Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: Flankers rare turer og fjas! - En fin dagstur (s. 25)
Så ut som en ålreit tur det der, ikke feil å komme hjem til grillings i det været heller. Tror jeg må gå til innkjøp av en skikkelig grill selv
Er ikke bedre enn en kald pils og litt grillings etter en dag på sykkelen :-)å

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
der har jeg ikke kjørt før denne ruta skal prøves ut kanskje allerede neste helg dersom været sier ja 

- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Flankers rare turer og fjas! - En fin dagstur (s. 25)
@LordShaft: En skikkelig grill kan bare anbefales! Både lettvint og godt, og helt suverent hvis det skal lages mat i litt større kvanta til sommerlige selskapeligheter... Følg med på Coop Obs nå på vårparten, de kjører ofte bra tilbud på stor gassgrill. Kjøpte min der i fjor, som da erstattet en ca. 4 år gammel sak kjøpt på samme sted.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Kontakt:
Ja vi har en skikkelig weber grill på jobb, og den er en drøm å bruke
Har egentlig aldri hatt noe særlig plass til å ha grill de siste 8 årene, så da har det liksom aldri blitt prioritert. Men nå som jeg har fått meg ny kåk, og stor uteplass er det vel strengt talt ingen unnskyldning lenger 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Bålpanne, Lordshaft, bålpanne, dert er det som skal til for den riktig gode grillopplevelsen
:
[img]http://www.maxbo.no/mam/celum/celum_ass ... _jpg.jpg?2[/img]

[img]http://www.maxbo.no/mam/celum/celum_ass ... _jpg.jpg?2[/img]

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Flanker
- Kontakt:
Flankers rare turer og fjas! - En fin dagstur (s. 25)
Ja takk, begge deler sier jeg. Gamle bålpanna mi var en billig sak fra Dags Marked, som så kul ut men rustet raskere enn en russisk tråler fra 60-tallet! Skal man kjøpe bålpanne, så ikke kjøp billig jall! I motsatt ende av terrassen min står det nå en chimenea. Greit å grille pølser på, men mest for kosens skyld.AJ skrev:Bålpanne, Lordshaft, bålpanne, dert er det som skal til for den riktig gode grillopplevelsen![]()
:
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Kontakt:
Som ansvarlig nabo, brannmann av yrke og beboer av rekkehus... vil jeg påstå at dette ikke er den beste måten å få grillet seg noe kjøtt på kveldenAJ skrev:Bålpanne, Lordshaft, bålpanne, dert er det som skal til for den riktig gode grillopplevelsen![]()
:

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Som eneboligeier med stort sett ikke-tilstede-værende naboer (les: hytteiere...) er bålpanne det mest stemningsfulle alternativet...LordShaft skrev:Som ansvarlig nabo, brannmann av yrke og beboer av rekkehus... vil jeg påstå at dette ikke er den beste måten å få grillet seg noe kjøtt på kveldenAJ skrev:Bålpanne, Lordshaft, bålpanne, dert er det som skal til for den riktig gode grillopplevelsen![]()
:
pluss at det tar litt mere tid, har en jævlig god bålpanne på landet, men der har jeg alltid litt bedre tid enn jeg har her hjemme
![]()

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Kontakt:
Hahaha, ja noen bor litt bedre til enn andre....det er fint liten tvil om
Men bruker du bake kull i bålpannen? det er vel det raskeste?

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Nå spør du vanskelig, syns jeg...LordShaft skrev:Hahaha, ja noen bor litt bedre til enn andre....det er fint liten tvil om![]()

Det er kjerringa som sørger for grillingen. Jeg sitter godt tilbakelent og venter på maten og ber henne tilsette rett krydder og tilbehør

- Flanker
- Kontakt:
Det er bare å glede seg! Si i fra hvis du trenger ytterligere hjelp til ruteplotting. Vestfold og Buskerud er hjemmebane for meg! ☺freddy123 skrev:der har jeg ikke kjørt før denne ruta skal prøves ut kanskje allerede neste helg dersom været sier ja
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Flanker
- Kontakt:
Re: Flankers rare turer og fjas! - Skremt vekk fra Sognefjel
Etter en uke med stillstand på sykkelen, dels på grunn av drittvær og dels på grunn av husokkupanter (les: familie i konfirmasjon), er det snart klart for tur igjen... Jeg og fruen hadde planlagt ei skikkelig gromrute 14-16 mai, som inkluderte Haglebu, Hemsedalsfjellet, Tindevegen, Sognefjellet og Valdresflye. Den turen setter Yr.no en solid stopper for! Det er meldt kuldegrader og snøbyger helt frem til turstart, og å rusle over en nyåpnet Tindeveg i minus 2 og snøbyger på to hjul utgår
Men på tur skal vi, så ruta er lagt om så det holder. Godt inspirert av "turen jeg gikk glipp av", som Bjerknez & co. kjørte sist helg, avlegges bl.a. Lindesnes og Rv44 en visitt! 2 netter på Rosfjord Strandhotel i Lyngdal er bestilt, til en nokså hyggelig pris. Så dette må bli bra... Yr.no er også enig i det

Ruta de to første dagene er lagt opp slik: https://goo.gl/maps/ZziFR" onclick="window.open(this.href);return false; ... hjemturen tar vi som det passer seg, enten mer eller mindre samme vei som vi kom, eller via E18 hvis vi er lei. Kjenner jeg gleder meg skikkelig til årets første MC-tur med overnatting

Men på tur skal vi, så ruta er lagt om så det holder. Godt inspirert av "turen jeg gikk glipp av", som Bjerknez & co. kjørte sist helg, avlegges bl.a. Lindesnes og Rv44 en visitt! 2 netter på Rosfjord Strandhotel i Lyngdal er bestilt, til en nokså hyggelig pris. Så dette må bli bra... Yr.no er også enig i det

Ruta de to første dagene er lagt opp slik: https://goo.gl/maps/ZziFR" onclick="window.open(this.href);return false; ... hjemturen tar vi som det passer seg, enten mer eller mindre samme vei som vi kom, eller via E18 hvis vi er lei. Kjenner jeg gleder meg skikkelig til årets første MC-tur med overnatting

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Vi hadde en knakende bra helg der ja, god tur!
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Og Rosfjord Strandhotel er faktisk ganske så fint, så med base der, kan dere kruse til både Lindesnes, og en runde på Nordsjøveien.
Dette er et fint område å "ture" i, på vårparten, før fjellovergangene er stabilt farbare med tohjulinger.
Lyngdal er kanskje ikke "verdens navle" men som base for fiiine turer funker det bra, spør du meg
Dette er et fint område å "ture" i, på vårparten, før fjellovergangene er stabilt farbare med tohjulinger.

Lyngdal er kanskje ikke "verdens navle" men som base for fiiine turer funker det bra, spør du meg

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Flanker
- Kontakt:
Høres ut som jeg traff greit med hotellvalget ja! Og forventningene ble ikke akkurat lavere av å se "turen jeg gikk glipp av" videoen til Bjerknez...
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------