal overholdes. Langtidsparkering/vinteropplag aksepteres ikke. Der skraverte felt kan benyttes til MC-parkering, er dette basert på særskilt skilting."
Så ja, Europark godtar gratis MC parkering utenom oppmerket plass så lenge det ikke er til hinder for andre, men ikke langtid eller vinterlagring. Så da spørs det hva man anser som langtid

Så lenge det ikke spesifiseres vil jeg si at en uke er innafor
(Er 2-3 i gangavstand fra deg ser jeg)